Never Return – dobrodružství v jeskyních

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet

Never Return (地牢迷途) je 3D akční adventura se zapojením roguelike prvků, ve které se vžijete do role malého bojovníka a budete procházet nebezpečnými dungeony. Za tímto titulem stojí čínské studio YeMuNetWork, pro něž je to první projekt. Never Return se nachází ve fázi předběžného přístupu, proto je možné, že recenze nebude odpovídat nové verzi hry.

Začínáme!

Po zahájení hry nečekejte žádné vysvětlení příběhu ani jeho náznak. Jednoduše se vžijete do role vyhnance, který byl hozen do jakési velké jámy, aby tam pravděpodobně zemřel. Jen díky jeho smůle nebo štěstí byla jáma vchodem do podzemní kobky. Tím začíná Never Return a teď před sebou budete mít tři hlavní místnosti, které slouží jako tutoriál.

Never Return – začátek

A máme tu tutoriál

Samotné ovládání může zpočátku vypadat dost divoce, protože musíte používat klávesy jako Q, R a V nebo mačkat kolečko myši. Nemusíte se však bát, protože tyto kombinace většinou nebudete během boje potřebovat, alespoň ne na začátku hry. Největším problémem je bohužel samotný tutoriál, protože je poměrně dlouhý a vysvětluje mechanismy, které ve skutečnosti nepotřebujete. S těmito možnostmi se však setkáte až v pozdějších fázích hry.

Jakmile se tedy proderete několika texty a zvládnete všechny techniky, které vás hra naučí, dostanete se do poslední místnosti – ta se stane vaší základnou. Zde pak naleznete důležité položky, jako například postel, abyste si mohli uložit svůj postup. Dále tu naleznete třeba vznášející se kostku, jež vám poslouží jako úložný prostor, nebo nástěnku s úkoly .Pomocí ní můžete získávat odměny.

Nechybí zde ani bonfire (je to normální táborák, ale neodolal jsem). Díky němu můžete ke hře přizvat své přátele nebo členy rodiny. Bohužel vám nemohu říct, jak to funguje, protože se mi tento způsob inovace nepodařilo zprovoznit. Alespoň je dobré vědět, že si tento titul můžete užít se svým kamarádem.

Než se vydáte na cestu za dobrodružstvím, můžete si svého hrdinu přizpůsobit. Na výběr jsou různé účesy a barvy. Můžete se rozhodnout, za jaké pohlaví chcete hrát, a v případě potřeby si dokonce přizpůsobit tvar obličeje. Nakonec dáte svému statečnému bojovníkovi jméno a můžete se vydat hledat poklad.

Odlišné začátky

Líbí se mi, že každý hráč bude začínat úplně jinak, protože dungeony jsou náhodně generované. Já začínal s bandou orků, zatímco vy můžete mít duchy nebo jiné typy nepřátel. Jak jsem již zmínil, soubojů se bát nemusíte, jelikož i přes divoké nastavení tlačítek jsou opravdu snadné. Nebál bych se říct, že boj, na nějž je hra zaměřena, je kamenem úrazu.

Za celou tu dobu jsem neměl potřebu využít kouzlo nebo svitek, kterým bych vyvolal ochrannou bariéru. To bohužel platí i pro samotné krytí, protože vám bohatě postačí triky (úskoky) ze série Dark Souls. Nejvíce jsem využíval velkou sekeru, díky čemuž se ke mně nepřátelé téměř nedostali. O to víc zamrzí, že bojový systém je zde tak jednoduchý, protože hra toho nabízí opravdu hodně. Můžete například vzít do ruky dva meče nebo sekery, což rázem změní váš styl boje. Současně má každá z obou zbraní jiné hodnoty a bonusy.

Pasti, pasti, pastičky

Vývojáři z YeMuNetWork se pokusili tyto souboje ztížit pomocí pastí, ale to příliš nefunguje. Většinou se jedná o hroty, které se vystřelují ze země, nebo o jezdecký ovál s hroty. Bohužel zde platí totéž, co u soubojů – jsou velmi jednoduché. Tyto nástrahy nejsou žádnou výzvou, ale jen kosmetickým doplňkem hry, aby nebyla tak prázdná. Dívky, které zde z velké části přebírají roli nepřátelského mága, způsobují opravdu mnohem větší škody než tyto pasti.

Když už mluvíme o prázdnotě hry: možná si všimnete, že místa, kde se pohybujete, se poměrně často opakují. Pokud nejste příznivci repetitivních her, tento titul rozhodně není pro vás a doporučil bych vám, abyste si místo něj našli jinou hru. V každé lokaci pak naleznete bedny, ze kterých můžete získat buď kvalitní vybavení, nebo naprostý šrot, jaký byste si na sebe nevzali. Současně můžete získat lektvary a výše zmíněné magické svitky.

Najdete také vznášející se fialový krystal, který funguje jako trhlina (brána). Používáte ji k vyvolávání nepřátel, jež musíte v časovém limitu zabít, abyste na konci získali odměnu ve formě nabídky nových schopností. Zde mě trochu zklamalo, že z trhliny nepadají jiné typy nepřátel než ty, které se nacházejí v dané lokaci. Přesněji řečeno, pokud procházíte dungeonem, kde jsou pouze duchové,  trhlina vyvolá jen tyto duchy. Určitě by nebylo na škodu, kdyby kdyby z nich přicházely další typy nepřátel nebo kdyby tam byl elitní boss, protože jinak trhlina ztrácí smysl.

Strom dovedností

Co je ale potřeba vyzdvihnout u hry Never Return, je strom dovedností. Doteď si kladu otázku, zda jsem za celou svou hráčskou kariéru zažil takovou rozmanitost, jakou nabízí tento titul. Celkem je k dispozici více než pět set možných dovedností, které byly navrženy tak, aby vám poskytly co nejlepší herní zážitek. To se vám teď může zdát zbytečné vzhledem k tomu, že už jsem se několikrát zmínil o tom, že jsou souboje snadné i bez nich. Je však důležité si uvědomit, že Never Return se stále nachází ve fázi předběžného přístupu a všechny věci lze ještě vylepšit. Samotné bitvy mohou být obtížné a pak budeme rádi, že tyto výhody existují.

Další skvělou věcí je vybavení, které získáte. Je to jen malý detail, ale osobně mám rád, pokud naleznete nový kus vybavení, jež mění vzhled vaší postavy. Tento titul to nabízí a zatím máte k dispozici více než sto osmdesát pět různých kusů výstroje, jež také mění vaši vizáž.

GP uvozovky

Never Return je rozhodně titul s velkým potenciálem a byla by škoda, kdyby ho vývojáři nevyužili naplno. Máte opravdu širokou škálu možných modifikací pro své schopnosti, přes čtyřicet typů nepřátel a dalších patnáct představují elitní bossové. Zároveň máte k dispozici několik možných zbraní a různých run. Navíc jsou dungeony náhodně generované a nikdy nevíte, co vás čeká. Bohužel však záleží na vývojářích, zda tento velký potenciál využijí, nebo jestli se Never Return zapíše do historie jako jeden z dalších titulů, které tvůrci zazdili.

Klady

grafický design
široká škála zbraní, dovedností a vybavení
vývojáři na hře neustále pracují
vhodná pro streamery

Zápory

pokud hrajete sami, může vás hra Never Return rychle odradit
repetitivnost lokací
pasti představují spíše dekoraci než nebezpečí
snadné souboje
0

Doporučujeme

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn