Nevidomý hráč zdolává God of War: Ragnarok

Sdílet
Sdílet
Sdílet

Názornou ukázkou toho, jak se přístupnost pro široké spektrum hráčů ve videoherním průmyslu stává prioritou, je hra God of War: Ragnarok. Tento akční titul a hit roku 2022 si může nevidomý hráč vychutnat většinou bez větší pomoci, a to i přes to, že hraní vyžaduje mnoho pozornosti. Ben, vystupující pod přezdívkou SightlessKombat je nevidomý, což mu však nezabránilo v tom, aby hrál a názorně předvedl, že má téměř vše, co k prožití nejnovějšího dílu Kratovy ságy potřebuje.

God of War Ragnarok blind

Zdroj: SONY

V porovnání s většinou her tohoto žánru nabízí God of War: Ragnarok již nyní solidní možnosti zpřístupnění, což dokazuje i vítězství za inovaci v oblasti zpřístupnění na The Game Awards 2022. Hra God of War: Ragnarok umožňuje pro osoby s částečným postižením mnoho vizuálních úprav, včetně aktivace režimu vysokého kontrastu, díky němuž jsou objekty ve hře lépe viditelné. Ben je však plně nevidomý člověk, který z těchto funkcí nemá žádný užitek.

Dle informací Sky News se Ben v God of War: Ragnarok spoléhá na kombinaci možností přístupu. Největším prvkem, který Benovi pomáhá v hraní, je nastavení motorické přístupnosti, které dokáže automatizovat mnoho herních úkolů a také zjednodušit provádění vstupů tlačítek ve hře.

Dalším prvkem, který Benovi výrazně usnadňuje hru, je možnost kompletního přemapování ovladače, nemluvě o funkci navigačního asistenta, která ho upozorní, kdykoli je třeba v určitých okamžicích odbočit. Díky těmto prvkům, může Ben v klidu hrát velké úseky hry bez nutnosti sekundárního vstupu. Výjimkou jsou pouze situace, kdy se potýká s různými hádankami.

Další ukázkou zpřístupnění hry pro nevidomé hráče je také český titul 1428: Shadows over Silesia od KUBI Games. Již před vydáním se vývojářské studio KUBI Games nechalo slyšet, že hra bude i pro nevidomé, a skutečně je tomu tak. Ve hře je možnost opravdu pestrého nastavení zvukových signálů, díky kterým mohou zrakově znevýhodnění hráči okusit tento titul se vší parádou. Je zde možnost zvolit zvukové signály v případě, že se změnilo prostředí, jste blízko cíli, máte možnost provést interakci nebo potřebujete přímou pomoc s orientací. K dispozici je také sonar či upozornění na důležitý předmět nebo nepřítele v okolí. V rámci nepřátel je pak specifický zvukový signál i pro jejich útok či ústup. Zároveň se v rámci pomoci s navigací postava natočí správným směrem a vždy se přehraje zvuk.

Zdroj: gamerant.com

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn