Ocean's Heart - Cover

Ocean's Heart – dobrodružství ve 2D

28. 11. 2021
Zdroj náhledu: Max Mraz

Ocean's Heart se v mnoha hlediscích hodně podobá známému titulu Zelda, jedná se o akční adventuru se spoustou hledání a prozkoumávání. Hledají se různé předměty a řeší se drobné hádanky, které zahrnují posouvání nebo přenášení věcí, pomáhání lidem a mnoho dalšího. Díky těmto úkolům a hádankám se vám usnadňuje postup hrou.

Hlavní postava

Hrajete za Tiliu, mladou dívku s talentem pro boj a snem o připojení k námořnictvu, která hledá svého ztraceného otce. Ten zmizel při hledání tajemné bandy pirátů, kteří zaútočili na jejich vesnici a unesli její nejlepší přítelkyni. Tilia se tak vydává na cestu po ostrově, aby hledala vodítka, a mezitím pomáhá lidem s jejich problémy, za něž dostává odměny. Ty jí buď pomohou, nebo zlepší její schopnosti, ať už jde o zdraví, útok nebo obranu. Tato vylepšení pak usnadňují boj jak proti monstrům, tak i proti nepřátelům. Tilia je docela okouzlující a silná dívka se smyslem pro humor, která dává jasně najevo, že není žádný učenec – má ráda boj, akci a přežití. Přesto prokazuje dobré vyšetřovací schopnosti. Ostatní postavy se projevují také dobře, díky tomu můžete být docela zvědaví a trochu se zapojit do některých vedlejších úkolů. Jsou to dobře napsané vedlejší příběhy uvnitř toho jednoho velkého. Občasné vtípky jsou dobré na malé pousmání, nic moc praštěného, ale dodávají tu dobrou kreslenou atmosféru s trochou vážnosti pro mírnou rovnováhu.

Chci věnovat zvláštní pozornost tomu, jak je herní svět uspořádán a jak jsou tajemství chytře umístěna a téměř vždy stojí za to je najít. Většinu času v Ocean’s Heart jsem zcela ignoroval hlavní příběh a prostě jsem se ztrácel ve světě, který hra nabízí, což je opravdu známka toho, jak dobře mě dokázala vtáhnout. To neznamená, že hra je dokonalá. To není. Zápletka je v pořádku, docela základní, jako u většiny her podobných Zeldě, a snaží se časem eskalovat svou důležitost. Sama o sobě je trochu suchá, ale vedlejší příběhy a budování světa to pomáhají napravit. Máte pocit, jako byste svět odhalovali více než hlavní děj.

Zdroj: Max Mraz

Design

Design hry je velmi detailní, je zde spousta barev a krásné pozadí, které hráče občas pohltí. Soundtrack je dobrý a někdy skvělý, hodí se dobře pro každou oblast a přidává na divu, je v něm vepsáno „dobrodružství“.

Hratelnost je věcí vkusu – jestli máte rádi hry podobné Zeldě, nemůžu říct, že se to zde rovná předloze. Obtížnost hry má nějaké bizarní škálování, kdy byste se měli připravit na to, že na začátku hodněkrát zemřete, ale pak se už nikdy nemusíte bát, že vám za prvním žalářem bude docházet zdraví. Moje hlavní výtky ke hře jsou hlavně tři drobnosti, které ovlivňují celkový zážitek – alchymistický systém, chybějící radar nebo mapa pokladu k nalezení sběratelských předmětů a náhlý konec. Náhlý konec je samozřejmý, někdy je vaše tempo tak dobré, že pak najednou „bum“ a konec. Alchymistický systém se nezdá, že by toho moc dělal – je tam jen proto, aby vypadal cool, takže ho lze snadno ignorovat. Poslední problém je s radarem / mapou pokladů.

Hledání upgradů a vylepšení je snadné, pokud na to máte dobrou paměť, ale když se dostanete na konec hry, setkáte se s tím známým bolestivým zážitkem, který má většina dokončovatelů – chybí vám pár věcí a vy jste prohledali celou zemi, jen abyste si uvědomili, že jsou skryty na místě, které jste tak často navštěvovali. Veškeré této tragédii by se dalo předejít, kdybychom měli mapu pokladu nebo radar, který by nám napověděl, že to bylo v této oblasti, nebo nám rovnou ukázal jejich přesnou polohu. Ale jak jsem řekl, není to konec světa jen kvůli těmto věcem.

Zdroj: Max Mraz

Stručně řečeno, pokud máte rádi hry podobné Zeldě, Ocean's Heart se vám bude zamlouvat, je to skvělá hra. Mohu ji tedy vřele doporučit, ale s pochopením toho, do čeho se pouštíte. Myslím, že je to dobře navržená, i když trochu okoukaná hra, která nabízí hodně fanouškům klasické Zeldy.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Daniel Korda.

• i vedlejší úkoly jsou zajímavé
  • smrt neznamená konec světa