Paw Patrol World - úvod

PAW Patrol World – štěňata opět v akci

26. 10. 2023
Zdroj náhledu: IGDB

V kinech zrovna propukla štěněcí mánie díky filmu Tlapková patrola ve velkofilmu. Při této slavné příležitosti vychází i nový herní titul s názvem PAW Patrol World. Nejedná se ovšem o další hru podle filmu jako u PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls, nýbrž na vás čeká úplně nové dobrodružství. Samozřejmě v něm nebude chybět starosta Humdinger a jeho kočičí gang z Foggy Bottom. Zachrání Tlapky svoje oblíbené Adventure Bay? Paw Patrol World vám nabízí svět Tlapek jako nikdy předtím. Pojďme se společně podívat na to, co vás tu čeká.

Přátelské k rodině

Za touto hrou stojí vývojáři z 3DClouds a vydavatel Outright Games, jenž se specializuje na vývoj a vydávání her hlavně pro dětské publikum. Od tohoto vydavatele můžete nejspíše znát hry Peppa Pig: World Adventures, Rainbow High, DC’s Justice League, PJ Masks: Heroes of the Night a předchozí herní díly s tematikou Tlapkové patroly. Například PAW Patrol: Grand Prix, PAW Patrol Mighty Pups či Paw Patrol.

Den Tlapkové patroly

Blíží se všemi milovaný festival Tlapkové patroly a celé Adventure Bay je nadšené a připravené oslavovat. Slavit chtějí všichni, až na starostu Humdingera a jeho kočičí partu. Ten se rozhodne uspořádat vlastní festival pro jeho bandu Kočičích katastrof (Festival Kitten Catastrophe Crew). Nejdříve zabaví všechny festivalové plakáty Tlapkové patroly a poté rozpoutá chaos za pomoci hlásičů přidělaných na jeho vzducholodi. Na pomoc jsou tak přivolány všemi známé Tlapky – Chase, Skye, Rocky, Zuma, Rubble a Marshall, navíc rozšíření o Trackera (z džungle) a Everest (z hor).

Paw Patrol World toho nabízí opravdu mnoho. Společně se štěňaty budete pronásledovat starostu přes čtyři mapy – Adventure Bay, džungli, Jackeovu horu a hrad Štěkberk (v originále Barkingburg) i s okolním městem. Zde na vás čekají kromě hlavních úkolů také ty vedlejší od ostatních známých z Adventure Bay. Například od kapitána Horatia Turbota, starostky Goodwayové, pan Portera či Katie. Vedlejší úkoly jsou povětšinou označeny vykřičníkem nad hlavou dané osoby. Některé jsou trošku skryté a znázorňuje je emotikon psa (kterého zrovna máte), jenž visí nad hlavou postavy. Po provedení daného emotu dostanete úkol.

Nejsou tu však jen hlavní a vedlejší úkoly. Jsou zde i čtyři speciální mise, jež se vám odemknou po získání jednoho tlapkového plakátu z festivalu. Mise jsou rozděleny podle svátků čtyř hlavních období (jaro, léto, podzim a zima). Tyto mise můžete dělat průběžně, nebo si je klidně nechte až na konec.

Tlapkastické pamlsky

Za každý splněný úkol dostanete navíc pamlsky. Ty se dají sbírat volně na ulicích, keřích či z miniúkolů (unikátní štěně zobrazené na ikoně provede pro něj specifický úkol). Například Marshall zalévá květiny pomoci ručního děla, jež má v tlapeku na zádech. Pokud hráč úspěšně splňuje úkoly z hlavní dějové linky nebo jen plní úkoly pro obyvatele, získává pro sebe větší pamlskovou odměnu. Tu pak později můžete utrácet u farmářky Yummi ve stánku. Pamlsková odměna se automaticky načítá do dárkové krabice, a pokud ji naplníte, dostanete náhodnou odměnu. Mezi odměnami jsou samolepky na auta, kloboučky a doplňky na pejsky či umělecká díla se slepičkou Chickalettou (tuto zajímavou uměleckou výstavu naleznete na pláži v Adventure Bay).

Pokud by někomu nestačily oblečky a kostýmy, jež nabízí základní hra, máte možnost zakoupit si jedno z vydaných DLC s kostýmy do hry, nebo si je rovnou kupte všechny. Najdete tu halloweenské kostýmy, rytířské převleky, skafandry, ultimátní hasičské oblečení, a dokonce i ohoz z nového filmu.

Technický stav a grafické zpracování

Dětem se hra rozhodně zalíbí, o tom není pochyb. Pejsci i jejich automobily jsou propracováni do nejmenších detailů a stejně tak i okolní prostředí. Jediným větším problémem je kamera a její špatná optimalizace. Pro mě jako dospělého hráče nebyl problém stíhat směr, kam zrovna jedu či běžím. Moje čtyřletá dcera ale dosti bojovala s kamerou, kdykoliv se dostala mezi plot a budovu či omylem vběhla do džungle a zasekla se mezi stromy. Nebyla schopná bez pomoci určit, jak pejsek stojí a kudy má vlastně běžet ven.

Jednotlivé lokace nejsou nijak extra velké, avšak po grafické stránce vypadají skvěle. Navíc jsou plné ikonických míst (hrad Štěkberk, Centrála, Jakeova hora atd.), jež mohou děti nebo i vy znát ze seriálu. Dětští hráči budou jistě nadšeni. Stejně tomu bylo i u mojí čtyřleté dcerky, jež ráda prozkoumávala město a její obyvatele. A co minutku mi hlásila, kdo to je a co pro něho musí udělat.

Neuslyšíte žádné „Rocky jede na zelenou.“

Paw Patrol World bohužel pro nás neobsahuje českou lokalizaci, dabing a ani titulky pro starší děti. Osobně mě to moc mrzí, jelikož v tom případě zní náš český dabing mnohem lépe než anglický originál. Mohou za to jistě i skvělí dabéři, například Filip Švarc (Rubble), Jan Maxián (Chase) nebo Petra Tišnovská (Skye). Originál má na můj vkus dost nepříjemně dětský dabing, který se nedá poslouchat déle jak čtyřicet pět minut v kuse.

Ve dvou se to lépe táhne

Pokud máte děti dvě, nebo si chcete naopak zahrát spolu s vaším dítkem, hra Paw Patrol World nabízí jednoduché řešení. Připojením ovladače do hry v rámci lokální kooperace si můžete spolu zablbnout v Adventure Bay, druhý hráč se tak může kdykoliv připojit i odpojit. Navíc první hráč může toho druhého vidět na mapě v tlappadu.

Klikátor 2023

Po určité době začíná hra být kvůli úkolům dosti repetitivní. Někam dojedete nebo doběhnete, pomačkáte (nebo podržíte a počkáte, až to najede samo) tlačítko pro interakci s okolím a sledujete, co daný psík dovede (Marshall hasí, Everest převáží osoby i zvířata, Rocky opravuje…), a to je vše. Popřípadě vyměníte za jiného psíka a opakujete s ním. Naprosto jsem nechápala, proč půl úkolu dělá jeden pejsek a pak druhý dělá tu samou věc, pouze s jinou animací typickou právě pro něj. Kdyby to zvládnul udělat už ten první, ušetřilo by se několik zbytečných kliků navíc. Nesmyslně moc klikání při přepínání mezi postavami sem a tam co pár minut. Leckdy i pár vteřin.

Rozhodně si myslím, že děti a fanoušci Tlapkové patroly budou neskutečně nadšení. Hezky zpracované lokace a postavy, volný pohyb po světě a velké množství úkolů rozhodně zabaví na několik dlouhých hodin. Starší děti by se však mohly po určité době začít trošku nudit. Hra se mi osobně líbila, ale ten dabing a pohyb kamery mě občas dost ubíjel. Kdyby vývojáři dodali české titulky, bylo by to super.

• otevřený svět (čtyři lokace)
  • jednoduché ovládání (stačí osm tlačítek)
  • velmi pěkné grafické zpracování