DC's Justice League Cosmic Chaos

DC's Justice League: Cosmic Chaos – kreslená mlátička plná superhrdinů

6. 4. 2023

V DC's Justice League: Cosmic Chaos zažijete další velkou krizi, kterou bude muset vyřešit oblíbená a celosvětově uznávaná Liga spravedlnosti. Problém ale je, že ne všichni její členové jsou nyní na straně dobra, protože Mr. Mxyzptlk je velice zákeřný soupeř. Naštěstí legendární trio v podání Batmana, Supermana a Wonder Woman se nedá jen tak ovládnout a mohl díky tomu vzniknout titul od studia PHL Collective s vydavatelem Outright Games Ltd. V počinu máte dva hlavní úkoly: zachránit svět a pomlátit každé agresivní rybokuře, jež potkáte.

Porazte Mr. Mxyzptlka!

Nový záporák dorazil do Happy Harbor, městečka na Rhode Islandu, kde přerušil starostovskou inauguraci bývalého člena Ligy spravedlnosti, Lucase „Snappera“ Carra, jehož schopností je mimochodem teleportace. Mr. Mxyzptlk ale není jen tak ledajaký záporák, nýbrž skutečný superpadouch, s pomocí vesmírného ničitele Starra právě Snappera a některé hrdiny Ligy spravedlnosti ovládne, prohlásí se za starostu a chce vládnout Happy Harboru.

Pokud přemýšlíte nad tím, jestli jste Starra mohli někde vidět, tak ve filmu Sebevražedný oddíl z roku 2021 – je to právě ona obrovská hvězdice, jejíž části (malé hvězdičky) mohou uhranout člověka. Díky tomu se k Mr. Mxyzptlkovi a Starrovi přidá například Green Lantern nebo Flash. Vy se vcítíte do role hrdinů, jimž se povedlo nepřátelům pro začátek odolat. Budete hrát za Supermana, Batmana a Wonder Woman, mezi nimiž můžete libovolně přepínat, a máte s nimi jeden jediný, ale přesto ten nejdůležitější úkol. Porazit Mr. Mxyzptlka a zachránit Happy Harbor. Jedním z největších faktorů, jenž titul ovlivňuje, je výběr obtížnosti. Těch je hned pět, a zatímco obtížnost Story je jenom o klikání a běhání, Hrdinská vás přivede do soulsovky s roztomilým designem a musím říct, že to je skutečně o nervy.

DC's Justice League: Cosmic Chaos má spoustu triků, fíků a kulišáren

Batarang, laser a nezničitelné náramky, tipnete si, ke kterým hrdinům patří? V titulu libovolně přepínáte mezi hrdiny a každý z nich má jiné využití. Největší stálicí pro boj je dle mého Superman. Máte totiž pocit, že když je něco nezničitelného, nejlépe se za to hraje. Nicméně střídat hrdiny doporučuji, hra sází na tuto příjemnou různorodost a je škoda ji nevyužít. Zatímco ale kochat se supráky, jak ničí nepřátele je jednoduché, ovládání je peklo.

Přepnout hrdiny a udělat jednoduchý útok na klávesnici je základní činnost. Jenomže jde vidět, že co se týká zbylých efektů, titul nebyl primárně vytvořen pro PC. Speciální útok, druhý speciální útok, základní útok, „silný“ útok, chytnutí nepřítele, úskok, let. Když se dostanete do boje proti minibossovi, nebo nedej bože bossovi, snažit se útočit a zároveň uskakovat je prakticky neudržitelná kombinace. Z jednoho boje na nejtěžší obtížnost jsem měl nervy nadranc, a to především z důvodu, že si stále stojím za tím, že reakční rychlost hry je neuvěřitelně pomalá.Pozitivní ale je, že speciální útoky se neustále po použití nabíjí a jejich využití je unikátní. Šípy z nebes, které může seslat Wonder Woman a smetou obrovské množství nepřátel najednou, jsou obrovský spořič času, oproti takovému Batmanovu dronu střílejícímu na nepřátele. Opět si ale největší poškození drží Superman, jenž svým laserovým zrakem spálí zemi i se všemi nepřáteli na uhel.

Kombinace běžných a speciálních útoků je ale na to, jak se špatně hra ovládá, naprosto skvělá. Jde díky ní perfektně vidět levelový růst hrdinů, získávání jejich dalších a lepších schopností a příprava na to, střetnout se s čím dál silnějšími nepřáteli. DC's Justice League: Cosmic Chaos tak i ve své jednoduchosti nádherně pracuje s nenápadným růstem postav. Nutno ještě připomenout cestování po polootevřeném světě. Superman umí létat, Batman plachtí a Wonder Woman se svým lasem přichytává k mrakům a vypadá jako Spider-Man. Upřímně, je to nejlepší věc ve hře, Spider-Wonder je moje nová cestovní srdcovka.

Ty dostaneš kostýmek a ty dostaneš kostýmek a ty taky!

Kromě dobrého příběhu a bojů jsou ve hře dostupné ještě nenápadné vedlejší úkoly, jež nemají žádné využití, a osobně tomu přezdívám „kravinky“ na upoutání hráčů. Hrdinové mohou na sebe například získat i jiné oblečení a měnit si tak různé outfity. Ty se získávají tak, že během pobíhání po mapě sbíráte stránky komiksů, jež jsou roztroušené po světě, a za každé čtyři náhodné můžete získat libovolný kostýmek, který si koupíte. Rozmanitost kostýmů je skvělá a obleky jsou napříč desetiletími komiksů spojených s Ligou spravedlnosti a hlavním herním triem.

Některé jsou ale spíše vtipné, což je další velmi příjemný faktor celé hry. Humor probíhající mezi hlavními postavami a hlavním záporákem je příjemně dětský, a ačkoliv občasně ujede nějaká ta dospělejší, respektive pubertálnější hláška, má utahování si z preclíku jako kryptonitu své kouzlo.

Vše výše zmíněné se odráží v jedné věci. Justice League: Cosmic Chaos je tvořený primárně pro dětské publikum, případně hru dětí a rodičů. O tom svědčí i kooperativní mód, jejž hra obsahuje. Bohužel v kooperaci nemůžete hrát kampaň, pouze akční mód. Prakticky tak s kamarádem či rodičem běháte po mapě a využíváte všechny schopnosti svých hrdinů k náhodnému mlácení všech kolemjdoucích nepřátel. Navíc můžete hrát jen s JEDNÍM parťákem. Oba ale budete stále ovládat všechny tři hrdiny, a tak je i trošku nelogické, že na mapě pobíhají najednou dva Supermani či Batmani. Zde je ale nutné zmínit, že právě díky kostýmkům je od sebe skvěle rozeznáte.

Ukládání? Kde?

Musím si postěžovat ještě na jednu věc. Stále nevím, kde má titul ukládání. Nevím jestli je to nějakou nespoluprácí se Steamem, ale kdybych nehrál dvanáct hodin v kuse a počin nedohrál, měl jsem infarkt. Po plném odehrání hry a získání několik achievementů jsem hru vypnul a po dvou dnech pustil znovu. Musel jsem hrát od znovu, neobjevila se žádná jiná možnost, pokračování ani nahrání progresu, a bohužel, fóra mi žádnou pomoc neposkytla. Titul můžete projet klidně za osm hodin, když jste si jistí tím, co děláte. Na stranu druhou, když budete plnit všechny vedlejší úkoly, čeká vás klidně až dvacetihodinová jízda.

Co se týká vizuálu, tak je skvělý. Není to sice můj šálek kávy, ale nedá se mu vytknout vůbec nic. Na PC hra běží bez problémů a vy si díky tomu můžete vychutnat animovaný titul, jenž sází na grafické podání dětské nevinnosti u likvidování hrdinů. Soupeři jsou zaměření svou rozmanitostí a rozlišností ideálně do dětských očí a zároveň ony problázněné kombinace zase pobaví i staršího hráče. Kdo by se nechtěl utkat s velkými krabíky, minilachtany s přilbou, obřími rybkami usazenými v kmeni nebo tvory podobnými kaiju?

Pokud opomenu samotný vizuál, audio je k dětem ještě vstřícnější. Všechny postavy, včetně Batmana, mají připravený perfektní dabing, u nějž vyniknou i vyšší tóny hlasů u postav. Tudíž Superman zní jako ideální otcovská figura a Wonder Woman zase jako milá kárající mamka (což je ironie, když svým lasem pohazuje s rybáky nahoru a dolů). Samotnému soundtracku poté dominuje píseň Teen Titan GO! z oblíbeného seriálu. Jednoduše by se dalo říci, že dospělému zvuk leze na nervy, ale děti si jej zamilují.

DC's Justice League: Cosmic Chaos je svým způsobem velmi rozporuplnou hrou. Mohou ji hrát jak děti, tak rodiče, jenomže na počítačové klávesnici se potrápí všechny generace, pokud si budou chtít užít plnohodnotný zážitek. Nehledě na to, že v kooperaci na PC verzi ani nemohou využít řádně rozdělenou obrazovku. Prakticky titul trpí nejvíce tím, na čem je stavěný a v čem má jít hráčům všeho věku vstříc. Všechno ostatní je ale parádní, a to od příběhu, dabingu a audia až po kostýmky. Jen kdyby si u toho každý nezlámal ty prsty.

• hezký vizuál
  • skvělé útoky
  • parádní příběh