
Lektvarnictví je tvrdý business
Potion Tycoon je ve základu relativně tradiční manažerský simulátor, kde budujete jednotlivé místnosti, ve kterých produkujete léčivé byliny a houby, z nichž se poté tvoří právě lektvary. V dalších místnostech naopak děláte zázemí samotné produkci, protože jednotlivé rostlinné drogy (dle odborné definice se jedná o usušené nebo jinak konzervované rostliny, živočichy či jejich části nebo produkty jejich metabolismu, sloužící jako léčivo nebo k podobným účelům) se musí poupravit, než z nich budete něco kuchtit, takže je musíte třeba vysušit nebo rozdrtit v třecí misce (spíše míse v tomto případě). Nechybí ani zázemí pro zaměstnance, kde si dávají oraz po tvrdé práci, a samozřejmě nejdůležitější část, kterou je samotný obchod, kde své produkty prodáváte zákazníkům z řad rytířů, zlodějů i čarodějů. Především se tam však vaše tvrdá dřina promění na kupu zlatých chechtáků. A přesně to chcete!

Stylově bych se to nebál připodobnit k poněkud zapomenutému Fallout Shelter , se kterým má Potion Tycoon několik styčných ploch. Nejedná se o žádnou revoluci, ale téma a především pěkná stylizace dělají ze hry něco, co by fanoušci žánru neměli přehlédnout. Mechanicky však hra jednu velkou specifitu má a tou je navrhování receptů. Jednotlivé rostliny musíte vhodně zkombinovat, aby se dostavil patřičný efekt a zároveň byl nápoj pro zákazníky dostatečně atraktivní. Pokud se tím chce hrdina léčit, bylo by fajn, kdyby to bylo chuťově poživatelné, naopak repelent pro příšery lahodnou chuť vskutku mít nepotřebuje. Jako absolvent předmětu farmakognozie jsem ocenil i krájení rostlin, protože každá část má jiné efekty a ne vždy potřebujete všechny. Vlastně je nepotřebujete všechny skoro nikdy, takže vždy používáte jen určitou část rostliny. Někdy si skutečně musíte potrápit hlavu, abyste recept opravdu vyladili.