Raji: Kaliyuga - cover

Raji: Kaliyuga zavede hráče do věku hříchu a utrpení. Pokračování nádherné hinduistické akční adventury bude temné

22. 11. 2025
Zdroj náhledu: Nodding Heads Games

Před osmi lety vzniklo z popudu výtvarnice Šrutí Ghóš v indické Púně nezávislé studio Nodding Heads Games, které na podzim roku 2020 představilo výtvarně okouzlující akční adventuru Raji: An Ancient Epic. Titul čerpající z hinduistické mytologie a estetických tradic indického subkontinentu se setkal s pozitivním hodnocením a stal se první indickou videohrou, která prorazila do světa. Nyní tvůrci oznámili, že chystají přímé pokračování nazvané Raji: Kaliyuga.

V hinduistickém konceptu čtyř cyklicky se opakujících období dějin je Kalijuga věkem temnoty, hříchu a utrpení. Není tedy divu, že vizuální stylizace hry ve srovnání s prosluněným a delikátním prvním dílem výrazně potemněla a posunula se až někam k hororovému žánru.

Zdroj: Nodding Heads Games

Lišit se tentokrát bude i perspektiva kamery. Namísto izometrického pohledu nás čeká klasická third-person akce s kamerou visící za zády dvojice hrdinů. Staronovou protagonistku Rádží totiž bude tentokrát doprovázet její mladší bratr Darš, který za šest let, co uplynuly od předchozího dobrodružství, vyrostl a nově ovládá magické síly siddhi. Samotná Rádží s protivníky bojuje nadále pomocí své věrné trišuly, tedy indického trojzubce. Hlavním antagonistou Raji: Kaliyuga je, stejně jako v prvním díle, démon Mahábalásura.

Propagační materiály, včetně několika dostupných screenshotů, dávají tušit, že se opět můžeme těšit na pastvu pro oči ukotvenou v indických estetických tradicích. Vývojáři zároveň upozorňují, že grafika se ještě bude vyvíjet a zejména po technické stránce zkvalitňovat.

Raji: Kaliyuga vyjde pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Datum vydání ovšem specifikováno nebylo. Pokud jste nehráli první díl, doporučujeme to co nejdříve napravit. Ve slevových akcích jej lze pořídit za vyloženě lidovou cenu.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.