Arschmallows náhled

REXhry přinesou Arschmallows, bláznivou paměťovou hru s přismahlými marshmallouny

26. 7. 2025
Zdroj náhledu: Denkriesen, ChatGPT

Opět pořádně střelená novinka byla oznámena vydavatelstvím REXhry. Tentokrát to bude pěkně opálené. Připravte se na Arschmallows, hru, ve které se snažíte mít na konci co nejméně připálený zadek. Doslova. Tahle absurdně zábavná karetní hra s výraznou komiksovou grafikou slibuje smršť smíchu a pálení nejen marshmallow, ale i hráčského ega.

Zdroj: Denkriesen

Arschmallows, ugriluj si svůj zadek

V Arschmallows se každý hráč snaží vyhnout kartám s vysokými hodnotami. Ty představují přismahlé, téměř karbonizované marshmallouny. Cílem je mít na konci kola co nejnižší celkovou hodnotu karet. Jenže ouha, většina z nich je celou dobu otočená lícem dolů, takže vlastně nevíte, co před sebou máte. Paměť, dedukce a trocha štěstí jsou klíčem k úspěchu.

Na začátku dostanete šest, případně čtyři karty lícem dolů, ale smíte se podívat jen na dvě. V každém tahu si můžete vzít kartu z balíčku nebo z odhazovací hromádky a rozhodnout se, jestli si ji ponecháte, vyměníte za některou ze svých vyložených, nebo se jí jinak zbavíte. Některé karty přinášejí speciální akce, můžete třeba špehovat soupeře, vyměňovat si neznámé karty nebo si zahrát hned dvakrát po sobě.

Pokud se vám podaří nasbírat tři stejné karty, můžete je odhodit a nahradit jinou, a tím snížit svůj celkový počet bodů. Ale pozor, uděláte-li chybu, zůstanou vám všechny, a ještě vám přistane jedna karta navíc. A pokud v domnění, že máte nejlepší skóre, zakřičíte „Arschmallows!“, ale spletli jste se, váš výsledek se zdvojnásobí.

Cukrová grafika, pálivé momenty

Hra trvá tři kola a vítězem se stává ten, kdo má nejmenší součet hodnot karet ze všech kol. Grafika od Hanse Sebastiana Thomaeho přináší roztomilé zadky z pěnového cukru, které vás budou provázet každou chvilkou hry. Tvůrci Denis Görz a Ricardo Barreto si s konceptem skutečně vyhráli a vytvořili lehce naučitelnou a silně návykovou párty hru.

Zdroj: Denkriesen

Bulánci, Kabo a opálený cukr

Pokud vám mechaniky Arschmallows něco připomínají, nejste daleko od pravdy. Hra sdílí DNA s tituly jako Kabo nebo Bulánci: Speciální jednotky, kde paměť, opatrná výměna karet a riskantní odhalování tvoří základ strategie. Stejně jako v Buláncích i tady dostanete před sebe sadu zakrytých karet, které znáte jen částečně, a vaše úspěšnost závisí na kombinaci chytrosti, blafu a trochu i štěstí. V obou případech je potřeba zbavit se vysokých hodnot a ideálně nasbírat sadu, která vám sníží skóre.

Arschmallows tak míří mezi ideální hry na unavené večery, jednoduchá pravidla, spousta zlomyslnosti a smíchu a porce roztomilé absurdity navrch.

Aneta Řezníková

V dětství ji od počítače neodtrhl ani hlad. Buď ujížděla v Need for Speed, plnila mise v GTA San Andreas, nebo budovala mafiánské impérium v Mafii. Na vysoké ale vyměnila monitor za stůl plný přátel a propadla kouzlu deskových her. Od prvních partií Osadníků z Katanu a Carcassonne se ponořila do světa hraní naživo, kde se místo klikání hází kostkami a vyjednává se tváří v tvář. Jakmile ale herní doba přesáhne tři hodiny, mizí rychleji než tah v real-time strategii. Jinak se ale nezalekne téměř žádné partie.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.