Scarlet Nexus – úvodka 2

Scarlet Nexus – dva osudy spojené rudými strunami

9. 7. 2021
Zdroj náhledu: Bandai Namco

Říká se, že využíváme pouze 10 % z celkové kapacity lidského mozku. Představte si tedy, že by byl jednoho dne objeven psionický hormon, který by posílil lidské vědomí až na takovou úroveň, že by člověk získal psychickou schopnost. Vítejte ve světě ne až tak vzdálené budoucnosti Scarlet Nexus, ve kterém se přesně tohle stalo.

Scarlet Nexus se odehrává v apokalyptické době, kdy se lidé svůj mozek naučili využívat nejen k verbální či neverbální komunikaci, ale díky psionickému hormonu získali i různé psychické schopnosti, jako je pyrokineze, jasnovidnost, kryokineze, zdvojení, elektrokineze a mnoho dalších. Společnost je formována právě skrze mozkovou aktivitu, zřejmě proto sami tvůrci titul označují jako brain punk. Toto japonské akční hack and slash RPG z dílny Bandai Namco s duálním příběhem ve stylu anime vám hned ze začátku jasně ukáže své kvality.

Bylo nebylo, z nebe začali pršet Others

Psionický hormon se zřejmě nevyvinul jen tak náhodou. Lidstvo totiž chvíli poté čelí hrozbě doslova padající z nebe. Kvůli nepřátelům zvaným Others, poháněným neukojitelnou touhou po lidských mozcích, bylo lidstvo nuceno se stáhnout do opevněných měst. Osoby se silnými psionickými schopnostmi jsou sdružovány do útvaru Other Suppression Force, zkráceně OSF, aby těmto stvořením čelili, protože na Others jakékoliv jiné zbraně vůbec neplatí.

OSF vyhledává a pod svými křídly trénuje a koordinuje nadané bojovníky. Vy sami se ocitnete v kůži hned dvou mladých nováčků – odhodlané a možná trochu až namyšlené dívky Kasane Randall a obětavého chlapce Yuita Sumeragi – kteří poprvé vyrazí do boje společně se svou novou jednotkou. Každého z hlavních protagonistů převážně sledujete odděleně, ale v určitých pasážích se jejich příběh potkává, přičemž jsou jejich osudy vzájemně propojeny až tak, že činy jednoho ovlivňují toho druhého. Proto si titul zahrajete celkem dvakrát, ale nemějte obavy. Sice se některé pasáže opakují, ale dějová linka každého z nich je z velké části rozdílná. Nutno podotknout, že Scarlet Nexus klade velký důraz právě na příběh. Nenajdete zde žádné volby dialogů a rozhodnutí, kterými byste mohli příběh ovlivnit. Ten je zkrátka jasně dopředu daný a vy jen následujete jeho spád kousek po kousku skrze jednotlivé kapitoly.

Nepředvídatelný duální děj

Samotné kapitoly hry jsou rozděleny na dvě fáze. V té první dostanete nějaký úkol, vydáte se na určené místo do dané oblasti, pobijete nepřátele a projdete část příběhu. Poté se vracíte do úkrytu, kde nejen naberete nové síly na další boj, ale máte zároveň možnost se svými parťáky budovat přátelský vztah skrze rozhovory a dárky. Tato mechanika není špatná a přidává do hry trochu jiný náboj, ale jelikož opět nemůžete jakkoli ovlivnit dialogy, jen tomu všemu přihlížíte. Ve výsledku tak s každým členem party nemůžete mít jiný vztah než kladný. Na druhou stranu se díky tomu ukážou skvěle napsané charaktery jednotlivých postav. Od geniální, přesto líné Arashi přes milou a citlivou Tsugumi až po vzrůstově drobného nasvalence Luku.

Každá postava je zkrátka jedinečná, proto trochu zamrzí, že některé nedostanou tolik prostoru k rozvoji vlastního příběhu. Každou chvíli se totiž objeví nějaký nečekaný zvrat… někdo někoho zradí, z grázla se najednou stane váš přítel, zemře ta nejvíc cool postava nebo se celý děj otočí vzhůru nohama. I když musím uznat, že jsem se ze začátku trochu ztrácela a měla nervy jako při sledování Hry o trůny, nakonec do sebe všechno začalo zapadat. Celý příběh se ucelí právě až tehdy, co projdete dějovou linku z pohledu Yuita i Kasane.

Akční cutscény à la manga styl

Snad skoro polovinu hry tvoří cutscény, což jen podtrhuje dříve zmíněný fakt, že je Scarlet Nexus spíše tak trochu jako interaktivní pohyblivá manga, na jejímž principu jsou postaveny právě ony zmíněné cutscény. Na pozadí se ukáže celá scéna a v popředí pak zahlédnete obličej postavy, která právě promlouvá, doplněný o mimiku. I tak mají postavy po většinu času skoro stejný výraz ve tváři, a tak jejich emoce rozpoznáte až díky skvěle procítěnému dabingu. Osobně jsem se raději přiklonila k tomu japonskému než k anglickému z  důvodu, že je Scarlet Nexus vizuálně tvořen jako anime. Vy si ale zvolte sami, jaký chcete.

Když už jsme u té vizuální stránky, tak tu musím obzvlášť pochválit a vyzdvihnout. Prostředí propojující japonskou kulturu společně s cyberpunkovými prvky vypadá vážně skvěle. Design nepřátel i postav je natolik jedinečný, že se vám vryje do paměti a nespletete si ho s žádným jiným titulem.

Interaktivní prostředí jako stvořené pro telekinezi

Oba dva na první pohled naprosto odlišní hlavní protagonisté sdílejí stejnou schopnost telekineze. Při boji tak můžete do vzduchu zvednout objekty ve vašem okolí, jako například kousek traverzy, sutiny, barel, sochu, lustr či vrak auta, a hodit je po nepříteli. Volba postavy také částečně ovlivní i styl boje. Zatímco Yuito bojuje s mečem převážně na blízko, Kasane používá něco na způsob shurikenů, kterými pomocí telekineze může bojovat i na střední vzdálenost.

Brain to a Brain tamto

Pokud se vám podaří nepřátele zasypat několika rychlými útoky za sebou, způsobíte mu Brain Crush – díky stylově vypadající animaci dokončovačky je jedním úderem zabijete, i když mají ještě stále většinu života. Během soubojů se vám zároveň nabíjí schopnost zvaná Brain Drive, při které se vám na těle objeví ten cool armor z přebalu hry a dá vám na omezenou dobu posílení obrany i útoku. Třetí, a dalo by se říct i ultimátní, schopností je Brain Field, při které se z vás stane doslova Rambo. Vaše síla útoku se v jakési vaší vlastní dimenzi několikanásobně zvýší, což doporučuji používat hlavně na silnější nepřítele a bosse.

Protože útoky Others byly stále častější a jejich síla prudce stoupala, OSF se podařilo vytvořit psionický spojovací kabel neboli systém SAS, který umožňuje si na chvíli vypůjčit schopnosti členů vašeho týmu. Každá z postav má samozřejmě své unikátní schopnosti – Kyoka dokáže vytvořit vlastní klony, Hanabi ovládá oheň, Luka se dokáže teleportovat, Kagero se zvládne zneviditelnit, Arashi je zase rychlá jako blesk. Právě podle úrovně vašeho přátelství se zvyšuje i úroveň SAS jednotlivých postav. Čím lepší vztah s nimi máte, tím silnější bude propůjčená schopnost.

Milion možností

I když tedy vaše herní postava sama o sobě zvládne pouze základní útoky na blízko a na dálku pomocí telekineze, díky propojeným schopnostem s dalšími postavami, speciálním útokům a dokončovačkám celý souboj ve výsledku vypadá vizuálně velmi přitažlivě a po hratelné stránce i velmi zábavně. Právě díky tolika možnostem můžete vytvořit dohromady obrovské množství různých komb, což vás nenásilně nabádá ke zkoušení nových kombinací a bojových strategií. Soubojový systém se tedy velice povedl a napomáhá tomu také velké množství různých variací Others.

Jejich těla jsou založena na mutaci zvířat a nejspíše i rostlin, což v polorozpadlém městě mezi troskami budov vypadá vskutku dobře. Postupem hrou budete potkávat silnější a větší enemáky, kteří už rozhodně budou představovat pořádnou výzvu. Tu největší před vás však postaví až samotní bossové. Jsou větší, silnější, hlučnější a o dost nebezpečnější. Jejich celkový design je nápaditý, což rozhodně napomůže k tomu, abyste se necítili tak špatně, když vám budou naklepávat půlky. Nejsou to ovšem pouze Others, kdo se vám postaví do cesty. Nejednou budete muset změřit své síly s dalšími členy OSF, mezi kterými najdete také několik zajímavých bossfightů.

Nejsou to ovšem jen rozmanité typy nepřátel, k celkovému konceptu napomáhají i různorodé lokace, přičemž je každá svým způsobem jedinečná a velice mě zaujalo jejich neotřelé zpracování. Jednou jste posláni do již dlouho neobydleného města, staré nemocnice či do zasněžených hor a jindy do až futuristicky vypadající budovy. Lokace jsou zároveň navrženy dost lineárně, takže se skoro v žádné nemůžete ztratit.

Upozaděné upgrady a systém lootu

Protože se Scarlet Nexus řadí do žánru RPG, nechybí samozřejmě strom dovedností Brain Map, ve kterém si odemykáte pouze pasivní schopnosti, a ne nové útoky. Milovníci lootování budou nejspíše zklamaní, protože kromě jednorázových předmětů, jako je například léčení, toho po mapě už moc nenajdete. Jakékoliv vylepšování zbraní probíhá skrze obchod, a to ještě jednou za čas, když se vám vylepšená verze vaší aktuální zbraně zrovna zpřístupní. K tomu všemu má každá postava jednu a tu samou zbraň po celou dobu hry. Stejně tak nemůžete změnit oblečení postav, a tak si musíte vystačit pouze s kosmetickými doplňky. Je trochu škoda, že se vývojáři místo několika desítek doplňků bez jakýchkoli efektů a bonusů nezaměřili spíše na různé zbraně a armory, které by postavám aspoň trochu čas od času změnily vizuál s nějakým žádoucím efektem.

… a jedna malá zbytečnost na závěr

Co mi ovšem přišlo úplně k ničemu, jsou vedlejší úkoly. Říkám si, k čemu tam vlastně jsou implementovány… snad k uspokojení hráčů, že tam prostě jenom jsou, nebo ke splnění achievementu? Vedlejší úkoly jsou v podstatě jen o tom: „Zabij určitý počet toho a toho druhu nepřátel tímto určitým způsobem.“ Aspoň že poté nemusíte hledat danou osobu, od které jste úkol vzali, ale můžete ho odevzdat rovnou v přehledném inventáři. To však nic nemění na faktu, že jsou úplně zbytečné, a kdyby ve hře nebyly, nikdo si toho ani nevšimne. 

Scarlet Nexus i přes pár menších nedostatků je skvělou brain punkovou hrou, která má vše, co vás donutí slintat blahem – dechberoucí grafickou stránku, vymazlený soubojový systém se spoustou efektů, rozmanité lokace plné úžasných detailů, dokonale napasovaný soundtrack, procítěný dabing, a hlavně skvěle napsaný a odvyprávěný příběh. Styl anime tomu naprosto sedí, postavy jsou zajímavé, cutscény akční i přes absenci animací a celý koncept vás jednoduše pohltí. Po technické stránce je hra takřka bezchybně vyladěná a za šedesát hodin jsem ani jednou nepocítila stereotyp, ale každý to může cítit jinak.

Klady
  • naprosto vymazlený soubojový systém
  • cool dorážečky
  • neotřelá vizuální stránka
  • skvěle laděný soundtrack
  • zajímaví nepřátelé
  • duální příběhová linka
  • dobře sepsané charaktery
Zápory
  • vedlejší úkoly jsou naprosto k ničemu
  • upozaděný potenciál upgradů
  • kamera sporadicky zazlobí
Platforma PC
  • Datum vydání 25.06.2021
  • 0.0

    Doporučujeme

    Nikola Erlebachová

    Indie a RPG hry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na starých žlutých kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také pro starší tituly, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.