The Hand of Merlin – logo

The Hand of Merlin – zničte démony z jiné dimenze

4. 6. 2021
Zdroj náhledu: Room-C Games

Pokud jste fanoušky taktických RPG, jako je Divinity nebo série X-COM, ale zároveň máte také rádi, když se vrháte na démonické bestie a různé až nadpozemské zlo, které je jak ze sci-fi příběhů, máte štěstí. The Hand of Merlin je tahové roguelike RPG, ve kterém se Artušova legenda setkává se sci-fi hororem a opravdu to stojí za to. Titul se zatím nachází v předběžném přístupu.

Svatý grál

Svatý grál byl vytvořen, protknut mocí a nakonec předán šampiónovi našeho světa – králi Artušovi, aby mu pomohl porazit neznámou hrozbu… plán ovšem selhal a Artuš padl. Proto teď přicházíte na scénu vy, abyste dokončili práci, kterou samotný Artuš započal.

Skvělý příběh

Na této výpravě vás čeká nelineárně vyprávěný příběh, ve kterém budete činit různá rozhodnutí. Některá jsou ihned zřejmá a můžete tak vytušit, co se stane. Pokud se například rozhodnete pomoct stařence, dá vám za to jídlo a pár zlaťáčků nebo vám jen zvedne reputaci. Pokud naopak odmítnete, dostanete velké nic. Stařenkám se totiž má pomáhat, vy nezbedníci! U takových rozhodování nemusíte ani moc přemýšlet, protože veškerý příběh se vypráví skrze knihu. Zde se vám u některých rozhodnutí právě rovnou sepisují záporné či kladné odměny. Možná to teď zní jako nuda, ale opak je pravdou. 

Titul se vám snaží házet klacky pod nohy a v mnoha případech mu to dost jde. Opět dám příklad zmiňované stařenky. Když se jí rozhodnete pomoct, může na vás klidně z ničeho nic zaútočit a vy nebudete mít na výběr nic jiného než ji zabít v sebeobraně. Váš osud občas řídí i zamíchané karty. Karty se vám na pár sekund ukážou, abyste věděli, jaký osud vás může čekat. Poté se rychle zamíchají a vy si jen vyberete jednu z nich. Na toto nejsem žádný expert, takže jsem si vždy vytáhl tu špatnou. Za tímto parádním scénářem, stejně jako u The Talos Principle a Serious Sam 4, stojí Jonas Kyratzes a Verena Kyratzes, kteří sepisovali navíc scénář ještě pro titul Země snu.

Boje jako v sérii X-COM

V úvodu jsem narážel na sérii X-COM a je to právě kvůli tomu, že The Hand of Merlin se hraje dosti podobně. Samotné bitvy s nepřáteli jsou tahovým (týmovým) bojem, kde budete muset využívat různé léčky, koordinovat útoky či využívat výhody terénu, který vás dokáže ochránit od šípů či magie. Budete se muset naučit zejména využívat synergii mezi různými třídami hrdinů a jejich dovednostmi.

Taktizování a různé simulace vašich kroků jsou v The Hand of Merlin opravdu potřebné. Titul se řadí do kategorie roguelite, proto můžete očekávat důsledky vašich voleb, ať už byly správné, či špatné. Pokud někdo z vašich hrdinů zemře, bohužel nemáte žádnou možnost ho oživit, protože smrt je jednoduše trvalá, proto musíte každý svůj tah opravdu volit moudře. 

Souboje poté vypadají tak, že na každé kolo máte pouze dva možné tahy, které využijete k útěku nebo k boji. Každá vaše postava má pět různých schopností, zatímco šestá je ultimátní a neměnná. Schopnosti si během svých cest sami vybíráte v rámci vylepšování. Zároveň máte i čtyři sloty pro magické artefakty, které fungují pro celou vaši skupinu – například teleportační amulet nebo tzv. Merlinovo přání, které vám sníží všechny aktivní cooldowny o 1. Všechny tyto artefakty nacházíte během svých cest. Pokud se nemůžete rozhodnout nebo jste dosáhli svého taktického umístění, můžete kolo ukončit. Má to ale jediný háček… jakmile ukončíte kolo, přeskočíte veškeré vaše postavy a jsou na tahu rovnou nepřátelé, takže si tuto volbu alespoň dvakrát dobře rozmyslete.

Zlato, vylepšení výbavy a čest… vše, co hrdina potřebuje

Během svého dobrodružství budete získávat zlaťáky, ale neočekávejte žádné bohatství. Vždy dostanete spíše jen pár zlaťáčků, zásoby a zvýšení reputace, abyste se mohli posouvat dále ve svém příběhu. Reputace přitom funguje jako zkušenosti, které vám umožňují vylepšit si tým a vybrat mezi randomizovanou sadou nových dovedností nebo vylepšením vašich současných atributů skrze kartičky. Zlato vám umožňuje vylepšit si výbavu, když dorazíte do měst. 

Na mapě také můžete nalézat zmiňované magické artefakty, od vesnických skromných talismanů pro štěstí až po majestátní legendární meč, který ovládal sám král Artuš. Tyto předměty, které byly protknuté magickou silou, jsou rozptýleny po celém světě. Některé si budete moct zakoupit od obchodníků nebo sběratelů, ale jiné bude nutné získat hrdinskými činy nebo ukázkami důvtipu.

Úplnou smrtí to nekončí

Pokud se ale omylem ocitnete na straně poražených, protože jste přecenili sílu vašich nezbedných nepřátel, dobrou zprávou pro vás určitě bude, že porážka není konec, ale jen nový začátek. Tato mechanika se mi opravdu líbí, protože když zemřete, zjevíte se jako duch a skáčete z jedné paralelní dimenze do další. Pokaždé, když to uděláte, se objevíte v jiném světě, odlišném od toho vámi naposledy navštíveného, a díky tomu se vám změní rozhodnutí, která jste v minulé hře učinili.

Grafická stránka

Největším problém v The Hand of Merlin bude pro plno lidí postarší grafické zpracování. Je pravdou, že tento titul nedisponuje nejmodernějšími technologiemi, ale hře to žádným způsobem neškodí. Naopak bych řekl, že napomáhá vytvářet takovou tu ponurou atmosféru, kterou by měl Merlin představovat. Chápu ovšem, že každý hráč má jiný vkus, ale přesto bych vám doporučil zkusit tento fakt překousnout a užít si skvělý příběh. Zároveň je zde pěkně zpracovaný hudební podklad, který právě s ponurou grafikou krásně pracuje a jako celek funguje báječně.

Zdroj: Room-C Games

The Hand of Merlin je náročná RPG roguelike hra s tahovými bitvami a mnoha vícenásobnými volbami rozhodnutí. Pokud máte rádi trochu čtení a obzvláště si užíváte taktický tahový boj, je právě tento titul jako dělaný přesně pro vás. Na to, že je titul v early accessu, nabízí vážně mnoho zábavy. Hru si můžete pořídit na Steamu za 22,49 €.

Klady
  • artušovská legenda spojená s hororem a sci-fi
  • dobře napsaný příběh
  • mnoho rozhodnutí, co ovlivňují vás průchod
  • měnící se svět po vaší smrti
  • náročnost bitev – i na lehké obtížnosti to bolí
Zápory
  • pro některé může být grafické zpracování
Platforma PC
  • Datum vydání 14.06.2022
  • 0.0

    Doporučujeme

    Michal Mráz

    Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.