Tchajwanská verze Robina Hooda zasazená do devadesátých let minulého století je možná trochu netradiční kombinace, když si představíte side-scrollingové rvačky. The Legend of Tianding přetváří lidového hrdinu v barvité komiksové dobrodružství a osvětluje kulturu a historii, kterou většina lidí v západním světě nezná. Jedná se o první hru nezávislého studia Creative Games Computer Graphics Corporation.
Žijící legenda jako předloha

Krutý počátek
Parádní hratelnost
Musím uznat, že se The Legend of Tianding hraje fantasticky. Liaův útok nožem vypadá sice nevýrazně, ale je podpořen schopností vyrazit protivníkovi zbraň z ruky pomocí šerpy, jakmile dostane několik zásahů. Palice, šavle, sekery, bambusové tyče, kameny, pistole, granáty, to vše můžete využívat. Zmlátit chlápka, sebrat mu zbraň, otočit se a postřílet nepřátele blížící se zezadu. Vzít do ruky obrovskou loupežnickou sekeru a popravit hordu zločinců. Animace jsou neuvěřitelně plynulé a opravdu uspokojivé, nemluvě o tom, že jednotlivé šarvátky jsou zatraceně dynamické. A skvělá hudba v pozadí podtrhuje zábavnou akci, která se odehrává před vašima očima.
Kromě různých zbraní má Liao řadu speciálních bojových pohybů, které vyčerpávají váš ukazatel výdrže. Úder pěstí nebo třeba dračí kopnutí co umožňuje útočit ze strany nebo shora. Abyste se naučili tyto lepší pohyby, musíte prozkoumat daná místa, jinak nebudete mít šanci je ovládnout. Na všech místech existuje alespoň jeden svitek, na němž se tyto techniky naučíte. Prostředí, kterými procházíte v šesti kapitolách, obsahují různé nebezpečí a překážky, jež můžete využít k likvidaci nepřátel stejně snadno jako sebe sama. Párkrát se mi stalo že místo toho, abych své protivníky utopil v kyselině, jsem se v ní sám vykoupal.
Úskoky jsou pro váš úspěch klíčové, zejména proti bossům. Dokonalé uhýbání ve zlomku sekundy vám může přinést bonus: stínový klon, který zrcadlí vaše pohyby a způsobuje větší poškození. Můžete dokonce odrážet střely zpět na věže a střelce. Pokud chcete, aby se nábojnice odrazila, musíte být na vteřinu přesní, protože jinak vás zasáhne. Není to tak úplně snadné, nebo je také docela možné, že jsem prostě jen levák.
Vylepšování své úrovně
Neměly by existovat žádné vedlejší úkoly
Jsou zde také vedlejší mise, ale většina z nich jsou jen úkoly, které nenabízejí doslova žádnou výzvu. Při jedné z nich jsem měl za úkol najít tři jakési ingredience pro kuchaře, který pocházel ze stejné oblasti. Šel jsem tam, promluvil si s každým člověkem, vzal si dobroty a vrátil se. Nedošlo k žádnému zásahu, žádnému překvapivému útoku, nic. Myslím, že je to škoda, protože bych rád viděl nějaké pouliční bitvy, které by mohly vaši misi zmařit. Možná toho chci příliš mnoho, ale vnést do už tak skvělé akce trochu více života by rozhodně bylo fajn.
Příběh je sice dobrý, ale…
Přes veškerou snahu se nakonec jedná spíše o bojovou hru z boku než o akční dobrodružství. Příliš mnoho času strávíte nepodstatnými rozhovory a vysvětlujícím textem, což by mi až tak nevadilo, ale problém je, že naprostá většina z nich je opravdu dlouhá a nezajímavá. Chápu, že se snaží vysvětlit i něco z historie, ale tím tak trochu ničí hlavní náplň hry, kterou je samotný boj.
Bohužel ani samotný text není příliš dobrý: máte pocit, že na každé dialogové bublině je nalepen obrázek anglického překladu, navíc to vypadá opravdu zvláštně, ale chápu, že vývojáři jsou z Tchaj-wanu a hra samotná pravděpodobně nebyla původně určena pro evropský trh. Co se týče obtížnosti, titul mi nepřijde nijak zvlášť náročný, dokud se nepostavíte samotnému bossovi. Většina vašich nepřátel budou policisté nebo zločinci.