The Legend of Tianding – úvodka

The Legend of Tianding – v roli žijící legendy

24. 1. 2022

Tchajwanská verze Robina Hooda zasazená do devadesátých let minulého století je možná trochu netradiční kombinace, když si představíte side-scrollingové rvačky. The Legend of Tianding přetváří lidového hrdinu v barvité komiksové dobrodružství a osvětluje kulturu a historii, kterou většina lidí v západním světě nezná. Jedná se o první hru nezávislého studia Creative Games Computer Graphics Corporation.

Žijící legenda jako předloha

Pro japonskou vládu byl Liao Tien-din hledaným zločincem, ale pro místní obyvatele byl naopak hrdinou a symbolem boje proti útlaku, jako Robin Hood. Liao se narodil v roce 1883 v dnešním Tchaj-čungu, když se Tchaj-wan stal součástí Japonska. V té době mu bylo 12 let. Poslední loupežnou výpravu zahájil Liao v červenci 1909 a 20. srpna spolu s několika komplici ukradl zbraně, munici a meč ze dvou policejních stanic. V této době se často dostával na titulní stránky novin jako muž, kterého prostě nešlo chytit. Po poslední sérii loupeží na začátku listopadu Liao uprchl do jeskyně na Bali, kde měl nakonec i zemřít.

Jeho hrdinské činy a mimořádné schopnosti jsou dodnes oslavovány. V roce 2008 vyšla dětská kniha, která převypravuje některé z Liaových nejslavnějších okamžiků: záchranu starého muže před policií hozením kamene, okradení muže, který zbohatl na Japoncích, skok z okna, let přes střechu a převlečení se za starou dámu, zatímco byl pronásledován. V dalších knihách se Liao angažuje v protijaponských organizacích a v jedné knize se dokonce uvádí, že oba jeho rodiče byli zabiti při japonské invazi do jejich vesnice.

Krutý počátek

Děj hry se odehrává na počátku 20. století v ulicích Tchaj-peje na Tchaj-wanu. V té době byl Tchaj-wan opravdu okupován a ovládán Japonskem, a to kvůli bohatým přírodním zdrojům na ostrově. Na druhou stranu Japonci představovali na Tchaj-wanu moc, a to jak v podobě vládních úředníků, tak v roli obyčejných policistů, kteří se k místnímu obyvatelstvu nechovali nijak zvlášť slavnostně. V tomto období se objevil Liao Tien-din, místní hrdina, jenž se nebál postavit úřadům a snažil se pomáhat obyčejným lidem, často okrádal bohaté Japonce a veškerou kořist dával Tchajwancům.

Liao se po krátké nepřítomnosti vrací do Tchaj-peje, aby se vypořádal s arogantním boháčem a získal tajemný talisman, díky němuž údajně může zbohatnout nebo zemřít. Protože je Liao altruista a chce pomoci každému, kdo to potřebuje, začne se o přívěsek zajímat a brzy zjistí, že je to jeden ze tří klíčů od hrobky, v níž jsou podle legendy ukryté nesčetné poklady a legendární meč. Proto není divu, že se rozjede skutečná honba za pokladem.

Parádní hratelnost

Musím uznat, že se The Legend of Tianding hraje fantasticky. Liaův útok nožem vypadá sice nevýrazně, ale je podpořen schopností vyrazit protivníkovi zbraň z ruky pomocí šerpy, jakmile dostane několik zásahů. Palice, šavle, sekery, bambusové tyče, kameny, pistole, granáty, to vše můžete využívat. Zmlátit chlápka, sebrat mu zbraň, otočit se a postřílet nepřátele blížící se zezadu. Vzít do ruky obrovskou loupežnickou sekeru a popravit hordu zločinců. Animace jsou neuvěřitelně plynulé a opravdu uspokojivé, nemluvě o tom, že jednotlivé šarvátky jsou zatraceně dynamické. A skvělá hudba v pozadí podtrhuje zábavnou akci, která se odehrává před vašima očima.

Kromě různých zbraní má Liao řadu speciálních bojových pohybů, které vyčerpávají váš ukazatel výdrže. Úder pěstí nebo třeba dračí kopnutí co umožňuje útočit ze strany nebo shora. Abyste se naučili tyto lepší pohyby, musíte prozkoumat daná místa, jinak nebudete mít šanci je ovládnout. Na všech místech existuje alespoň jeden svitek, na němž se tyto techniky naučíte. Prostředí, kterými procházíte v šesti kapitolách, obsahují různé nebezpečí a překážky, jež můžete využít k likvidaci nepřátel stejně snadno jako sebe sama. Párkrát se mi stalo že místo toho, abych své protivníky utopil v kyselině, jsem se v ní sám vykoupal.

Úskoky jsou pro váš úspěch klíčové, zejména proti bossům. Dokonalé uhýbání ve zlomku sekundy vám může přinést bonus: stínový klon, který zrcadlí vaše pohyby a způsobuje větší poškození. Můžete dokonce odrážet střely zpět na věže a střelce. Pokud chcete, aby se nábojnice odrazila, musíte být na vteřinu přesní, protože jinak vás zasáhne. Není to tak úplně snadné, nebo je také docela možné, že jsem prostě jen levák.

Vylepšování své úrovně

Je možné zvyšovat svou úroveň. Žebrákům můžete dávat peníze a na oplátku dostávat dárky, které vám zlepší statistiky zbraní, regeneraci zdraví, obranu, předměty, jež vám vypadnou z truhel, a mnoho dalšího. Nemůžete si vybrat, jaká vylepšení získáte, což mi přišlo docela škoda. Byl bych rád, kdybych si mohl vybrat, jaké dovednosti se chci naučit, ale chápu, že by to mohlo hru trochu usnadnit. Od muže na ulici si také můžete koupit zbraně a vylepšit si batoh, abyste si mohli vzít více ozdravovacích buchet Bao.

Neměly by existovat žádné vedlejší úkoly

Jsou zde také vedlejší mise, ale většina z nich jsou jen úkoly, které nenabízejí doslova žádnou výzvu. Při jedné z nich jsem měl za úkol najít tři jakési ingredience pro kuchaře, který pocházel ze stejné oblasti. Šel jsem tam, promluvil si s každým člověkem, vzal si dobroty a vrátil se. Nedošlo k žádnému zásahu, žádnému překvapivému útoku, nic. Myslím, že je to škoda, protože bych rád viděl nějaké pouliční bitvy, které by mohly vaši misi zmařit. Možná toho chci příliš mnoho, ale vnést do už tak skvělé akce trochu více života by rozhodně bylo fajn.

Příběh je sice dobrý, ale…

Přes veškerou snahu se nakonec jedná spíše o bojovou hru z boku než o akční dobrodružství. Příliš mnoho času strávíte nepodstatnými rozhovory a vysvětlujícím textem, což by mi až tak nevadilo, ale problém je, že naprostá většina z nich je opravdu dlouhá a nezajímavá. Chápu, že se snaží vysvětlit i něco z historie, ale tím tak trochu ničí hlavní náplň hry, kterou je samotný boj.

Bohužel ani samotný text není příliš dobrý: máte pocit, že na každé dialogové bublině je nalepen obrázek anglického překladu, navíc to vypadá opravdu zvláštně, ale chápu, že vývojáři jsou z Tchaj-wanu a hra samotná pravděpodobně nebyla původně určena pro evropský trh. Co se týče obtížnosti, titul mi nepřijde nijak zvlášť náročný, dokud se nepostavíte samotnému bossovi. Většina vašich nepřátel budou policisté nebo zločinci.

Grafické zpracování

Grafika hry je vynikající a kombinuje komiksový styl (s výraznými panely a kresbami, dokonce i menu pro výběr úrovně je v tomto stylu) a 3D s lehkým cel shadingem. Příběh je prezentován jak v herním enginu, tak jako komiks. Design i provedení lokací vypadá velmi pěkně a dokonale zapadá do zvoleného stylu.

The Legend of Tianding je skutečným skrytým klenotem mezi plošinovkami s kouskem tchajwanské historie a kultury, úžasným vizuálním stylem a velmi dobrou hratelností se skvělými mechanismy. Pokud jste fanoušky 2D akčních plošinovek, je tento titul téměř povinností mít ve vaší knihovně.

• úžasný vizuální styl
  • obrovská škála zbraní
  • titul se snaží osvětlit kulturu a historii Tchaj-wanu