The Letter úvod

The Letter – skutečný horor

18. 12. 2021

The Letter je hororový vizuální román z roku 2017 od filipínských vývojářů Yangyang Mobile. V duchu japonského hororového filmu Ju-On (The Grudge), u nás známého pod názvem Nenávist, se hra zaměřuje na skupinu sedmi lidí. Ti se nevědomky stanou obětí pomstychtivého ducha. Stane se tak kvůli dívce, která objeví na půdě starého sídla prokletý řetězový dopis. Následuje pád do šílenství a hrůzy, v němž si duch vybíjí svůj hněv na hráčových postavách.

Horor začíná

Události příběhu odstartuje Isabella, mladá realitní agentka, která má za úkol prodat sídlo Ermengarde. Při přípravě na den otevřených dveří najde na půdě panství tajemný řetězový dopis. Dopis má na stránce opakovaně krví napsaná slova „Pomozte mi“ a končí poznámkou, abyste dopis poslali pěti lidem, „nebo jinak…“ Rozhodně si hráč může být jistý, že nic pěkného na něj nečeká.

The Letter dává hráči šanci odhalit tajemství skrývající se za dopisem a jeho spojením s Ermengardským sídlem. Zároveň hráč dostává možnost bránit sebe a ostatní postavy proti pomstychtivému duchovi, který se usadil v panství.

Dopis je rozdělen do sedmi kapitol, z nichž každá je vyprávěna z perspektivy jednoho ze sedmi protagonistů. Hráč tak má příležitost prozkoumat události hry z pohledu každé postavy a odhalit nové detaily příběhu, které by jinak nebylo možné objevit. Mezi jednotlivými kapitolami dochází k určitému překrývání, většinou s ohledem na prokletí z dopisu. Každá z kapitol nabízí jedinečný herní zážitek, který skvěle dokresluje napětí a tajemství příběhu.

Postavy/kapitoly

Isabella Santos

Isabella je mladá realitní agentka. Pět let před začátkem našeho příběhu se přestěhovala z Filipín v naději, že najde práci, aby mohla pomoci uživit svou rodinu doma. Je optimistická a veselá, i když trochu dětinská a velmi pověrčivá, takže lidé mají tendenci ji podceňovat. Je první osobou, která se s duchem setkala, a navzdory jejím varováním ji její blízcí přátelé ignorují. To se jim stane osudným. Belly kapitola je úvodem do příběhu a dává hráči první pohled na kletbu a její spojení s Bellinou prací. Její kapitola se ponoří hlouběji do nadpřirozeného dění, protože je to ona, která je nejvíce ovlivněna strašením ducha.

Hannah Wright

Hannah Wright je z vyšší společnosti a je manželkou Luka Wrighta. Dvojice je v Luxbournu známá pro své bohatství a bohaté večírky. Přestože je Hannah sedm let vdaná, s manželem mají napjatý vztah. Její kapitola se zaměřuje na spojení mezi lady z Ermengarde a samotným sídlem. I když se s duchem setkává jen zřídka, je to právě ona, kdo je duchem na chvíli posednuta.

Zachary Steele

Zach je dobromyslný fotograf a ctižádostivý filmař. Před začátkem příběhu byli jeho rodiče brutálně zavražděni během zločinu z nenávisti, což mu zanechalo trauma. To se u něj projevuje jako noční děsy, ve kterých znovu prožívá události kolem jejich smrti. Jeho kapitola odhaluje, že skutky ducha nejsou jen obyčejnými záchvaty fantazie, ale slouží hlubšímu účelu.

Marianne McCollough

Marianne je interiérová designérka najatá Wrightovými, aby opravila sídlo Ermengarde. Stejně jako Bella cestovala do Anglie hledat lepší pracovní příležitosti poté, co opustila Irsko během irské hospodářské krize. Na rozdíl od ostatních postav si ji navrhl jeden z podporovatelů na Kickstarteru. Díky tomu se její kapitola zdá trošku jiná než ostatní.

The Letter Marianne a duch

Rebecca Gales

Rebecca je učitelkou dějepisu na St Goretti a Bellina přítelkyně a sousedka. Kapitola Rebeccy odhaluje pravdu o minulosti sídla a historii kolem jeho předchozí majitelky Charlotte Ermengardeové.

Ashton Frey

Ash je blízkým přítelem Belly, Rebeccy a Zacha a detektivním inspektorem v Luxbourne's Criminal Investigations Department. Ze všech postav je poslední, kdo uvěří v ducha. Ashova kapitola je znatelně delší než ostatní kapitoly a slouží jako spojovací bod pro všechny uvolněné nitky nasbírané v předchozích pěti kapitolách. V jeho kapitole začínají všechny náznaky a vodítka tvořit souvislejší vyprávění.

The Letter Zach a Ash

Luke Wright

Luke se narodil jako bastard. Syn prostitutky a bohatého generálního ředitele Wright Enterprises neměl, na rozdíl od své ženy, nejlepší start do života. Je to alkoholik a sukničkář. Jelikož jde o poslední kapitolu, bude na Lukovi, aby se stal postavou, která rozhodne, zda se postavy zachrání, či nikoliv.

The Letter Luke a Becca

Funkce a hratelnost

Jako ve většině vizuálních románů, každá volba určuje průběh příběhu. V The Letter je to jako hra v šachách. Někdy prostě hráč musí obětovat někoho pro větší dobro, protože postavy zde mohou zemřít, a také zemřou. Pokud toužíte po některém z nejlepších konců, musíte dobrovolně zabíjet postavy, ať už se vám to líbí, či ne.

V této novele je spousta zvratů a dalších zvratů. Na hráče tu čeká více než sto sedmdesát achievementů a více než třicet cest, po kterých se může hráč vydat. Docela užitečný je deník, který obsahuje časovou osu shrnující klíčové události z příběhu. Při dokončení každé kapitoly dostanete nové položky, které zaplňují mezery v příběhu. Deník také obsahuje profily všech hlavních postav, které slouží jako určitý druh biografie. Najdete zde podrobně popsané jednotlivé příběhy postav a jejich osobnostní rysy.

V The Letter také najdete časované eventy, které se spouští vždy, když se duch pokusí někoho zabít. Zkažení minihry má za následek konec hry a následuje znovu přehrání časového eventu. Hráči určitě ocení i možnost přepínat hru mezi režimem Easy a Normal.

Díky dobře promyšlenému a pohlcujícímu příběhu a dynamickému obsazení vás tato hra udrží ve čtení dlouho do noci. Pokud se ji rozhodnete projít na sto procent, zabere vám i několik týdnů. Upřímně, čas strávený u této hry stojí za to.

• plně dabované
  • úžasný příběh
  • zajímavé postavy