Tento týden proběhla akce zvaná Nacon Connect – online prezentace projektů, na kterých vydavatelská společnost Nacon aktuálně pracuje. Velkým překvapením se stalo oznámení o vývoji RoboCopa a další pokus oživit herní svět Středozemě z poněkud jiného úhlu, než jsme byli zvyklí. Doposud jsme tento fantasy svět zachraňovali před Temným pánem a nyní budeme spíše v roli pozorovatelů a badatelů. Ptali jste se někdy, co dělal Gollum před tím, než ztratil Prsten? Co prožil na cestě za jeho nalezením? Pokud ano, nebyli jste sami. Vývojáři z německé společnosti Deadalic Entertainment se proto rozhodli, že nebudou čekat, až to někdo vymyslí za ně a ve spolupráci se společností Nacon vzniká právě takový příběh. Tedy, ne úplně.
Gollumova historie je velmi dlouhá. Poté, co společně s Déagolem našli Prsten a on si jej násilně uzmul, nastává období téměř pět set let, kdy jej měl u sebe a putoval po Středozemi. Následně dalších zhruba osmdesát let od chvíle, kdy Prsten v Mlžných horách ztratil, aby se mohl dostat k Bilbovi Pytlíkovi až do momentu, kdy narazil na Společenstvo Prstenu, kde ho střežil Frodo. To znamená rozpětí více než pět set padesát let. Tomu se říká pořádný materiál pro scénář. Jenže kdy se bude příběh odehrávat? To zatím nevíme, avšak sám název hry The Lord of the Rings: Gollum mnohé napovídá, tudíž očekávám zasazení do období známého z knih a filmů. Upřímně, pokud ano, bude to ohromná škoda. Gollum za celou svou temnou existenci navštívil spoustu zajímavých míst a byl jistě přítomen také u jiných důležitých událostí své domoviny, které by stály za to prozkoumat právě z jeho pohledu.
Také samotný herní zjev říká, že vidíme Golluma v jeho poslední fázi vývoje. Pokud by to totiž náhodou někdo nevěděl, Gollum se kdysi jmenoval Sméagol a byl hobitem. Byť vypadal trošku jinak, než Hobiti z Hobitína. Moc Prstenu a závislost na jeho temné síle však zanechala stopy nejen na jeho mysli a duchu, ale také na těle. Nakonec je zde důraz na cestu mezi Temnou věží (kde byl Gollum nějakou dobu vězněn a mučen) a Roklinkou, ve které přebývají Elfové, a na jejíž hranicích se oddělili Frodo a Sam od Společenstva. Jak říkám, škoda. Když už se někdo pachtí s hrou na motivy The Lord of the Rings hrou, má mnohem větší a zajímavější možnosti, než nás opět zavést do bitev, které jsme již mnohokrát vyhráli. Nějaká psychologická hororová adventura by se ke Gollumovi hodila skvěle, no ne?
Prezentace nám nabídla nějaké nové záběry z The Lord of the Rings: Gollum a slíbila ztvárnění Středozemě i její přelomové události pohledem psychicky narušeného hrdiny. Hra byla označena jako cinematic stealth parkour akce, takže epické souboje příliš neočekávejte. Kdo by popravdě čekal, že Gollum bude metat kouzla a ohánět se mečem? Na konci byly představeny tři postavy, na které se můžeme těšit – Mouth of Sauron (Sauronův nejvěrnější služebník), Thranduil, král Elfů v Roklince a otec Legolase, a nakonec Gandalf Šedý, jehož klobouk je zde nejšpičatější v historii.
Inu, abych to shrnul, The Lord of the Rings: Gollum zatím vypadá nadějně, a to především vizuálně. Tvůrci slibují detailní grafiku, jakou jsme doposud nikde neviděli, což dělá každý druhý, proto je třeba být v klidu. O příběhu jsem se už vyjádřil, ale bude ohromně záležet na způsobu, jakým ho hráčům předají. Hra vyjde během příštího roku na hlavní konzole a PC.
Novinku pro Gaming Professors napsal Michal Černý.