The Many Pieces of Mr. Coo – náhled

The Many Pieces of Mr. Coo – roztržen na kousky

26. 11. 2023

Na chytlavou point'n'click adventuru hráči nenarazí jen tak. Po několika minutách hraní se mohou stát monotónní, až dokonce nudné. Naštěstí ne všechny tituly dopadají takto špatně a vy se na chvilku můžete ocitnout v kouzelném prostředí plném záhad, hlavolamů nebo velice podařených ilustrací a humoru. S panáčkem Mr. Coo, který je protagonistou The Many Pieces of Mr. Coo, se rozhodně neunudíte a on vás tak zavede do světa plného optických iluzí a slovních hříček.

Pojem „seber se“ nabude úplně nový význam

Příběh The Many Pieces of Mr. Coo nelze nijak přiblížit detailněji. Jediné, co vám prozradím, je fakt, že v jednu chvíli sledujete divadelní představení, následně se skamarádíte s kuřetem a ve finále hledáte své nohy. Jak už název hry totiž napovídá, Mr. Coo má mnoho kousků, a to doslova – rozseká se na několik částí, které se následovně dáváte dohromady, abyste mohli dál fungovat. Oceňuji genialitu autorů, kteří spojili název hry s její podstatou. „Sebrat se“ v tomto kontextu nabývá komických rozměrů a vy si během hraní můžete vybrat, za kterou část vašeho těla chcete hrát. Možná tento popis může znít trochu morbidně, opak je ale pravdou. Kreslená postava přidává do hry spíše komediální prvky než tragédii, což z ní dělá skvělou oddechovku plnou spontánních akcí.

Ve světě, kde ničemu nemůžete věřit

Už v úvodu zjistíte, že se vydáte do světa plného iluzí, a tak zde nevěříte absolutně ničemu. Nikdy nevíte, zda ten podivný tvar koule, který leží na podlaze, je životu nebezpečný, nebo se jedná jen o kulisu, která dotváří atmosféru hry. Na titulu mě uchvátila proměna materiálních věcí v abstrakci a naopak. Autoři si vyhráli s obrazem a během hraní dokázali vytvořit řadu podařených animací, které navozovaly pocit absurdnosti, avšak do jisté míry vlastně dávaly i smysl. A když už se průchod začal zdát repetitivní, přesně v tu chvíli nastala nová situace a problém, který se potřeboval vyřešit. Zkrátka se zde příběh poměrně odsunul na pozadí a titul dává průchod nereálným situacím.

(Ne)logické hádanky

I když hlavolamy jsou zpočátku jednoduché, časem se zapletete do složitějších mechanismů hry, nad kterými zapřemýšlíte. Naštěstí vás v tom nikdo nenechá dlouho vykoupat a po ruce máte pokaždé nápovědu, která vás postrčí vpřed. Někdy ale neradí zrovna tak, jak potřebujete, a vy se musíte nad problémem pořádně zamyslet a trochu potrápit mozkové závity. Hádanky se mohou stát i frustrující, což vede k sérii nesmyslných klikanců a čekání, jestli se něco nestane. Bohužel takto mechanismus nefunguje a většinou se nic nestane.

Tolik různorodostí

Pokud jde o grafickou stránku, The Many Pieces of Mr. Coo patří mezi podařená díla. Pozadí se s každou scénou mění velice razantně. Jednou se ocitnete v hraném filmu, podruhé zase v animovaném prostředí, a nakonec skončíte u realistických modelů nejrůznějších věcí. Prolíná se zde klasická kreslená postava s realistickými prvky, což je velmi působivé. Autoři si s velkým počtem detailů nebáli vyhrát a vy tak můžete objevovat svět plný zvláštností.

Klikni a uvidíš

Jelikož se jedná o point'n'click adventuru, herní mechaniky nejsou nijak převratné. Spíše se jedná stále o klikání, i když ve hře najdete i quick time eventy, což vám ji příjemně ozvláštní. Co se moc nepodařilo, je systém ukládání postupu, který ukládá pouze na určité sekvence ve hře. Takže si ho nemůžete uložit, kdykoliv se vám zamane. Osobně jsem hru několikrát začínala nanovo, jelikož princip není zrovna nejpřívětivější. Když jsem ale později objevila, čím je to způsobeno, musela jsem si pokaždé dávat pozor na sekvenci, kde chci hru vypnout. Velký problém to však není, jelikož dohrát hru můžete zhruba za hodinu. Na poměr cena/strávený herní čas je cena nastaveno vcelku vysoko. Na druhou stranu odemknout achievementy není vůbec těžké, takže pro achievement huntery je hra velmi vhodná a sama vás nutí se k ní ještě vrátit. Další a poslední výtkou je pád hry. Během procházení mi několikrát zamrzl monitor a hru jsem restartovala. Vzhledem k systému ukládání jsem pak musela bohužel začít nanovo, i když jsem se blížila k cíli. S novým patchem, který v době recenzování ještě nebyl vydán, by však měl být tento bug odstraněný.

The Many Pieces of Mr. Coo vás vtáhne do pestrého světa plného abstrakce a iluzí. Samotné hraní vám nabídne unikátní zážitek a vy máte přímo pocit, že se účastníte skvělého dobrodružství s panem Coo. Logické hádanky jsou zábavné a vzniklé situace vám vykouzlí úsměv na tváři. Vizuální stránka je geniální po všech směrech i s hudebním podkresem. Největším problémem hry je cena/obsah, neboť cena je opravdu vysoká a obsah pouze hodinový. Na druhou stranu, titul je velmi kvalitní, a pokud máte rádi point'n'click hry, oddechovky či logické hádanky, titul mohu jen doporučit.

• zábavné hádanky
  • hudební podkres
  • abstraktnost hry
  • občasné pády hry
  • systém průběžného ukládání
  • Datum vydání 07.09.2023
  • 0.0

Atmosféra

Cena/výkon

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.