The Quinfall - úvodka

The Quinfall – ambiciózní, leč neuhlazené dobrodružství

10. 7. 2025
 

The Quinfall, MMORPG od studia Vawraek Technology, vstoupil do předběžného přístupu s velkými ambicemi: nabídnout hráčům masivní svět, hluboký příběh, propracovaný systém profesí a dynamické bitvy. Titul slibuje rozsáhlý otevřený svět o rozloze 2016 km², komplexní příběh inspirovaný mytologií, a spoustu možností, jak si v tomto světě najít své místo. Prozkoumala jsem ranou verzi The Quinfall a chci se s vámi podělit o své dojmy.

Svět plný potenciálu, ale potřebuje doladit

Už na první pohled je na The Quinfall patrná snaha nabídnout vizuálně působivý zážitek. Svět je rozlehlý a rozmanitý, s pěti regiony s odlišným klimatem a biomy. Grafika je na první pohled slušná, ale detaily a optimalizace občas pokulhávají. Ovládání je na začátek trochu kostrbaté a uživatelské rozhraní nepřehledné. Nicméně, přes počáteční obtíže, má The Quinfall v sobě cosi slibného, co mě nutilo pokračovat v jeho prozkoumávání.

Božské intriky a osobní tragédie

The Quinfall láká na hluboký příběh zasazený do světa ovlivněného mocnými bohy - Pelyonas, Greis, Kreas a dalšími. Autoři slibují prozkoumání osudů desítek hlavních postav s promyšlenými pozadími, a sledování příběhů obyčejných lidí uvržených do víru událostí. Zpočátku jsem byla příběhem zaujatá, ale postupem času jsem si uvědomila, že je příliš rozdrobený a nedrží moc dobře pohromadě. Příběh se snaží vyprávět o božských intrikách, o osudu kouzelné koruny a o občanské válce, ale chybí mu silná ústřední linka a poutavé postavy, které by diváka vtáhly lépe do děje. Doufám, že vývojáři na tomto aspektu zapracují, protože potenciál v tomto ohledu rozhodně existuje.

Svoboda s otazníky

The Quinfall nabízí možnost vytvořit si vlastní postavu a vybrat si z devíti zbraňových systémů, které formují váš herní styl. Systém specializací má nabídnout desítky profesí, které ovlivňují vývoj vaší postavy a její možnosti. V praxi se však systém zdá být poněkud zmatený a postrádá jasné instrukce. Navíc, jednotlivé classy a specializace se mi zdály být nevyvážené, a některé z nich působí spíše jako nedodělky než plnohodnotné možnosti. Celkově mi chyběl pocit progresu a uvědomění si, že moje postava se s časem skutečně vyvíjí.

Bojový systém a vylepšování: Akční, ale ne vždy uspokojivé

The Quinfall se pyšní non-target bojovým systémem, který klade důraz na dovednosti hráče a jeho postřeh. V ideálním případě by to mělo přinášet dynamické a napínavé bitvy. Bohužel, v současném stavu je bojový systém poměrně nemotorný a nevyvážený. Animace jsou občas trhané a hitboxy nepřesné. Vylepšování vybavení je sice založeno na craftingu a ne na štěstí, ale proces je zdlouhavý a za mě dosti nudný. Titul nabízí různé typy bitev, od soubojů s monstry v otevřeném světě, přes bitvy lodí a dobývání hradů, až po souboje v arénách. Nicméně, i zde se projevují problémy s optimalizací a nevyvážeností. Nehledě na fakt, že v arénách jsem byla vždy sama.

Ekonomický potenciál, ale nutná optimalizace

Systém profesí a výroby je v The Quinfall rozsáhlý a teoreticky nabízí spoustu možností, jak si vydělat na živobytí. Můžete si vytvořit obchodní trasy s karavanami a prodávat své zboží dalším hráčům. Crafting systém je zaměřen na produkci vybavení a jeho další vylepšování. Bohužel, i v tomto aspektu hry se projevují problémy s uživatelským rozhraním a komplexitou. Proces získávání surovin je často zdlouhavý a nudný, a samotný crafting postrádá hlubší smysl. Navíc, dynamický obchodní systém je zatím nedoladěný a ekonomická situace ve hře je poměrně nevyvážená.

PvE a PvP + Arény + Eventy

The Quinfall se chlubí rozmanitým obsahem, a to jak v oblasti PvE (player versus environment), tak i PvP (player versus player). Můžete se pouštět do dobrodružství v otevřeném světě, plnit úkoly, bojovat s bossy a objevovat nové lokace. Pro příznivce PvP jsou k dispozici arény nebo přímo server určený k PvP. Titul také slibuje pravidelné eventy s unikátními odměnami. Bohužel, i v této oblasti se projevují problémy s optimalizací a nevyvážeností. PvE obsah je často repetitivní a postrádá hlubší smysl. PvP bitvy jsou zase nevyvážené a trpí problémy s lagy a stabilitou serverů.

The Quinfall - vstup do areny
The Quinfall - sbírání bodů

Kombinace slibných prvků a nedodělků

Celková hratelnost The Quinfall je směsicí slibných prvků a nedodělků. Titul nabízí obrovský svět s potenciálem pro prozkoumávání a dobrodružství. Systém profesí a výroby by mohl být zajímavý, pokud by byl lépe proveden. Bojový systém má potenciál být dynamický a zábavný, ale potřebuje doladit. Příběh je sice ambiciózní, ale postrádá ústřední linku a poutavé postavy. Celkově mám pocit, že The Quinfall má v sobě potenciál stát se skvělým MMORPG, ale v současném stavu je hra příliš nedodělaná a nevyvážená.

Rozporuplné dojmy

Vizuální stránka hry je rozporuplná. Svět je rozlehlý a rozmanitý,  některé lokace vypadají skutečně působivě. Nicméně, detaily a textury jsou občas nevýrazné a optimalizace pokulhává. Hudba je atmosférická a dobře ladí s prostředím, ale občas se opakuje a postrádá výraznější melodie. Celkově bych vizuální a hudební stránku hry hodnotila jako průměrnou.

The Quinfall má v sobě potenciál stát se zajímavým MMORPG, ale v současném předběžném přístupu je titul příliš nedodělaný a nevyvážený. Vývojáři mají před sebou ještě spoustu práce, pokud chtějí, aby The Quinfall dosáhl svých ambicí. Osobně doufám, že se jim podaří opravit chyby, vylepšit optimalizaci a doladit herní mechanismy. Pokud se tak stane, The Quinfall by mohl být příjemným překvapením v žánru MMORPG. V současném stavu však doporučuji s nákupem počkat a sledovat další vývoj hry.

Klady
  • poutavý bojový systém (potřebuje vylepšit)
  • vizuálně působivé
  • vývojáři aktivně komunikují s komunitou
Zápory
  • problémy s výkonem (poklesy snímkové frekvence, zasekávání, zpoždění atd.)
  • předběžný přístup (chyby a závady)
  • nedokončený obsah (některé oblasti a funkce působí nedodělaně)
  • uživatelské rozhraní nepůsobí intuitivně spíše neohrabaně
  • nevyváženost tříd postav v soubojích PvP
Platforma PC
  • Datum vydání 24.01.2025
    • Vývojář Vawraek Technology
    • Vydavatel Vawraek Technology
    0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Hratelnost

    Technické zpracování

    Ovládání

    Petra Svobodová

    Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.