The Warhorn – začátečnická vesnice

The Warhorn – honba za nesmrtelností

15. 5. 2021

The Warhorn je dobrodružný survival titul ve kterém vyprávíte svůj vlastní příběh společně se svými přáteli nebo úplně sami. Titul se nachází v předběžném přístupu, proto se recenze nemusí shodovat s aktuální verzí hry. Tuto malou hříčku nám přineslo malé studio Pigeons Interactive.

Jednoduchý příběh

The Warhorn vám na začátku nastíní krátký příběh vaší postavy. Ta kdysi dávno bývala obyčejným dřevorubcem a tato činnost ji bohužel tolik nenaplňovala. Proto se rozhodla odejít ze své vlasti, aby mohla cestovat a začít svůj život dobrodruha. Cesta vás zavede do malé vesničky, kde se dozvídáte o tajemném památníku, který nazývají „The Warhorn“. Ten má prý podle legend udělit schopnost nesmrtelnosti, a právě z tohoto důvodu se usadíte na neznámém ostrově s cílem nalezení tajemného památníku. Vaše dobrodružství tak může začít.

The Warhorn má rozsáhlý svět

The Warhorn se může pyšnit otevřeným světem, který se skládá z pěti různých biomů: letního, podzimního, zasněženého, pouštního a džungle. V každém z těchto biomů najdete unikátní přísady potřebné na výrobu lektvarů, které vám budou pomáhat na vaší cestě. Při svém prozkoumávání budete nacházet různé hlavolamy, tajemství a nebezpečné nepřátele. Vašimi protivníky nejsou jen monstra, ale i samotný hlad, žízeň nebo spánek, který si budete muset dobře hlídat, jinak vaše výprava skončí dříve, než začne. Samotní tvůrci prohlásili, že pro ně bylo velmi důležité vytvořit svět, který je sestavený z jedinečných míst volně k prozkoumávání, a to se jim podle mého názoru docela povedlo.

Problémem je, že svět působí hrozně prázdně. Zřídka kdy narazíte na nějaká zvířata jako jsou ptáci, krávy, prasata apod. To samé a možná ještě hůře platí pro vesničany nebo obchodníky, na které jsem během hraní ve volném světě nenarazil vůbec. Ty můžete najít jen ve vesnicích. Podle mě je to docela škoda a jedna z věcí, která titulu ubírá zasloužené plusové body. Hra je po grafické stránce poměrně pěkně zpracovaná

Soubojový systém, který vás nutí učit se

Výše jsem zmínil nebezpečné nepřátele, které na svých cestách budete potkávat – vlci, pavouci, kostlivci, golemové aj. Ze začátku počítejte s tím, že vaše nejlepší zbraň bude jednoduše útěk – vaše postava je přeci jen dřevorubec, a ne statný válečník. Abyste přežili, budete se muset veškeré dovednosti naučit. Různé postavy vás budou moct naučit, jak zacházet s mečem, štítem, lukem a zkrátka jak bojovat. Pokud vás ale nebaví zbraně na blízko, můžete využívat také magické runy, díky kterým se naučíte schopnosti jako ledové kopí, oheň, neviditelnost aj. Samozřejmě vás postavy nebudou učit zadarmo, někdy pro ně budete muset splnit laskavost, jindy stačí jen zaplatit.

Budování vlastní vesnice

Nejzajímavějším prvkem titulu je rozhodně budování své vesnice. Zde nemáte žádné určité místo, kde svou vesnici musíte postavit. Jednoduše najdete místo, které vám vyhovuje, a můžete začít budovat. Samozřejmě takových vesnic či samotných budov můžete postavit více. The Warhorn, jak jsem zmiňoval, můžete hrát se svými přáteli, kteří vám pomohou bojovat i budovat vesnici. Nemáte zde žádné omezení, a proto si můžete stavět co chcete, jak chcete a kde chcete. Vybudovat lze například kovárnu, pilu nebo zbrojíře, který vám bude nápomocný ve vytváření různých zbraní, brnění, lektvarů a všech nezbytných věcí k přežití.

Nejdůležitější budovou je radnice, ve které můžete kontrolovat úroveň vaší vesnice, seznam NPC, budov, co vlastníte, a všechny členy včetně jejich rolí. Úroveň vesnice závisí na dvou důležitých faktorech: budovách a zdrojích, které do vesnice přivedete. Pokud je úroveň vesnice dostatečně vysoká, dostanete se do nové éry, což znamená, že nyní můžete stavět lepší budovy a upgradovat ty, které již postavené jsou. Toto je velmi důležitou součástí hry, protože nové stavby budou silnější a vy se tak budete najednou cítit mnohem bezpečněji.

Samozřejmě budete rekrutovat i NPC, která vám budou vesnici nejen bránit, ale také budovat. Vesničané pak sbírají suroviny a donášejí je do vesnice. Válečníci vám budou pomáhat bojovat s různými nepřáteli a ochraňovat vaše vesničany. Každý zde zkrátka má svou vlastní roli.

Věci, které titulu podkopávají nohy

Osobně největším problém vidím v tom, že vás titul hned po úvodní animaci hodí do hry, ale absolutně vám neřekne, co máte dělat. Na vše si musíte přijít sami a to samé platí i pro úkoly. NPC nemají žádný ukazatel nebo jakékoliv znázornění, že u nich můžete započít nebo odevzdat úkol. Nepočítejte ani s ukazatelem směru, když vás třeba pošlou v rámci úkolu do vedlejšího tábora pro med od včelaře. Přijaté úkoly si můžete zpětně přečíst v deníku a pak jen hledáte lokaci, ve které se má nacházet.

S tím je také spojeno jiné úskalí… pokud moc dobře neovládáte anglický jazyk, popřípadě nehrajete s kamarády, kteří vám s tím pomůžou, The Warhorn si moc neužijete a místo zábavy získáte jen frustraci.

Umělá inteligence nepřátel není zrovna v nejlepší formě. Párkrát se mi stalo, že si mě nepřítel ani nevšiml i přesto, že jsem vedle něj poskakoval nebo mu daroval flákanec krumpáčem. Na druhou stranu se mi ale někdy stalo, že mě nepřátelé pronásledovali skoro přes celou mapu, dokud jsem nezaběhl do nejbližší vesnice. Přitom výraz „nezaběhl“ je moc silné slovo, protože při tomto pohybu jsem měl dost frustrující pocit, že i ten šnek je rychlejší než já. Celkově se postava pohybuje na můj vkus příliš pomalu, ale některým hráčům to může takto vyhovovat, proto tento nedostatek berte s nadsázkou.

The Warhorn má rozhodně slibný potenciál být dobrou sandboxovou hrou, ale jsou tady nedostatky, které titulu ubírají body. Tvůrci na hře neustále pracují a snaží se ji dovést k dokonalosti, ale upřímně to bude běh na delší trať. Rozhodně ale netvrdím, že se jedná o špatnou hru, to vůbec ne. Titul není dokonalý a má své mouchy. Přesto zde najdete pozitiva, i když jich je jenom pár. Rozhodně vám ale doporučuji abyste titul hráli se svými přáteli, protože si ho takto mnohem více užijete, než kdybyste hráli sólo. The Warhorn si můžete na Steamu zakoupit za 19,99 €, cena mi ale přijde docela přemrštěná.

• grafické zpracování
  • budování své vesnice
  • možnost hrát s přáteli