Truck & Logistics Simulator - náhledovka

Truck and Logistics Simulator – logistika na prvním místě

1. 4. 2021

Simulátorů není nikdy dost, to mi jistě každý vášnivý fanoušek žánru potvrdí. Her s podobnou tematikou je dnes na trhu spousta, dokonce můžeme najít společnosti, které se na tento typ her specializují. Jedním z nich je firma Aerosoft, která simulátory přímo nevytváří, zato se stará o jejich vydávání. Když se na společnost podíváme blíže, najdeme simulátory různého zaměření od autobusových simulátorů přes hasiče až po simulátor lyžařského střediska, který jsme v naší redakci již dříve recenzovali. Vývojáři z HR Innoways odvedli pořádný kus práce a jednalo se o docela povedenou záležitost. V naší redakci tak pevně věříme, že i dnes recenzovaný Truck and Logistics Simulator od studia Simula Games nabídne stejně pohlcující zážitek.

Z bodu A do bodu B

Jak už název napovídá, logistika je zde na prvním místě. Celá náplň hry spočívá prakticky jen ve dvou hlavních krocích, které se budou neustále opakovat. Prvním krokem je výběr nákladu, který následně pomocí vysokozdvižného vozíku naložíte. Naložený náklad musíte v druhém kroku bezpečně převézt z bodu A do bodu B. Samotnou povinnost nakládání vysokozdvižným vozíkem považuji za příjemnou funkci, jen je trochu škoda, že ji vývojáři nedotáhli do konce. Osobně bych si rád náklad i sám vyložil, tak třeba příště.

Příjemným překvapením Truck and Logistics Simulator je obsáhlý vozový park, který čítá více než 20 vozů v 8 kategoriích. Váš náklad můžete převážet pick-upem, dodávkou nebo malým či velkým kamionem. Kamiony a větší dodávky jsou zde dokonce licencované, najdeme zde známé značky Scania a Man. Ostatní vozy jsou jen věrné kopie známých značek. Bude zajímavé sledovat, jestli se vývojářům podaří získat licence i na zbylé vozy, nebo se budeme muset spokojit jen s licencovanými trucky a dodávkami.

Od zelenáče až po mistra logistiky

Ve hře začínáte jako zelenáč s rozpočtem 12 000 coinů, za což si žádný kamion rozhodně nekoupíte. Ze začátku vám tedy bude muset vystačit jen základní minivan. Pro lepší vybavení je nutné vydělávat peníze, které dostáváte za úspěšnou přepravu nákladu. Nákup lepších vozů je v Truck and Logistics Simulator bohužel jediná věc, za kterou vydělané peníze můžete utratit. Chybí mi zde nějaké další vlastnosti, jako například nákup garáží, které byste mohli postupem času vylepšovat, nebo najímání zaměstnanců, jak to známe třeba z her od SCS Software.

Titul bohužel také neobsahuje žádné možnosti levelování postavy apod. Není tu přítomen žádný strom dovedností ani si za obdržené XP body nemůžete postavu nějakým způsobem vylepšovat, jak to opět známe z jiných podobných her. Ve výsledku pak vzniká otázka, proč hru vlastně hrajeme a jestli má smysl v hraní pokračovat, jakmile budete vlastnit všechny vozy ve hře. Získat všechny vozy jistě nějaký čas potrvá, ale rozhodně mi možnost nákupu lepšího vozu nestačí na to, abych se ve hře nějak urputně snažil. Tady vývojáři ze Simula Games promarnili potenciál, který titul má, a je to velká škoda. Situaci zachraňuje multiplayer, který ve hře taktéž najdeme a je i docela zábavný.

Nádhernou grafiku sráží průměrná fyzika

Čím se hra určitě může chlubit, je její vizuální stránka, která působí příjemným dojmem. Zde se však nebavíme jen o grafice prostředí. Za zmínku stojí i zpracování samotných vozů ve hře, které můžeme zařadit k nadprůměru. Interiéry opravdu odpovídají těm z reálných vozů, a tak si budete připadat, jako byste seděli v opravdovém autě. Vůz si samozřejmě můžete vylepšit nějakým tím estetickým doplňkem. Co už tak slavné není, je fyzika aut, která se řadí spíše k průměru. Ovládání je ve hře velmi citlivé a ocitnout se s autem v protisměru nebo ve zdi může být velmi jednoduché. O reálné fyzice zde nemůže být vůbec řeč s ohledem i na zničitelnost a poškození auta. Ovládání také působí průměrným dojmem a často auto vypadá jako vyrobené z papíru. Naštěstí je velmi jednoduché si na něj zvyknout a po pár odjetých zakázkách už ovládání budete mít zvládnuté. Jde jen o prvotní nezvyk, pokud jste přešli od jiné hry podobného žánru, arkádové ovládání tím však neomlouváme.

Přes všechny nedostatky, které jsme zde zmínili, však titul můžeme doporučit skalním fanouškům, kteří rádi hrají hry podobného ražení. Za Truck and Logistics Simulator budou vděční také majitelé konzolí, kde je velký hlad po titulech typu Euro Truck Simulator apod.

Truck and Logistics Simulator to bude mít ve světě simulátorů hodně těžké, nejedná se vyloženě o špatnou hru a titul nabízí pár aspektů, kterými se může chlubit. Za povedené můžeme označit vizuální stránku hry a také široký výběr vozového parku. Naopak musíme vyčíst průměrný jízdní model, fyziku a především absenci jakéhokoliv kariérního postupu.

• vizuální stránka
  • široký výběr vozů
  • nakládání vašeho nákladu