Uncharted Legacy of Thieves Collection - Cover

Uncharted: Legacy of Thieves Collection – recenze PC verze

20. 10. 2022
Zdroj náhledu: Naughty Dog

Po veleúspěšném příchodu Marvel’s Spider-Man Remastered na počítače jsme se od Sony dočkali dalšího přírůstku v podobě akční adventury Uncharted: Legacy of Thieves Collection, která už je nějakou dobu dostupná také na konzolích Playstation 4 a 5. Legacy of Thieves Collection obsahuje základní hru Uncharted 4: A Thief's End a také samostatně hratelný dodatek Uncharted: The Lost Legacy. Vše je samozřejmě v přepracované verzi se spoustou vychytávek určených pro PC. Ačkoliv se sice nejedná o žádnou kompletní edici všech dosavadních dílů, což je rozhodně škoda, dokáže i absolutní neznalce tento díl zaujmout, a je prakticky jedno, že jste se sérií třeba vůbec nenavázali v minulosti žádný kontakt. Jak se Uncharted: Legacy of Thieves Collection na počítačích vůbec hraje, a dokáže si odnést stejně brutálně vysoká hodnocení jako zmíněný Marvel’s Spider-Man Remastered? Na tuto otázku vám odpoví naše dnešní recenze.

Staří známí hrdinové se vrací krásnější než kdy jindy

Nejsilnější stránkou série je příběh. Ten v případě Uncharted 4: A Thief's End přináší zápletku dvou bratrů Nathana a Sama, kteří se po dlouhých letech znovu setkávají. Sam vás přijde navštívit s žádostí o pomoc, a jak už to tak u té bratrské lásky většinou bývá, vy mu jakožto správný sourozenec pomůžete. Co musím u příběhu rozhodně vyzdvihnout, je fakt, že se mi titul nesnažil vnucovat nějaké pohledy a odkazy na minulé díly, což mě jako nováčka opravdu překvapilo. Osobně jsem měl trochu strach, že kvůli absenci předchozích dílů, které jsem bohužel neměl tu čest hrát, se budu v příběhu ztrácet a že jej možná dokonce ani nebudu schopný chápat. Situace ovšem byla přesně opačná a samotná zápletka mě dokázala zaujmout už v prvních minutách. Stejně na tom je i samostatně hratelný dodatek Uncharted: The Lost Legacy, který zase vypráví příběh o dvou sexy dámách, Chloe a Nadine. Zajímavostí tohoto dodatku je bezpochyby fakt, že v původních plánech mělo jít o DLC do Uncharted 4: A Thief's End. Vývojáři z Naughty Dog nicméně chytli slinu a z původně plánovaného dvouhodinového DLC se stala plná hra, a to dokonce i s tak trochu otevřeným světem. The Lost Legacy je, i díky onomu otevřenějšímu prostředí, dle mého názoru trošku jiné než Uncharted 4, nicméně se stále jedná o kousek se skvělým příběhem a parádními mechanismy z původní hry.

To by tak nějak v krátkosti k příběhu stačilo. Nechci ho zde nějak dalekosáhle rozepisovat, přece jen je děj tím hlavním, nejdůležitějším, a dokonce i nejlepším aspektem celé hry, který z Uncharted dělá právě to, čím je. Hlavní Uncharted 4 vám dokáže vydržet na přibližně dvacet hodin, v případě dodatku Uncharted: The Lost Legacy se bavíme o cca sedmi hodinách čistého herního času. Samozřejmostí je i česká lokalizace v podobě titulků.

Zdroj: Sony

Ovládání na periferiích počítače by uvítalo drobné změny

V této kapitole si povíme něco o samotné hratelnosti a ovládání, především tedy o použití klávesnice a myši, na nichž bude pravděpodobně většina hráčů titul hrát, byť samozřejmě můžete použít originální DualSense od Playstationu či jiný gamepad. Titul podporuje většinu dostupných gamepadů na trhu. Já se nicméně budu držet klasiky a zhodnotím především pohodlnost ovládání na klasických periferiích pro počítače. Ačkoliv hraní Uncharted: The Lost Legacy probíhalo po celou dobu bez větších problémů, některé věci mi v případě klávesnice vyloženě vadily a být vývojářem, udělal bych je v budoucnu malinko jinak. Samozřejmě jde tak trochu i o můj osobní pocit a je možné, že ostatním může způsob zpracování vyhovovat. Pohyb postavy ovládáte klasickou čtveřicí kláves WSAD a střílení myší, pravé tlačítko slouží pro míření a levé pro samotnou střelbu. Kolečkem pak můžete přepínat samotné zbraně. Poměrně klasický je i mezerník, který slouží pro odraz, nebo ctrl pro aktivaci a deaktivaci běhu. S čím ovšem mám problém, je boj zblízka. Útok je ve výchozím nastavení na klávese F a pro obranu ve hře používáte klávesu Q. Osobně bych spíše také uvítal, kdyby tato kombinace byla na pravém a levém tlačítku myši. Dále mi vadilo, že například při šplhání musíte kromě kláves pro šplh dolů či nahoru použít i klávesu Q. Dost často jsem na tuto nutnost zapomínal a docela se divil, proč se postava nechce hnout. I v tomto případě by stačil malý kompromis v podobě pouhých kláves pro šplh nahoru nebo šplh dolů. Takovýchto nedokonalostí je v ovládání vícero a chvíli potrvá, než si na některá specifika zvyknete.

Zdroj: Sony

Zákony Uncharted neošidíš

Když se oprostím od technikálií a zhodnotím čistě hratelnost, musím pochválit plynulost, pohyby a také akční stránku hry. Bloudění po lokacích, ale i řešení různých rébusů je skutečně parádní a zábavné. Samozřejmě jde o příběhovou akční adventuru, takže je nutné nad některými aspekty přivřít oči. Jedna věc mě však na Uncharted skutečně štvala, a tím je možná až moc velká uzavřenost při hraní, což se týká hlavně Uncharted 4. Například při úprku z aukce v sedmé kapitole bylo mým úkolem uniknout a pokud možno se vyhnout zpozorování ochrankou. Ano, mise docela dobrá, nicméně pro úspěšnost tohoto úkolu musíte využít předem danou cestu, kterou vám vytyčili vývojáři. To znamená, že se můžete chytit pouze určité římsy, skočit na určitou střechu apod. Samozřejmě jsem v některých částech přesně nevěděl, kam jít, a tudíž bylo nutné docela často i experimentovat a zkoušet. Vždy, když jsem zvolil jinou cestu, například ze střechy skočil na zem, následovala smrt a konec hry, a to i v případech, kdy seskok ze střechy či římsy nebyl příliš vysoký a postava by jej za normálních okolností normálně přežila. Osobně bych uvítal větší volnost a možnost volby, jak danou situaci zvládnout. Takové situace však budete potkávat prakticky neustále napříč celou hrou.Co se pak ještě týče hratelnosti, občas jsem si v PC verzi Uncharted: Legacy of Thieves Collection všiml i nějakých těch drobných bugů. Tím bychom se pomalu mohli dostat ke zhodnocení technické stránky hry, kterou Sony sice docela zvládlo, ale ještě by to i v tomto ohledu chtělo titul malinko vyladit.

Zdroj: Sony

Uncharted: Legacy of Thieves Collection se nevyhnuly drobné technické chyby

My jsme měli možnost hrát titul již pár dní před vydáním, hodnocení technické stránky Uncharted: Legacy of Thieves Collection tak rozdělím na dvě části. V té první budu vesměs chválit, jelikož hra mi na mém počítači s RTX 3060, Ryzenem 5 3600 a 16 GB RAM běžela v 1080p naprosto plynule na nejvyšší možné detaily. Za celou dobu hraní jsem neměl žádné problémy se záseky či výraznější propady fps. Při vyšším rozlišení již samozřejmě nějaké ty limitace byly, nicméně stále se jednalo o poměrně plynulé hraní bez větších problémů. Pokud tedy vlastníte tuto kombinaci hardware, mohu vám zaručit bezproblémový technický zážitek, alespoň co se rozlišení 1080p týče. Majitelé grafických karet AMD také ocení funkci AMD Fidelity FX Super Resolution 2, která dokáže zvýšit snímkovací frekvenci. Tuto funkci jsem však vzhledem ke grafice od Nvidie neměl možnost vyzkoušet.V druhé části ovšem budu malinko kritický, jelikož titul i přes relativně bezproblémový chod obsahuje občasné bugy. Asi tím nejčastějším problémem bylo propadnutí umělé inteligence skrz texturu a mohu vám říci, že toto se mi stávalo docela často. Ve hře najdete i takové drobnosti, jako je zaseknutí postavy na místě a její rozběhnutí se za vámi až po nějaké době nebo dočítání některých textur. Jsou to ale spíše drobnosti, které naštěstí nejsou až tak do očí bijící jako v případě jiných her. Po povedených portech Spider-Mana nebo prvního God of War je to nicméně malý krok zpět a doufám, že Sony zmíněné nedostatky vyladí.

Zdroj: Sony

Vizuální stránka je dechberoucí

Co ale bezesporu musíme pochválit, je dechberoucí audiovizuální zpracování. Při průzkumu lokací vám vizuál jednoduše vyrazí dech a věřte, že stejně jako já se na chvíli zastavíte, abyste se pokochali krajinou. Díky skvělému vizuálnímu zpracování a soundtracku odpustím docela vysoké požadavky na disk. Uncharted: Legacy of Thieves Collection vám totiž zabere bezmála 130 GB místa, což je opravdu hodně. Na druhou stranu se vám velikost hry odvděčí krásným prostředím.

Za zmínku stojí i soundtrack, který doslova padne do každé situace ve hře, a doslov vystihující každou scénu, v níž se nacházíte. Rovněž musím pochválit zpracování filmečků a herecké výkony jednotlivých dabérů postav. Sečteno podtrženo se PC port Uncharted: Legacy of Thieves Collection v celkovém ohledu povedl a kazí jej jen pár technických problémů. Nyní už se pojďme vrhnout na klasické závěrečné zhodnocení naší recenze a udělit titulu výslednou známku.

Příchod Uncharted: Legacy of Thieves Collection na monitory počítačů můžeme označit za povedený, byť některé drobné nedostatky a technické problémy titul srážejí do kolen. I přesto si obě dobrodružství náramně užijete a já osobně doufám, že se někdy dočkáme remasteru a následného vydání i předchozích dílů, které bych na počítači rozhodně uvítal. Za nás, za Gaming Professors, si PC verze Uncharted: Legacy of Thieves Collection odnáší nádherných sedm a půl bodu z deseti. Nebýt drobných nedostatků, klidně bych hře dal i osm a půl, potažmo devět bodů z deseti.

• skvělý příběh, který pochopí i absolutní nováčci série
  • dechberoucí audiovizuální zpracování
  • přítomnost české lokalizace