VRChat neko girl

VRChat – staň se, kým chceš

26. 12. 2021

VRChat se svojí knihovnou, která čítá více než dvacet pět tisíc chatovacích prostorů a neustále se rozrůstá, patří mezi nejoblíbenější sociální VR platformy na světě. Založili ji v roce 2014 jako online VR platforma pro více hráčů. Zde spolu uživatelé mohli vzájemně komunikovat, užívat si různé destinace a podobně. Původní aplikace se vydala pro Windows, kompatibilní s Oculem, dnes už se rozrostla o podporu HTC Vive, Windows MR a Valve Index. Platforma je tak populární, že v březnu 2021 Gucci uvedl na trh virtuální tenisky, které můžete nosit pouze na platformě VR, jako třeba ve VRChatu.

V loňském roce společnost překročila velkou hranici v počtu uživatelů. V roce 2019 měl VRChat přibližně osm tisíc uživatelů, díky pandemii stoupl počet uživatelů na patnáct tisíc. Nyní má více než dvacet čtyři tisíc souběžných uživatelů, což se na VR prostředí výrazně vysoké číslo. Tato čísla naznačují, že VRChat se možná momentálně stal nejaktivnější VR aplikací na Steamu.

Co vedlo k úspěchu této platformy? Pojďme to společně zjistit.

Jaké jsou klíčové vlastnosti VRChatu?

Přizpůsobení avatara

VRChat, na rozdíl od většiny ostatních herních aplikací založených na VR, nevykresluje pouze vaši selfie ve fotorealistickém 3D formátu. Místo toho má uvnitř platformy plnohodnotný 3D editor doplněný o pokročilou technologií snímání pohybu. To znamená, že si můžete upravit svého avatara tak, aby vypadal, jak vy chcete. To je funkce, kterou byste spíše očekávali od placené platformy.

Můžete si také vybrat avatara od jiných uživatelů, někteří uživatelé je totiž vytváří i pro ostatní hráče. Hráč tu proto najde nepřeberné množství avatarů, z kterých si vybere toho nejvhodnějšího. Může tak být postava ze hry, anime postavička, zvíře, stroj, známá osobnost, a dokonce i kus jídla (například slaninka, toust či mléko).

VRChat výběr skinu

Komunita hráčů

VRChat má velkou komunitu s více než sto osmdesáti tisíci hráči jen na Discordu. Komunita plánuje pravidelné akce, tutoriály a networkingová setkání s podrobným harmonogramem. Tento harmonogram najdete zde. Ve VR se vytvářejí události komunity, které byste očekávali, že se budou dít v reálném světě. Mezi tyto události patří například kvízová show, muzikál nebo třeba i klubová setkání.

Komunita hráčů se tu zdá velmi přívětivá, docela mě zarazilo, že je tu i víc slušných lidí než v reálném životě. Zde totiž lidé ještě umí zdravit a být k sobě slušní, i když to samozřejmě není jen místo plné duhy. Může se vám stát, že narazíte na internetové trolly. Tito trollové využívají různé zvukové efekty a změny hlasu, umí se přeměnit na „ducha“ (hráče nevidíte, jen ho slyšíte). Dále tu probíhá strašení za pomoci postav, které mají speciální schopnosti a tak dále. Také se tu můžete setkat s trollením, pokud hráč má full-body VR. Tito hráči se většinou rádi předvádí, ať už jde o tančení u tyče, cvičení v zábavných pozicích, předvádění slavných osobností a další blbůstky.

VRChat použití emotů

Možnosti interakce

VRChat obsahuje spoustu miniher v aplikaci, což je možná největší atrakcí celé platformy. Najdete tu například hororové hry, soutěže v lezení, sbírání předmětů na mapě, kuchařské soutěže i hry na podobném principu jako Among Us. Hraním to jen začíná, protože VRChat také nabízí prostory, kde můžete poznávat nové lidi, navazovat přátelství a učit se či vylepšovat své jazykové schopnosti. Tyto prostory se vybavují rozně. Mají možnost kreslení, posezením, nebo dokonce i obrazovkou na sledování videa. Většinou v místnostech s obrazovkou mohou hráči tančit nebo zpívat karaoke. Z pohodlí vašeho domova tak můžete podniknout cokoliv. Dokonce tu máte možnost navštívit lunapark a nechat se svézt na jednotlivých atrakcích.

3D prostorový zvuk

Zvuky uvnitř VRChatu jsou vytvořeny tak abyste měli pocit, že jste ve skutečném světě. Jsou doplněny o ozvěny a rezonanci, které vám pomáhají změřit prostorovou vzdálenost. To dále zlepšuje možnosti skupinové interakce na platformě.

Jaké jsou výhody používání VRChatu?

Velkou výhodou platformy VRChat je, že je zcela zdarma k použití. Nákupů v aplikaci není příliš mnoho, přestože vám poskytuje výkonné funkce, integraci a vynikající podporu prostřednictvím komunity. Pokud máte zájem o podporu platformy a o její rozvoj, můžete si kdykoli zaplatit nové členství Plus za deset dolarů měsíčně. Toto členství zahrnuje odznak příznivce, profilový obrázek, pozvánky formou fotky a možnost nastavení si až sta kusů oblíbených avatarů.

Dalšími výhodami, jak už jsem zmínila výše, jsou poznávání nových lidí, navazování přátelství, vylepšení jazykových dovedností a hlavně užití si zábavy.

Hra je velice zábavná, pokud si najdete svoji vlastní skupinku přátel. S přáteli je tato hra o dost zábavnější, ať už máte VR, či nikoliv. Zdejší komunita je více méně pohodová a občas se zde člověk hodně nasměje. Nebojte se tedy seznámit s novými lidmi a prostě se bavte.

• hra je zdarma
  • vytvoření vlastního avataru a světa
  • možnost blokovat otravné lidi