Warhammer 40,000 Inquisitor Martyr 1

Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr

22. 3. 2022

Inkvizice nikdy nevěstí nic dobrého. Inkvizitor je pak člověk, který v jedné osobě spojuje funkci duchovního pastýře a zároveň soudce. Do úřadu inkvizitora proto byli povětšinou voleni vzdělaní muži, kteří dokázali využít strach, hrubou sílu a mučení, ale i vědomosti a umění slova. Zároveň se také dokázali povznést nad své svědomí a dokonale uměli potlačit empatie k jiné osobě. Úděl opravdového inkvizitora okusíte ve hře Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr.

Zdroj: igdb.com

Celosvětově oblíbené univerzum

Svět fenomenálního gotického světa Warhammer 40,000 je oblíbený po celém světě a zahrnuje tisíce nadšených fanoušků. Oblíbenost tohoto univerza dokládá nejen nespočet knih, ale i herních titulů, a to napříč různými společnostmi a herními žánry. Nedávno jste si mohli na našem webu přečíst například o Total War: WARHAMMER 3 nebo o Warhammer: Vermintide 2.

Jedním z vývojářů, kteří se rozhodli vkročit do světa Warhammer 40,000, je také maďarské studio NeocoreGames, které rovněž stojí za velmi očekávaným titulem King Arthur: Knight's Tale.

Inkvizitoři nejsou ve světě Warhammeru 40,000 zrovna dvakrát oblíbení, a to i přesto, že bojují za Nesmrtelného Císaře. Kromě toho, na jaké stojí straně, se starají také o neposkvrněnost armády. Inkvizitoři rozhodují o životě a smrti – nejenže jsou známí jako skvěle trénovaní válečníci, ale jedná se i o moc a pravomoci, které mají. Pokud někoho označí za „nakaženého Chaosem“, pro tuto osobu se jedná o legitimní rozsudek smrti.

Ve hře Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr dostanete možnost hrát za jednoho z řad inkvizitorů, který hledá tajemnou loď Martyr. V nitru této lodi se ukrývá pradávné tajemství, které může značně ovlivnit rovnováhu v konfliktu lidí proti Chaosu. Coby inkvizitor budete však také pátrat po důkazech o zrádcích z řad mariňáků, zajímat se o stopy odvážného inkvizitora Klosterheima nebo určovat původ neznámé zbraně v nitru Martyru. V rámci celého univerza se jedná o epizodu, která skvěle zapadá do již bohatého konceptu a ve hře je přítomno opravdu velké množství materiálu na čtení. A to jak v rámci hlavního příběhu, tak i při plnění vedlejších misí.

Zdroj: igdb.com

Všude dobře, ve vesmíru nejlépe

Vaší základnou je vaše domovská vesmírná loď, ze které se můžete vydat plnit hlavní příběhovou kampaň, řešit úkoly zadané inkvizitorskou radou Svatého řádu, nebo dokonce bojovat v PvP arénách proti ostatním hráčům.

Krom PvP soubojů jsou však všechny vedlejší aktivity velmi totožné. Po výsadku na danou planetu nebo kosmickou loď máte za úkol zabít velitele vzbouřenců, silného démona či odstranit jinou nevhodnou postavu. Pakliže máte štěstí, ze stereotypu vás vytrhne hledání informací, ochrana důležitých zařízení či asistence jednotkám v boji proti Chaosu.

Výběr postavy je základ zábavy

Základním prvkem hry je výběr postavy. Máte možnost zvolit mezi třemi různými, které se poté dělí na další tři specializace.

Je zde Psyker, tedy jeden ze schválených mutantů, kterými se pohrdá, ale kteří jsou pro Impérium nezbytní. Přenášejí nadpozemské energie, aby vyhnali démony, ale vždy riskují zatracení a smrtelnou odezvu ze strany Imateria. Specializace jsou Empyreanist, Aetherwalker a Scryer. Rozdíl mezi podtřídami je nejvíce patrný na prvních několika úrovních, protože podtřídy odemykají pasivní stromy a typy vybavení na různých úrovních, ale na vyšších úrovních bude jediným rozdílem jedinečný perk, která obvykle není dostupný pro žádnou jinou třídu nebo podtřídu.

Další postavou je Crusader, patřící mezi svaté křižáky. Ti projevují svou oddanost císaři jako čestná stráž nebo kati a jejich horlivost je natolik silná, že se z nich stávají ideální rekruti pro inkvizici. Inkvizitoři s křižáckým původem jsou obávaní bojovníci používající těžkou zbroj a zbraně. Na bitevním poli neúnavně pochodují ohněm jako legendární Juggernauti ze starých terranských mýtů. Jsou nejpomalejší ze tří archetypů agentů a vyměňují pohyblivost za ochranu a palebnou sílu.

Třetí postavou je Assassin. Na mnoha císařských světech se vyskytují Kulty smrti, které odvádějí císaři desátek za vybíjení kacířů, zrádců a dalších nepřátel lidstva. Inkvizitoři s původem v Kultu smrti jsou smrtící zabijáci, experti na taktiku „udeř a uteč“ a exotické zbraně. V boji spoléhají na své akrobatické schopnosti a rychlost, a proto dávají přednost lehčí zbroji a zbraním.

Každá postava a specializace mají samozřejmě také různé speciální schopnosti, a to jak aktivní, tak pasivní.

I když se může základní výčet postav zdát poměrně strohý, najdete v něm možnost si každou z nich specializovat na boj z blízka, z dálky či v kombinaci. Díky tomu si můžete lépe užít hru s vaším osobitým herním stylem. Odlišné styly boje jsou také závislé na zvolené výbavě, kterou můžete nakoupit nebo najít v rámci svých cest za dobrodružstvím. Během misí není však možné prohlížet a používat novou kořist.

Zdroj: igdb.com

Vybavený rovná se připravený

Nejvíce samozřejmě ovlivňuje herní styl volba zbraně. Jsou zde tedy zbraně na blízko i na dálku a je znatelně znát, zda budete bojovat s pistolí, nebo využívat obouruční čepele. Můžete být také vybaveni kombinací meč a štít nebo třeba i ruční zbraň, která má čepel tvořenou motorovou pilou.

V rámci průchodu mise můžete jít se dvěma sadami zbraní, což je rozhodně plus, zejména když se dostanete do svízelných situací. Každá zbraň má své vlastní dovednosti, takže každá z nich je při boji skutečně jedinečná.

„Není všechno zlato, co se třpytí“

Jak již nadpis napovídá, nejedná se přece jen o úplně bezchybnou hru, i když od doby vydání v roce 2018 ušla velkou cestu a dostala řadu DLC i oprav. Již se tedy tolik nevyskytují bugy nebo technické problémy, i když na ně můžete ojediněle stále narazit.

Čeho si však po delší době hraní všimnete, je AI nepřátel a jejich zástupci. Nepřátelé z řad Chaosu a rebelujících mariňáků se dělí na velmi slabé až slabé nohsledy, kteří jsou snadnou kořistí pro vaše zbraně. Poté jsou zde klasicky středně silní a silní nepřátelé, kteří jsou doplněni o legendární válečníky, představující opravdovou výzvu. V některých situacích se však AI chová nelogicky a nepřátelé vám vbíhají prakticky pod čepel nebo střelu bez větších rozpaků. V jiných situací jsou pak i „slabší“ typy nepřátel impozantně silné. Nepřátelé se také silně opakují a i přes velký „blood and gore“ zde není jejich větší rozmanitost.

Hra je s ohledem na datum vydání i v dnešních letech vizuálně povedená a izometrický pohled na gejzíry krve, slizu a mrtvých těl prostě stojí za to. Nicméně žádný „wow“ efekt se nekoná, je zde kladen důraz na akci, krev a to je všechno. O to více budete ze začátku nadšeni, když se dostanete do nové lokace nebo zříte nového nepřítele.

Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr je povedený titul z univerza Warhammer 40,000, který staví jednoznačně na silné hratelnosti, akci a prvku „blood and gore“. Postavy a jejich specializace jsou doplněny o systém dovedností podle zbraní, který je velmi povedený a přináší ještě větší rozmanitost. Hra se však po několika hodinách původního nadšení může zdát silně stereotypní, a to zejména kvůli genericky se opakujícím úkolům.

• výborné využití univerza Warhammer 40,000
  • hromada akce, krve a násilí
  • možnost číst dostatek materiálů, který doplní příběh a svět