Wars and Roses – úvodka

Wars and Roses – ani ta prsa to nezachrání

30. 3. 2022
Zdroj náhledu: Blaze Worlds

Pokud jste fanoušky taktických FPS her, jako je série Rainbow Six – to zahrnuje zadávání různých příkazů jednotkám: například prorazit dveře nebo zajistit místnost – pak jste možná právě objevili nový titul s názvem Wars and Roses, který je jako taková hra prezentován. Než ale začnete tuto hříčku kupovat, raději si chvíli počkejte. Z této recenze se dozvíte, zda je hra Wars and Roses opravdu natolik taktickou zábavou, jak tvrdí sami vývojáři – Blaze Worlds.

Čistě ženská elitní jednotka?

Ve světě moderní armády je založena soukromá vojenská společnost Black Roses, která má za úkol bojovat proti teroristické skupině Trinity skrývající se po celém světě. Poté, co byla většina členek této jednotky zajata během poslední operace, jste požádáni, abyste se do skupiny připojili a vedli ji. Je to jednoduchý příběh, jenž vás příliš nezaujme, až na to, že Black Roses je výhradně dívčí skupina. Postupně si uvědomíte, že tato hra není jen o střílení nepřátel, ale také o randění s těmito dívkami a dobývání jejich kalhotek, ale o tom až později.

Základna a různé nakupování

První osobou, se kterou se setkáte, je vaše sekretářka Natalie. Později se k vám připojí Wendy, Maria, Lena, Katherine, Linda, Mei Lin a SeoJun. Poskytne vám základní informace, abyste pochopili, jak funguje její agentura. Upřímně ji však nemusíte ani poslouchat, natož číst její monology. Hra sice nabízí dialogové možnosti, ale ty jsou zcela zbytečné. Natalie bude také součástí vašeho elitního týmu a bude vás doprovázet na nebezpečných misích. Mně osobně se nejvíc líbily Wendy a Katharina, protože jsou červenovlásky.

Než se vydáte na cestu za plněním úkolů, máte možnost projít si možnosti v hlavní nabídce základny: nákup nového vybavení, dárků, inventáře a datapad. Zakoupené vybavení se pak rozdělí mezi vás a vaše dívky. Nakupujete lepší zbraně, neprůstřelné vesty nebo helmy. Také různá vylepšení, jako jsou tlumiče, hledí, lékárničky, granáty atd. Peníze vyděláváte prostřednictvím misí, za každého zabitého nepřítele obdržíte malou částku peněz. Poté záleží na tom, jakou úroveň – snadnou, těžkou, nebo bláznivou – jste hráli, protože pak za ně dostanete další bonusy.

Údajně se jedná o simulátor rande

Protože se budete snažit získat srdce dam, musíte jim pořídit výše zmíněné dárky. Kupujete parfémy, náušnice, šaty nebo růže. Čím kvalitnější dárek koupíte, tím více bodů získáte. Všechny dívky, které si můžete pořídit, mají indikátor srdce a ukazatel hladiny naplnění. Čím více s nimi diskutujete, setkáváte se s nimi nebo jim jednoduše dáváte dárek, tím více a rychleji se tento parametr doplňuje. Jakmile si získáte jejich náklonnost, je tato přízeň v samostatné hře bez DLC (které umožňuje explicitní obsah) zcela zbytečná. Pokud jste však hrdým majitelem tohoto doplňku, můžete si užít sexuální dovádění, které je velmi poutavé.

Během seznamovacího procesu se nemusíte o nic starat, protože jste jen divák. Přesněji řečeno, jde jen o to, vybrat si dívku, se kterou půjdete na pláž, do kina, restaurace nebo třeba do parku. Jakmile si vyberete místo, kam s ní pojedete, vaše angažmá je u konce. Během rande se v levém horním rohu obrazovky automaticky zobrazí další ukazatel. Z toho lze vyčíst, jak dlouho bude vaše chvilka se slečnou trvat. Pouze sledujete, jak se mění prostředí, a občas proběhne nějaký dialog, ale do děje nemůžete zasahovat. Takže během tohoto podivného setkání máte alespoň čas přečíst si noviny, udělat si úkoly do školy nebo si koupit něco k večeři. Vzhledem k tomu, že sami vývojáři hru prezentují jako simulátor randění, je to docela škoda.

To je jeden z bodů, který je opakem toho, co tvrdí sami autoři. Kdyby se jednalo o simulátor randění, měli byste mnohem více příležitostí se zapojit. Museli byste dávat pozor na to, jak odpovídáte na otázky dívek, a také nebude stačit pouze kupovat dárky. Nehledě na to, že kdybyste něco zkazili, postupně by o vás ztratila zájem, což není tento případ. Pokud si tedy chcete koupit Wars and Roses jen proto, že je popisován jako simulátor randění, nedoporučuji jej.

Kde je slibovaná taktika?

Pokud se vám nechce diskutovat nebo randit se svými vyvolenými, můžete se vydat na operační mise. Před každým výletem si vyberete, jaké dívky vás budou doprovázet. Podobně jako v Rainbow Six jsou zde dva týmy – modrý a červený. Pokud jste čekali, že s vámi pojede všech osm dívek, budete zklamáni. Týmy se skládají pouze ze dvou členů. Proto si své spolubojovníky budete vybírat čistě podle vzhledu – nijak se totiž nepodílejí na hratelnosti.

To je další bod, který mě zklamal. Zdůrazňuji, že titul je prezentován jako taktická FPS hra, ale zřejmě se někde stala chyba, vzhledem k tomu, že jsem nějak nenašel zmiňovanou taktiku. Dívky vám neposkytují žádné výhody ani nevýhody. Nemusíte tedy dvakrát přemýšlet o tom, zda je Wendy lepší než Maria, protože je odstřelovačkou, zatímco Maria je jen zdravotnicí. Nemají ani žádné schopnosti, jimiž by se dala zpestřit hratelnost. Samozřejmě tím nemyslím, že by viděly skrz zdi nebo byly silné jako Hulk – mám na mysli něco, co vám pomáhá při operacích. Jste přece elitní jednotka, a proto byste měli mít vybavení, jež by vám pomohlo akci co nejlépe přežít.

Během mise jim můžete přikázat pouze to, aby šly na určité místo nebo otevřely dveře do místnosti. To je bohužel vše. Nemůžete jim například nařídit, aby před vstupem do místnosti použily kameru. Před otevřením dveří jim nelze nařídit, aby hodily omračující granát nebo počkaly na váš pokyn. Jakmile jim řeknete, aby to udělaly, prostě půjdou a nebudou se starat o nic jiného. Ano, tomu se říká taktická chyba a jakýkoliv velitel by na ně byl pyšný – a nemyslete na to, že jim řeknete, aby se alespoň kryly.

Ani Wendyina bujná prsa vás nepřimějí pokračovat

Čeká na vás celkem jednatřicet misí, včetně sedmi záchranných. Vaše spolupracovnice byly uneseny nebo zmizely a vy je musíte najít dříve, než se připojí k vašemu týmu. To by nebyl problém, kdybyste nebyli nuceni opakovat každou misi znovu a znovu. Abyste mohli plnit záchranné mise, musíte získat potřebný počet hvězdiček, ano, čtete správně. V praxi to vypadá tak, že abyste mohli zahájit záchrannou misi a přidělit tak například Wendy, musíte mít nejprve dvacet hvězdiček. Toho dosáhnete výběrem úrovně obtížnosti konkrétní mapy. Abyste získali dostatek bodů pro všechny záchranné mise, musíte hrát na obtížnost „Insanity“, protože pak získáte tři hvězdičky za všechny mise.

Abyste měli dostatek peněz na nákup kvalitnějšího vybavení, jste také nuceni opakovat každou misi znovu a znovu. Samozřejmě existuje možnost, že se v příběhu posunete dál a získáte tak peníze, ale vaši nepřátelé jsou stále odolnější a tím pádem to není zrovna jednoduché. Zpočátku máte co do činění pouze s bandou zločinců, kteří viděli příliš mnoho filmů typu Kmotr či Perníkový táta. Postupně se však z těchto skupin dostanete k vojensky vyspělejším jednotkám, schopným vás dostat do problémů.

Toto jsou další věci, které vás bohužel mohou od War and Roses odradit. Věčné opakování misí, abyste ušetřili dostatek peněz nebo dosáhli požadovaného počtu hvězdiček. Skoro to vypadá, že tento titul měl být vyvinut pro mobilní telefony (kde by se mu možná dařilo lépe), protože jinak nechápu, co vedlo vývojáře z Blaze Worlds k tomu, aby do hry zahrnuli tyto mechaniky. Nejenže je to strašně otravné, ale také to kazí celý zážitek ze hry.

War and Roses se prezentuje jako taktická FPS hra s přídavkem simulátoru randění. Bohužel se v tomto případě jedná o klamavou reklamu, protože v samotném titulu není ani náznak taktické mechaniky. Zdejší styl randění je prostě sledovat slečnu bez možnosti zasahování, nakoupit spoustu dárků a to je vše. Zbytečným a otravným prvkem jsou opakující se mise pro získání peněz a hvězdiček. V tomto případě se cena 16,79 eur zdá být zcela nesmyslná.

• pěkné modely dívek
  • DLC s explicitním obsahem zdarma
  • jste nuceni neustále opakovat mise