Wild West Dynasty ar1

Wild West Dynasty – někdy se vyplatí chvíli počkat

15. 4. 2023

Doba osidlování Divokého západu měla svá úskalí. Osadníci a kolonisté se museli nejdříve vypořádat s nájezdy domorodých obyvatel, a když našli místo, kde se dalo stavět, museli se potýkat i se spory mezi sebou. Wild West Dynasty vám ukáže všechna úskalí Divokého západu a co obnášelo stát se opravdovým mužem v dobách, kdy se revolvery nosily proklatě nízko.

Wild West Dynasty 2

Z usmrkaného greenhorna opravdovým mužem Divokého západu

Hned v úvodu musím zmínit, že hra, za kterou stojí vývojářské studio Moon Punch Studio s vydavatelem Toplitz Productions, je v předběžném přístupu. Tento fakt bude mít totiž zásadní vliv na následující řádky. V rámci Toplitz Productions, které můžete znát díky Medieval Dynasty, se jedná o podobný projekt. Sluší se však zmínit, že ona spojitost je čistě s vydavatelem, vývojářská studia pro obě hry jsou naprosto jiná. Medieval Dynasty byl také dlouho v předběžném přístupu, hra byla zpočátku trochu prázdná, ale běžela poměrně plynule. V rámci předběžného přístupu jste našli poměrně slušný obsah a dokázali jste se dobře bavit. Samozřejmě to nebylo bez chyby, ale stále se jednalo o dobrý předběžný přístup, kde jste, i v když s určitými bugy, mohli plynule hrát. Nyní již dost s Medieval Dynasty a zpátky k předběžnému přístupu Wild West Dynasty.

Titul z Divokého západu je kombinací survivalu, RPG, budovatelského simulátoru a otevřeného světa. Vaším hlavním cílem je vybudovat prosperující westernové městečko, dobře ho spravovat a v případě nutnosti jej také bránit. Leží před vámi těžký úkol, vybudovat vlastní dynastii Divokého západu.

Příběh se točí kolem mladého muže jménem Dakota, který se snaží se svou matkou a malým povozem začít nový život. Bohužel si na bezbranný povoz počkají bandité, kteří jej napadnou a matku vážně zraní. Naštěstí se bandity podaří zahnat, matka však zraněním podlehne. Takto začíná váš příběh. Jak jste jistě poznali, jste Dakota a je na vás, abyste se z usmrkaného greenhorna, kterého maminka vždy vodila za ruku, stali opravdovým mužem.

Vyčerpaný pomocník

Příběh je velmi prostý a jedná se spíše o úvod, zvláště když jde o budovatelské open world survival RPG z pohledu třetí osoby. V rámci zaměření hry se podobný úvod dá akceptovat. Hned ze začátku se seznámíte se základním ovládáním a herními mechanismy. Musím pochválit příjemné uživatelské rozhraní, které je intuitivní a dá se pochopit během pár kroků. Taktéž sběr surovin a jejich následné získání, včetně nutnosti receptů, dává smysl. Jedná se o mechanismy, které jsou zde již nějakou dobu a fungují dobře. Když se dostanete z jeskyně, kde jste pochovali svou matku, přicházíte na malou usedlost, kde se ještě více seznámíte s principy stavby, oprav a survivalu, tedy nutnosti odpočinku, jídla a vody.

Již při této příležitosti je vidět, že se vývojářům poměrně dobře povedlo znázornit svět Divokého západu. Rozlehlé výhledy, prérie a také samotné usedlosti a městečka uprostřed „ničeho“. Zkrátka jak to bývá znázorněno ve filmech.

Od prvotního místa, kde vás farmář Ed Hancock bude dřít z kůže, ale naučí vás vše potřebné, se v rámci hlavních a vedlejších úkolů můžete přesunout dále. Mezi hlavními a vedlejšími úkoly se dá plynule přecházet a vše je poměrně dobře zobrazeno na mapě a kompasu uprostřed. V rámci cesty za dobrodružstvím a snem stát se nejmocnějším mužem Divokého západu se budete potýkat nejen se základními lidskými potřebami, ale také s teplotou. Prvek teploty, která se mění v rámci střídání dne a noci i místa, kde se nacházíte, je solidní. Jinak budete snášet nízké či vysoké teploty na otevřené pláni a jinak třeba v malém lese. Naštěstí je zde také možnost změny oblečení a celkového vybavení, které však nemá na survival prvek žádný vliv. Jde tedy (zatím) pouze pro efekt na oko. Co se však rozhodně sluší zmínit, je, že budete moci mít i zbraně jako revolvery a pušky.

Wild West Dynasty aneb Bořek stavitel a Ferda Mravenec

Jak jsem již zmínil, jednou z hlavních point hry je stavba. Začnete malými opravami a přístavky, až se dostanete k možnosti stavět hezká města, pěstovat dýně či květiny a mít vlastní ranč. Ovládání stavby je dobré a čím více se toho naučíte, tím více můžete stavět. Samozřejmostí jsou i různá stavební náčiní v podobě kladiva, sekery a dalších, které si musíte obstarat nebo vyrobit.

V rámci hry také získáváte reputaci, což by vám v budoucnu mělo pomoci s jednáním s ostatními, tedy s NPC. V rámci vaší cestě na dobrodružstvím budete potkávat celou řadu NPC, která vám mohou zadat i různé vedlejší úkoly. Některé z nich jsou docela trapné, jako pomoci slečně učitelce najít děti, když si s nimi hraje na schovávanou (děti jsou kousek od ní a stačilo by obejít dům). Jindy jste vyslání nasbírat různý materiál, případně něco vyrobit či jinak obstarat. Jako odměnu dostanete různé předměty, materiál, peníze nebo třeba i recept, který vám umožní něco nového vyrobit. Schémata výroby můžete získat také ze čtení knih. Některé předměty, co najdete v různých truhlách, můžete i ukrást. V tomto ohledu se jedná o fajn otevřený westernový svět, kde si postupně budujete slávu i svůj vlastní ranč a získáváte si náklonnost ostatních. Jen mějte na paměti, že čím větší slávu a respekt získáte, tím více se dostanete do hledáčku zločinců a banditů. S těmi se však budete moci také vypořádat.

Mělo se spíše ještě počkat

Na první pohled se může zdát, že předběžný přístup Wild West Dynasty je povedený a nabízí toho opravdu hodně. Opak je bohužel pravdou. I když se jedná o hru se skvělým potenciálem, která by dokázala konkurovat titulu jako Red Dead Redemption (kdyby všechno fungovalo), nyní je to spíše hodně nevydařený předběžný přístup. To že se v rámci něj vyskytnou bugy, je normální – někdy se NPC zasekne o zeď, někdy při komunikaci s ním v textovém okně můžete vidět, jak je NPC nakřivo. To se dá opravdu pochopit. Problém je v plynulosti, protože i na silném stroji se hra seká, což ještě více zarazí vzhledem k tomu, že grafika je poměrně primitivní a odpovídá hrám starším 10+ let.

Dalším nešvarem jsou opravdu krkolomná naklonovaná NPC, která mají kolikrát nejen stejné pohyby, ale i naprosto totožné oblečení, stojí vedle sebe a proskakují stejným bugem v textuře. Tento fakt se dá v rámci předběžného přístupu také pochopit, NPC by ale na vás měla alespoň trochu reagovat. Když se snažíte vyvolat dialog, i při namíření na NPC se to povede až na několikátý pokus. Naštěstí klíčové postavy nad sebou mají značku, a tak víte, na koho se vykašlat a za kým jít a zkoušet to.

Pohyb postav včetně hlavního hrdiny je nejenže krkolomný, ale také utahaný, uskákaný. I když je uživatelské rozhraní, jak jsem psal, velmi intuitivní a funguje dobře, také zde jsem se setkal s tím, že se mi samo od sebe otevíralo a zavíralo rozhraní pro budování. Některé vedlejší úkoly, i když máte vše potřebné, stejně nefungují.

Bohužel problémů nebylo ušetřeno ani ozvučení. Zvuk někdy vynechává, případně se opakuje funění hlavního hrdiny, a to ještě z rozdílných stran, aniž byste se pohnuli. O nějakých detailech zvuku nemůže být ani řeč, prostě zase špatně.

Wild West Dynasty 1

Wild West Dynasty je budovatelským open world survival RPG z pohledu třetí osoby. Příjemné uživatelské rozhraní a zasazení do Divokého západu v podobě usedlostí a westernových městeček se povedlo a dokázalo by navodit fajn atmosféru. Bohužel se jedná o předběžný přístup, který měl ještě zůstat nevydán na veřejnost. Hra trpí enormním množstvím bugů, a to jak v na první pohled zastaralé grafice, tak i ve zvuku a v základních mechanismech. Wild West Dynasty má skvělý, ba ohromný potenciál, ale bohužel ho v této fázi nemohu doporučit.

• zasazení hry a pojetí westernu, jak ho známe z filmů
  • intuitivní uživatelské rozhraní
  • kombinace city builderu s survivalem a otevřeným světem