Convergence titulek

CONVERGENCE: A League of Legends Story – času neunikneš

14. 6. 2023

Ze světa Runeterry, který byl vytvořen na základě jedné z nejznámějších her League of Legends, nám byla představena už spousta příběhů, ať už formou povídky, hudebního klipu, seriálu, knihy, nebo v tomto případě hry. Tentokrát nám byl vyložen další příběh, který se odehrává již ve veřejnosti známému prostředí – Zaunu a částečně i Piltoveru. Hlavním hrdinou Convergence: A League of Legends Story je v tomto případě mladý vynálezce a vlastník takového malého stroje času. Vývojářské studio Double Stallion se pod taktovkou vydavatele Riot Forge rozhodlo zpracovat hru v podobě akční 2D plošinovky. Bude však napasování Ekkových schopností do tohoto žánru hry fungovat? A jak se autoři vypořádali s vyprávěním příběhu cestovatele časem? Všechno se dozvíte v naší recenzi, která se stejně jako hrátky s časovou linií čím dál tím více komplikuje.

Mladičký pán střípků času

Přesně tak je titulován náš protagonista zvaný Ekko. Pokud jste v životě nehráli League of Legends, těchto pár řádků je určených přímo pro vás, jen abyste se dokázali trochu zorientovat. Ekko je mladý génius z podzemního města Zaun, které je sužováno chudobou, násilím, korupcí a také velkým znečištěním. Jak zde roste kriminalita, stále existují lidé, kteří se ze svého rodiště snaží udělat lepší místo, a jedním z nich je právě náš hrdina. Díky své genialitě si dokázal sestrojit spoustu šikovných zařízení, jež mu umožní rozbít pole reality, dotknout se střípků času a také s nimi pořádně zamávat. Od tohoto zařízení se odvíjí Ekkovy primární schopnosti, které zahrnují právě hrátky s časem. Nečekejte však velkolepé výpravy do vzdálené minulosti či budoucnosti, ale pouze pozměnění událostí, jež se odehrály před několika vteřinami. I to však někdy bohatě stačí.

Krátce tedy k úvodu našeho hlavního hrdiny, teď se dostáváme k zápletce příběhu hry. Jednoho dne Ekko zjistí, že má v podzemním krytu nového návštěvníka. Ten je mu až příliš povědomý a vy zjišťujete, že se jedná o našeho protagonistu z budoucnosti. Budoucí Ekko poprvé prolomil linii času natolik, aby se dostal daleko do své minulosti, a má v plánu zarazit nekalé praktiky dějící se v Zaunu dřív, než zničí celé město. Nezvládne to však sám a potřebuje pomoct od našeho současného a zároveň jeho minulého já, aby úkol splnil. Co by se však stalo, kdybyste vy sami potkali sebe sama z budoucnosti? On přece jenom ještě není vy a vy už nejste on.

Je libo starého Sonica?

Přesně takovým prvním dojmem na mě Convergence: A League of Legends Story ze začátku působilo. I když si známého hrdinu můžeme nejlépe pamatovat ze skvělého seriálu Arcane, hra se této grafické podoby nechytá ani zdaleka. Vizuální styl je udělán velice jednoduše a na první pohled nás grafika vůbec neoslovila. 2D prostředí nepůsobí moc živě, postavy svým stylem nezapadají do pozadí a celkově může působit grafická stránka trochu nedostatečně. V pozdějších fázích příběhu však objevíte i povedené vizuální efekty.

Ty jsou zejména v soubojích, kdy obrazovka hraje všemi barvami spektra a vy tak někdy můžete obdivovat nápaditost vývojářů. Někdy vás však může překvapit bolehlav ze všech blikajících světélek a efektů. Celkově mi tak poměr kvality vizuálu a zbytku prvků hry přijde jako nejslabší článek. Pokud si Convergence: A League of Legends Story porovnáme s dalšími hrami vytvořenými od Riotu, jako je Ruined King nebo Mageseeker, tento styl mi přijde zatím jako jeden z nejhorších. Avšak proti gustu… Každopádně filmové scénky byly ve hře skvěle naanimované a cítili jsme z nich komiksový nádech. Obecně však vizuální stránka není zrovna věc, která by od koupě odrazovala, jen si v porovnání s ostatními nevede nejlépe.

Každá vteřina se počítá

Co si naopak ve hře nemůžeme dostatečně vynachválit, je herní styl a celková podoba ovládání. Autoři dokázali skvěle napasovat Ekkovy schopnosti do hry tak, aby byla plnohodnotná, akční a přikovala vás k obrazovce na hodně dlouhou dobu. I když se nám zpočátku podoba 2D skákací plošinovky moc nezamlouvala, po několika minutách hraní si nás naprosto získala. I když se může zdát, že 2D hry nemohou být příliš náročné, zde to stoprocentně neplatí. Hlavní hrdina má několik možností, jak se dostávat z bodu A do bodu B, a vy si můžete spoustu z nich vyzkoušet. V jednu chvíli se nám během rychlé akce, ve které se snažíte dostihnout utíkajícího robota, zamotaly prsty tak do sebe, že jsme skutečně žasli nad genialitou designu herního stylu.

I když se ovládání času může zdát u vývoje hry jako zajímavý herní způsob, ne vždy se dokážou vývojáři s problematikou dostatečně poprat a hra pak prostě nefunguje. V tomto případě tomu tak nebylo. Vývojáři dokázali tuto schopnost využít velmi efektivně a vyždímat ji na maximum. Kromě toho, že vaše schopnosti hraní si s časem využíváte během soubojů, abyste znali každý krok vašeho nepřítele a mohli adekvátně zareagovat, je potřeba je také využívat během celého průchodu hrou, ať už chcete projít příliš rychle točícím se větrákem, nebo se potřebujete teleportovat do nepřístupného prostoru.

Jak je známo, každý hrdina má čtyři speciální schopnosti, které ve hře využívá. V našem případě může Ekko házet časový granát, způsobit časovou anomálii, teleportovat se k cíli a hlavně vrátit se zpět do daného okamžiku. Na tomto v podstatě stojí celý herní systém. Vaše postava se dokáže přesunout o pět vteřin zpět a vy se tak můžete vyhnout nepřátelským projektilům, kterých jste si nevšimli. Dále lze zasáhnout nepřítele, skočit do jiného místa nebo jen prostě učinit jiné rozhodnutí. V tomto případě se zde člověk chybami rozhodně učí, a jak říká samotná hra – pokud myslíš, že jsi mohl něco udělat lépe, vrať se v čase a udělej to. Tato šikovná věcička by se hodila i overthinkerům.

Znovu a lépe

To není rozhodně výraz pro samotnou hru, která byla dle mého názoru zatím jedna z nejlepších, co nám Riot Forge nabídl. Pokud ji mohu porovnat s ostatními počiny, přišla mi tato jedna z těch více propracovaných. Convergence: A League of Legends Story tak nabízí určitou svobodu. Můžete volně prozkoumávat celou mapu Zaunu nebo si libovolně vylepšovat vaše zařízení v cestování časem. Tento prvek se zatím v jiné hře neobjevil. Mimo jiné se také kromě Ekka potkáte i s dalšími hrdiny, jako je Jinx, Warwick nebo Camille. Hra svým soubojovým systémem a skákacími úseky připoutá hráče k židli a jen tak ho od sebe nepustí. Jako další výhodu vidíme achievementy, které jsou někdy opravdu výzvou, a abyste je získali, je nutné použít nové strategie, což vám může přinést další neočekávané zážitky ze hry.

Convergence: A League of Legends Story je skvělá akční 2D plošinovka s výborným systémem soubojů a ještě lepšími skákacími úseky. Titul převyšuje ostatní díla ze studia Riot Forge téměř ve všem. Pokud se do děje ponoříte, chytne vás a akční sekvence už vás nepustí zpět do reality. Convergence je svým příběhem skvělým můstkem k postavě šampiona i původní hře League of Legends. Po dohrání máte opravdu pocit, že postavě lépe rozumíte a rozhodně vám bude sympatičtější. Hru tak doporučujeme všem, kdo zbožňují akci a mají rádi výzvy.

• herní styl
  • skákací pasáže
  • svižnost
  • zápletka
  • achievementy
  • propojení s League of Legends
  • sympatické postavy
  • deluxe edice a DLC jsou zbytečně drahé
  • herní design
  • místy až chaotické části
  • Datum vydání 23.05.2023
  • 0.0

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.