Denuvo Cover

Denuvo zavádí vůbec první ochranu dodatečného stahovatelného obsahu

5. 7. 2022
Zdroj náhledu: Irdeto

Společnost Denuvo, jejímž hlavním produktem je eponymní protipirátský software hojně využívaný herním průmyslem, vytvořila nový nástroj Denuvo SecureDLC. Jeho úkolem je zabraňovat ilegálnímu šíření stahovatelného obsahu do her a jedná se o vůbec první komerčně užívaný protipirátský software tohoto druhu.

Z oficiální tiskové zprávy vyplývá, že nový typ ochrany má především zajistit, aby herní tvůrci mohli profitovat z drobnějšího placeného obsahu. Tím jsou například různé předměty, skiny a další elementy dosažitelné pomocí mikrotransakcí, které umožňují generovat zisky i po vydání hry a tvoří základ monetizační strategie free-to-play titulů.

Zpráva rovněž zmiňuje, že nové řešení na ochranu DLC je již využíváno v ostrém provozu, nicméně zatím není zřejmé, v případě kterých her se tak děje.

Protipirátská ochrana Denuvo byla poprvé představena v roce 2014 a dosud je nejrobustnější dostupnou překážkou, která brání tomu, aby se videohry ihned po vydání dostávaly do ilegální distribuce. I poté, co se warez skupiny naučily s Denuvem pracovat, obvykle trvá týdny, až měsíce, než je ochrana u konkrétní hry prolomena. Pro vývojáře a vydavatele se tak stále vyplatí ji implementovat, neboť většina kopií videoher se obvykle prodá právě krátce po jejich vydání. Denuvo zároveň čelí ostré kritice mnoha hráčů, podle jejichž tvrzení tento software silně zatěžuje procesor a v důsledku toho snižuje výkon her, které jsou jím opatřeny. Je-li toto tvrzení pravdivé, je stále předmětem lítých debat. Redakce kanálu Digital Foundry například loni ukázala, že kombinace Denuva a protipirátské ochrany od Capcomu s velkou pravděpodobností způsobuje trhání v PC verzi Resident Evil: Village. Tento problém byl následně opraven patchem.

Minulost nás ovšem učí, že masivní stížnosti na údajnou škodlivost určité protipirátské ochrany mohou významně přispět k jejímu konci i přesto, že jejich reálný základ není nade vší pochybnost prokázán. Zhruba před patnácti lety například velcí vydavatelé po vášnivých protestech hráčů ustoupili od užívání efektivního, leč kontroverzního systému StarForce od ruské společnosti StarForce Technologies.

Tagy:

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.