NEČEKANÝ FENOMÉN
Diablo vyšlo na konci roku (konkrétně 31. prosince) 1996, tedy v době, kdy trhu vládly FPS hry a už vyšel Quake, tedy první plně 3D střílečka. Přesto se tohoto 2D akčního RPG jen v USA roku 1997 prodalo 670 155 kusů a celosvětově bylo ten samý rok prodáno něco přes 1 milion kusů, což v této době byl značný úspěch. Pro porovnání, Quakea se do konce stejného roku prodalo asi jen 300 000 kusů. Jistě, dalo by se namítnout, že jiné hry, které tento rok vyšly a nebyly to FPSky, měly podobný, či ještě daleko větší úspěch. Např. dalšího RPG, Final Fantasy VII, se ten samý rok prodalo o pár milionů kusů víc, a to vyšlo později atd. Také je samozřejmě pravda, že menší komerční úspěch Quakea byl způsoben tím, že hra byla oproti Diablu tehdy moc náročná na hardware, a opravdu ne každý ho tehdy dokázal rozjet. Je třeba ovšem říct, že i když vznikl konzolový port prvního Diabla, tento titul slavil úspěch především na domácích počítačích, kde střílečky opravdu měly totální nadvládu. Nebyl tu totiž rozhodně jen Quake. Byl tady i Duke Nukem 3D, Doom a Doom II, Heretic, Hexen, dost hraný byl ještě i Wolfenstein 3D atd. Navíc v roce 1997, kdy se Diablo prodávalo nejvíce, vyšel třeba i Shadow Warrior, Blood, Quake II a mnoho dalších stříleček, se kterými se v té době opravdu roztrhl pytel. Herní studio, které tehdy nemělo svoji FPSku, jako by snad skoro ani nebylo. Blizzard se však rozhodl, že místo držení se tohoto tehdejšího trendu raději pod svá křídla přibere tehdy ještě nepříliš známé studio Condor tvořící jakési akční RPG s názvem Diablo a bude doufat, že to přinese úspěch. A světe, div se, ono to opravdu úspěch přineslo. Jistě se ptáte, jak je to možné. A já se vám to milerád pokusím příblížit.

NEOTŘELÝ PŘÍSTUP, KTERÝ SE VYPLATIL NASTOKRÁT


Zdroj: igdb
VSKUTKU PEKELNÁ ATMOSFÉRA


Zdroj: igdb