Kingdom Come Deliverance II - logo

Do vývoje Zaklínače 4 přichází zkušený klíčový designér Kingdom Come 2 Karel Kolmann

13. 11. 2025
Zdroj náhledu: IGDB.com

Vývoj nejočekávanějšího RPG The Witcher 4 nabírá na síle a polské studio CD Projekt Red si právě připsalo velmi cennou posilu z českých luhů a hájů. K týmu se připojil Karel Kolmann, zkušený veterán ze studia Warhorse, který strávil posledních osm let intenzivní prací na nedávném hitu Kingdom Come: Deliverance 2. Sám Kolmann tuto velkou kariérní změnu potvrdil na svém profilu na síti LinkedIn, kde upřesnil, že nastupuje na pozici Senior Quest Designera. Jeho příchod přichází v klíčové fázi, jelikož Zaklínač 4, v němž má být hlavní hrdinkou Ciri, je v plné produkci od konce minulého roku.

Nejde přitom o žádného řadového vývojáře, ale o klíčového muže, který měl na podobu Kingdom Come 2 zásadní vliv. Kolmannova kariéra ve Warhorse Studios začala v roce 2017 a postupně se vypracoval z pozice scenáristy a designéra až na vedoucího gameplay designéra. Během svého působení navrhl celkem 11 herních questů, pro které psal i dialogy, a podílel se na skriptování. Kromě toho je také hlavním mozkem stojícím za komplexním systémem zločinu, který řídí reakce NPC na hráčovy prohřešky, a navrhl také obávaný Hardcore mód pro KCD2.

Přestože CD Projekt Red v současnosti pracuje také na pokračování Cyberpunku 2077, Kolmann výslovně potvrdil, že se připojuje k týmu Zaklínače 4, a to na dálku. Jeho zařazení na pozici seniorního designéra questů je zajímavé i z hlediska celkové velikosti týmu. Podle veřejných dat má CDPR aktuálně přes tucet lidí na této vysoké pozici, což je počet srovnatelný s masivním Zaklínačem 3 (který jich měl 16) a výrazně vyšší než u Cyberpunku 2077 (který jich měl jen 6). To naznačuje, že se studio u Zaklínače 4 opět zaměří na obrovské množství propracovaných vedlejších úkolů po vzoru Divokého honu. Navíc, je fajn vědět, že Česká republika bude mít na vývoji významného zástupce, což Karel Kolmann bezpochyby je.

Patrik Klicman

Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.