Co takhle představit si těžký život bezdomovce? Pokud vás zajímá, co takový život v zapáchajících a špinavých hadrech obnáší, hra Hobo: Tough Life od českého vývojářského studia Perun Creative je právě to, co hledáte. O survival simulátoru Hobo se více rozpovídal pro herní magazín Gaming Professors Petr Bělohrad, narativní designer, komunitní manažer.
Dobrý den, děkujeme že jstě přijal naše pozvání. Rovnou k věci. Simulátor a survival RPG hra z prostředí lidí bez domova je ve světě videoher unikátním tématem. Proč jste si zvolili právě toto prostředí?


Sběratelská edice Hobo: Tough Life byl velký risk. Chtěli jsme ji k oslavě vydání hry připravit, ale jednání s vydavateli a firmami zabývajícími se přípravou a distribucí takových edicí nebyly příliš úspěšné kvůli globální pandemické situaci. Byly tam obavy, že by bez kamenných prodejen sběratelky nešly na odbyt.
Rozhodli jsme se je tedy připravit svépomocí. Každá krabice sběratelské edice prošla našima rukama, byla ručně složena a připravena. Sehnali jsme každou část sběratelky zvlášť a prostě to poskládali dohromady.
Co se konkrétního obsahu edice týče, chtěli jsme, aby se jednalo nejen o předměty ze hry, ale aby měly taky nějaký užitek. V jednání pro možné předměty ve sběratelce byla třeba i plátěná mošna, takzvané žebradlo, nebo zapalovač. Nakonec jsme se rozhodli pro placatky a vlněné čepice zmijovky (české výroby!).
Pro termín vydání jsme pro veřejnost připravili 125 kusů, které se během prvního víkendu po oznámení ještě v předprodeji vyprodaly. Další várka, obsahující 200, už je vyprodána také. Ta příprava je časově dost náročná a naše kanceláře se vždycky na pár dní promění na manufakturu, což odvádí pozornost od vývoje a jiných pracovních úkolů. Prozatím je tedy distribuce dalších sběratelských edicí pozastavena. S vydáním konzolových verzí bychom rádi připravili další várku, ale do té doby žádné nejspíše nepřibudou.


Pokud se naskytne příležitost, tak o tom budeme uvažovat. Hodně se toho do té hry nedostalo. Ty šance ale nejsou příliš velké. Momentálně se soustředíme hlavně na opravy chyb, updaty, konzolové porty a nový projekt. K tomu zatím nemůžu prozradit nic bližšího. Snad jenom že má kódové označení Jitřenka a bude se jednat o „next-gen“ projekt.