Kaidžú č. 8, díl 2 – úvodka

Kaidžú č. 8, díl 2 – hlavně neztratit hlavu

9. 2. 2024

Japonsko je bezpochyby jednou ze zemí na prvních příčkách seznamu, do jakých koutů světa se toužíme osobně vydat. Jen si to představte: rozkvetlé sakury, vynikající jídlo, historie sršící z každého čtverečního metru, hromada originálních suvenýrů… a také obrovská monstra s oblibou útočící právě na zemi vycházejícího slunce. Naštěstí ta poslední položka je pouze fiktivním námětem mnoha filmů či knih, ale přesto si na svých cestách dávejte pozor. Nikdy totiž nevíte, kdy se z temných hlubin vynoří desítky metrů vysoká příšera zvaná kaidžú a japonské obranné síly si s ní budou muset poradit. Mimochodem, Kafka Hibino, hlavní hrdina mangy Kaidžú č. 8, se do nich stále pokouší vstoupit. Zda se mu to konečně podaří, se dozvíme ve druhém díle mangy, která si k sobě stále více poutá pozornost nejen díky chystané anime adaptaci.

Autor obálky:
Žánr:
Lettering:

Naoja Macumoto
Naoja Macumoto
Naoja Macumoto
Crew
Akční, dobrodružné
Matěj Vozábal
Jakub D. Kočí
208
brožovaná
listopad 2023
9788076794665

Zdroj: Crew

Konečně jsem se posunul z nuly na jedničku

Pojďme si rychle zrekapitulovat dřívější události. Postarší Kafka Hibino, člen úklidové jednotky odklízející rozmašírované kousky kaidžú z městských ulic, nedávno oslavil třicetiny, když tu náhle v něm díky přidrzlému nováčkovi znovu zahořel plamen odhodlání splnit si svůj životní sen a místo kariéry uklízečky s hrozbou z temnot aktivně bojovat. Co však osud nechtěl, sám se stane tím, co všichni Japonci tak zarytě nenávidí – stane se jednou z příšer. Ani tato malá nehoda ho ovšem nepřiměje přihlášku do obranných jednotek stáhnout, ale jak už to tak v příbězích bývá, čím větší exot s velkým snem, tím větší se kolem něj rojí potíže.

Říká se, že ve třiceti život teprve pořádně začíná. Pro Kafku prakticky končí, protože má poslední šanci splnit slib mezi ním a jeho kamarádkou z dětství. Cesta hlavních hrdinů nikdy nebývá jednoduchá nebo vystlaná růžemi. V případě Kafky to platí dvojnásob, ale i malé krůčky jsou důvodem oslavovat. V konečném důsledku, fyzická síla přece není vše. Kaidžú č. 8, díl 2 v příběhu nabírá obrátky, a abych vám co nejméně vyspoilerovala, těšit se můžete na nové postavy i nástup záporáka zpoza plenty tajemství na scénu. Jak dlouho Kafka udrží svou druhou identitu pod pokličkou, když jsou v sázce lidské životy?

„Následovat svoje sny znamená v jednom kuse prohrávat v tom, na čem ti nejvíc záleží.“

Žádám, abyste mi svěřili své životy

Manga Kaidžú č. 8, díl 2 od nakladatelství Crew oproti úvodnímu svazku mění humor za akci a odlehčenou atmosféru za napětí. Tady už jde do tuhého, protože Kafka přece jen už není nejmladší, a tak se mnohým spolubojovníkům nemůže v síle rovnat. Jeho zbraní však není transformace na monstrum, nýbrž dlouholeté zkušenosti a bravurní znalosti v oblasti anatomie kaidžú. Opět se tak ukazuje, že mozek má navrch před svaly, i když na ten pěknou kost jen tak nesbalíte. Uvidíme, kdy se do děje vmísí romantika a zda vůbec. Prozatím se mezi postavami formují vztahy poněkud více přímočaré.

Také si říkáte, proč kaidžú útočí na lidstvo a jestli za tím nestojí náhodou něco víc? Věřte mi, že se chci vyvarovat jakéhokoliv spoileru, ale je to zatraceně těžké. Ve druhém díle se toho děje tolik, že bych o tom mohla vyprávět hodinu, ale nechci vás připravit o ten zážitek, kdy zarytě otáčíte stránku po stránce a s maximálním zaujetím hltáte všechno, co na ní vidíte. Ne že by Kaidžú č. 8, díl 2 přetékal dějovými zvraty, ale nějaké to překvapení zde přece jen najdete. Už z prvního dílu jsem si oblíbila Kafkův charakter a očividně jsem v tom nebyla sama. Sympatie si náš komický hrdina získal hned na několika frontách, protože tolik pochmurná práce, při níž se jednoho dne zkrátka nemusíte vrátit živí, je hned o to příjemnější, máte-li poblíž šaška, jako je Kafka. I přesto pokračování dobře našlápnuté série ani o píď nepolevuje v tempu. Sice mírně upozaďuje humor a nahrazuje jej pořádnou bitkou, ale to nemění nic na faktu, že po dočtení poslední stránky budete přímo hladoví po pokračování.

Jen tak na okraj jako poznámka pod čarou, která vůbec není pod čarou… všimli jste si toho také? Je pouhou náhodou, že se hlavní hrdina jménem Kafka promění na příšeru, nebo je Naoja Macumoto fanouškem známého díla ještě známějšího spisovatele?

Zdroj: Crew

Udělám všechno, co bude v mých silách!

Musím přiznat, že Kafkovu humanoidní podobu kaidžú naprosto zbožňuji a vsadím se, že další čtenáři na tom budou podobně. Dovolím si však tvrdit, že slečny tentokrát budou druhý díl milovat kvůli odlišné věci, než jsou propracované a detailní kresby obrovských monster. Společná koupel nových kadetů je tuze poutavá scéna táhnoucí se přes několik stránek a já se nemohu dočkat, až ji uvidím detailněji ztvárněnou na obrazovce. *mrk

Kromě vydařených podob kaidžú se autor mohl zaměřit i na další detaily, které má díky pokročení v příběhu k dispozici. Bojové obleky jsou nedílnou součástí výbavy každého jednoho člena obranných sil a stejně tak zbraně, nejen ty střelné, si můžete vychutnat v plné parádě. Celý svazek se nese v akčním duchu, čemuž přispívá i skvěle zvládnutá dynamika kreseb. Z některých ilustrací můžete to napětí nasát jako houba, poté jej vyždímat do lahví a prodávat za nekřesťanské peníze. Dokonce i vyobrazení postav prošlo určitým vývojem. Zatímco v recenzi prvního dílu jsem si postěžovala na nekonzistentnost jejich výtvarného projevu, pokračování je na tom o poznání lépe a já nemohu jinak než zvolat „dobrá práce“. Už mi koukejte naskladnit třetí díl, protože utínat děj v tom nejlepším by mělo být trestným činem. Myslím to vážně. Zadržování přílišného nadšení bez možnosti jej ventilovat může mít vážné následky nejen na vaše zdraví, ale i lidi ve vašem okolí.

Druhý díl mangy Kaidžú č. 8 přináší kombo plné akce a napětí, čímž podtrhuje čtenářův zájem. Poutavý příběh i rozvoj postav, zejména protagonisty Kafky, přispívají k celkovému atraktivnímu dojmu. Výtvarné provedení se posouvá vpřed, což spolu s rušnějším dějem vytváří dynamický a vizuálně poutavý zážitek. Pokračování nově rozjeté série představuje slibný začátek něčeho velkého, co si zaslouží pozornost fanoušků žánru. Nezbývá nic jiného než se těšit na další vyvíjející se události a zvraty, které autor slibuje pro příští díly.

• velice chytlavá série
  • dynamická kresba
  • detailní výtvarné provedení