Marvel Remix - úvodka

Marvel Remix – tvorba ultimátního týmu

21. 11. 2023
 

Dovolím si zde citovat jednu pohádkovou vačici: „Světlo skomírá, končetiny chladnou…“ To budou dle mého skromného názoru poslední slova filmového a seriálového univerza Marvelu. Nicméně to neznamená, že by byla tato veleznačka mrtvá, rozhodně ne v deskových hrách. Nedávno jsme u nás recenzovali Marvel D.A.G.G.E.R., Marvel Zombies nebo Marvel United: X-Men. Tuto trojici rozšíříme o dnešní karetní kousek Marvel Remix od Bruce Glasscoa a českého vydavatele REXhry. Proč? Protože Avengers: Assemble tu nabírá toho pravého významu.

Když jsou karty vše a návod má čtyři stránky

Nedávno jsem říkal, jak je Velkoměsto: Rozšířené vydání hra vyloženě na flexení kvůli své velikosti. Marvel Remix má krabičku jenom o trošičku větší, přesto v sobě skrývá několik pokladů – celkem šedesát jedna karet tzv. Remix, osmnáct karet Padouchů, pravidla a samozřejmě bodovací archy. Vzhledem k tomu, co jste asi slyšeli, vám musí být jasné, že příprava je extrémně rychlá.

Zvlášť zamícháte karty s označením Remix a karty Padouch. Utvoříte tak dva samostatné balíčky. Každý z maximálního počtu šesti hráčů následně dostane šest karet Remix a jednu kartu padoucha. Zbylé karty se položí doprostřed stolu vedle sebe a poblíž necháte místo jako odkládací prostor. Osobně doporučuji se zde trošku odklonit od pravidel, nechat odkládací prostor uprostřed a karty Remixu a Padouchů dát k okrajům. Jakmile máte toto hotové, je na čase hrát.

Ani nevím jak, ale už jsem ve hře

Hráč ve svém tahu musí provést jednu ze tří různých akcí. Buďto si může dobrat vrchní kartu z balíčku Remix a odložit jednu kartu z ruky do odkládacího prostoru. Druhou možností je dobrat si vrchní kartu z balíčku padouchů a poté odložit jednu kartu z ruky do odkládacího prostoru. Do třetice lze vzít kartu z odkládacího prostoru a odložit z ruky jinou kartu. V odkládacím prostoru musí být vždy všechny karty dobře viditelné všem hráčům, právě kvůli třetí možnosti tahu, tedy vzít si kartu z odkládací hromádky. Hra končí v moment, kdy je v odkládacím prostoru deset karet. Nakonec si hráči sečtou základní sílu svých karet včetně bonusů, odečtou postihy, a ten, kdo má nejvíc bodů, vyhrál. Cože? 

Ano, Marvel Remix je neuvěřitelně rychlá záležitost. Jakmile jsme se ji naučili hrát, nejrychlejší partie zabrala pouhých osm minut, ani jsme nemrknuli. Jasně, v počátcích vás to bude stát daleko více času a úsilí, ale tak desátou hru už budete profesionálové. Ptáte se proč? Samozřejmě vám na to hned odpovím.

Marvel Remix obsahuje i karty se speciálními schopnostmi a jsou zde vítězné podmínky

Jak jsem zmínil v celém systému hry, vše je o kartách a bodech. Abyste ale na konci mohli nějaké ty body získat, musíte mít kombinaci tří druhů karet. Minimálně jednoho hrdinu či spojence a alespoň jednoho padoucha. Díky tomu se ale právě balancuje skvěle nad tím, že když nevíte, co dál, je i výhodné líznout si padoucha kvůli negativním bodům a odhodit toho, kterého máte na ruce. 

Hra totiž obsahuje i několikery druhy karet. Základem jsou samozřejmě Hrdinové. Následně jsou zde ale také Spojenci, Stav, Vybavení, Lokace, Akce a Padouch. Vždy budete mít na ruce sedm karet, a kromě základních bodů, které vám přinese každá z nich, mají i některé postavy speciální schopnosti. Moje nejoblíbenější a vítězná karta je samozřejmě Kapitán Amerika, jenž vám dá +2 body za každého hrdinu a +4 body za držení Štítu z vibrania. Nehledě ještě na své základní body. 

Marvel Remix má pak u sčítání bodů dva velmi důležité game changery. Jedním jsou výše zmíněné texty u karet, jaké mohou dávat bonusy a v případě padouchů nevýhody. Tím hlavním jsou ale symboly u karet. Technologie, obratnost, síla, mutant, Asgard, Boss, Gamma atd. Tyto symboly ovlivňují vzájemné herní kombinace v konečných herních součtech. Možná jsem vám to zkomplikoval, když jste o tři odstavce výš měli před sebou něco primitivního na rychlé hraní. Ono je to ale díky vizuálu a omezenému počtu karet skutečně snadné.

Když mnemotechnické učení pomáhá

Spojit si výrazný obrázek s textem. Jedná se všeho všudy o asi nejsnazší podobu učení. Vylepšovat si poznámky různými zvýrazňovači je přece jen snad už běžný evergreen. Marvel Remix má právě s touto věcí kámen úrazu a nenápadně si tím ubírá na znovuhratelnosti. Na začátku každou novou kartu obdivujete a je jedno, jestli je to Falcon, Hawkeye, Spiderman, Angel, Mystique, Leader, nebo Ultron. Po chvilce se ale začnete učit i karty stavů, lokací, vybavení a spojenců. Taktizování přejde na úplně jinou úroveň, a i když se může zdát, že se v této karetce karty počítat nedají, velmi rychle zjistíte, že odhazovací hromádka je velmi podobná té u běžných žolíků. Dá se rychle zjistit, na co hraje soupeř a na co můžete hrát vy.

Nemění to ale nic na nádherném marveláckém designu, který vychází přímo z komiksů. X-Meni, Avengers, nezávislí hrdinové i vybavení, vše vypadá parádně. Vy si i můžete vybrat ten nejhezčí obrázek (pro mě osobně je zde Shadowcat) a užívat si každý jednotlivý detail, než si postavíte svou sedmičku se záporákem v čele. Upřímně, někdy jsou jejich schopnosti fakt přesílené, třeba u Selene nebo Heli, ale to je Marvel. Graficky není co vytknout.

Co mě dopálilo a trošku zamrzelo. byl fakt, že během hraní Marvel Remix mi došlo, že už jsem od stejného tvůrce kdysi hrál podobnou hru. Bruce Glassco v roce 2017 přišel s titulem Tajuplné říše (Fantasy Realms) a dnešní recenzovaný titul je skoro totožný. Jasně, slovíčko Remix mi mohlo napovědět, ale sakra, čekal bych trošku víc úprav než jen změnit postavičky a lehce upravit hratelnost.

Nebudeme si tu nic nalhávat, Marvel Remix je skvělá karetní hra. Krásný vizuál, vyloženě primitivní pravidla, skvělá hrací doba. Ono skutečně není co vytknout. Bohužel znovuhratelnost se vytrácí s tím, jak moc rychle se dokážete učit karetní schémata, a to, co já neodpustím, je skoro 1 : 1 okopírování Tajuplných říší. Je to prakticky opis domácího úkolu od spolužáka, kterému řeknete: „Hele, ale uprav to trošku, ať to nepozná.“ To mě mrzelo nejvíce, a kvůli tomu nebudu hodnotit plným počtem bodů, i když by se jim titul bez toho hodně přiblížil.

Klady
  • dobře připravená pravidla
  • promyšlený herní systém
  • doba jedné hry
  • rozmanitost jednotlivých karet, nejen vizuální, ale i schopností
Zápory
  • je to přepis domácího úkolu
  • schéma se dá rychle naučit
Infobox
0.0

Doporučujeme

Vizuál

Zpracování

Náhoda

Znovuhratelnost

Téma

Cena/výkon

Patrik Klicman

Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.