V pátek v noci byl odvysílán livestream vývojářů hry Overwatch 2. Na tříhodinové video se stále můžete podívat, nicméně pokud chcete znát jen nejdůležitější informace, tak čtěte směle dál.
Co je Overwatch 2?
Krátce k tomu, co je Overwatch 2 (zkráceně OW2), pro ty, kteří dění okolo této hry příliš nesledují.
Jedná se o novou hru – sequel původní hry Overwatch, kterou vyvíjí Blizzard Entertainment, Inc. (Activision Blizzard). Datum vydání neznáme, ale jisté je, že to nebude letos. Postavy jsou samozřejmě společné s původní hrou Overwatch. Overwatch 2 se bude také víc zaměřovat na PvE a jednotlivé postavy bude možno lehce vylepšovat stromem talentů. Také by mělo obsahovat o poznání více příběhu. A kdo zná hry od Blizzardu, ten ví, že balancing je pro ně sice trochu problém, ale příběh tito vývojáři vskutku umí.
Největší změna: 5v5
Největší zatím oznámená změna v OW2 bude předělání hry z 6v6 (2x tank, 2x damager, 2x support) na 5v5 (1x tank, 2x damager, 2x support). Vývojáři zkoušeli i 4v4 nebo 7v7. Ke změně na 5v5 mělo dojít podle informací i kvůli tomu, aby hra nebyla tak chaotická a byla lépe vnímatelná. Zároveň se v současném OW hráči často dostávají do situace, kdy na hru čekají i desítky minut, a tak by mělo dojít ke zlepšení po více stránkách. Změna ve složení týmu vyžaduje i přepracování některých map (více chodbiček, více míst pro ukrytí se před útokem) či abilit postav.

Zdroj: Blizzard Entertainment
Přepracování jednotlivých rolí v týmu
Přepracování se dočkají i jednotlivé role. Každá role totiž získává jedinečnou schopnost: tank – bude dostávat menší pushback a dmg do něj nebude tak rychle nabíjet ultimátní schopnosti hrdinů; support – obdrží pasivní regeneraci životů; damager – bude se pohybovat rychleji.
Tanci by měli být stavění tak, že už nebudou tak silně plnit roli obránce svých slabších spoluhráčů, ale budou více plnit roli brawlera. Budou podporovat útok svého týmu, jako tomu bylo v případě Dive mety (Winston, D.va, Tracer…).


Zdroj: Patrick Faulwetter, Blizzard Entertainment
Několik dalších změn
Co dále stojí za zmínku, jsou změny v abilitách či fungování abilit některých hrdinů. Několik hrdinů bude kompletně předěláno. Především by mělo být méně CC (crowd control), a to právě kvůli tomu, že každý tým má pouze jednoho tanka. Například Mei již útokem nezpůsobí kompletní zamrznutí cíle, nýbrž pouze jeho zpomalení; Reinhardt získá možnost zrušit svůj charge a dostane do vínku další použití fire strike ability (tedy celkově 2) a tak dále.
Většina hrdinů by měla být nově postavená tak, aby kooperaci s pouze jedním tankem zvládla. Především, co se jejich životnosti týče. Už se prostě nebude možné schovávat za shield stěny.
Pro představu část z oficiálního videa a gameplay na mapě New York City:
Nový mód
V pátek se také oznámení dočkal nový mód ve hře – PUSH. Na mapě se bude nacházet robot, který bude tlačit jakousi zástěnu či „barikádu“, pokud u robota získá převahu nepřátelský tým, robot tuto „barikádu“ bude tlačit pro nepřátelský tým. Ten tým, který dotlačí pomocí robota svou „barikádu“ nejdále, vyhrává

Zdroj: Blizzard Entertainment
A mnoho dalšího
Zdroj: Blizzard Entertainment
Změny i pro Overwatch (1)?


Zdroj: Blizzard Entertainment
A názor?
Nicméně, co se aktuálního Overwatch týče, dlouho panoval názor, že se jim ten balancing tak úplně nedaří. Pro představu se mi podařilo dohledat výpis jednotlivých sezón společně s metou, která sezónu ovládla. Mezi nejvíce neoblíbenými metami byla ta s názvem GOATS. Je to zřejmě i zásluha této mety, že v jednom z následujících patchů do OW bylo rozhodnuto o tom, že tým smí mít sestavu pouze 2–2–2 (tank – damager – support) a ne 3–3 (tank – support), jak tomu bylo právě v GOATS – s jistými menšími obměnami se tato meta držela totiž 5 sezón. Zde je odkaz na velmi hezky zpracovanou grafiku pro seznam sezón a jednotlivých met.
- 2. 4. 2021
- 19. 2. 2021