Park Beyond - fontána

Park Beyond – dojmy z uzavřené betaverze

16. 5. 2023
Zdroj náhledu: Limbic Entertainment

Naše redakce dostala možnost si vyzkoušet nadcházející budovatelský tycoon Park Beyond, který by se v mnoha ohledech dal nazvat takovým nástupcem Planet Coaster či RollerCoaster Tycoon. Musím říci, že mě velmi překvapilo, že se někdo pokouší pro zmíněné dvě hry vytvořit konkurenci. Přece jen už si Planet Coaster i RollerCoaster Tycoon za tu dobu svoji hráčskou základnu vytvořily, a upřímně na první pohled nevím, zdali má Park Beyond vůbec šanci konkurovat těmto hrám, které má navíc na svědomí totožné vývojářské studio, Frontier Developments. Určitě jsem byl zvědavý, jestli se Park Beyond od jiného studia dokáže alespoň přiblížit své konkurenci, nebo ji dokonce překonat. Dnešní článek není recenzí a asi tuto stěžejní otázku s jistotou úplně tak nezodpovíme, jelikož uzavřená betaverze má svá omezení a je spíše takovou ukázkou, co od této hry můžeme očekávat.

Kampaň a volný režim

Uzavřená betaverze nám přinesla na zkoušku dva režimy. Prvním z nich je kampaň, která je nicméně značně omezená a nabízí pouze dvě mise, přičemž ta první je jen čistým tutoriálem, který nám vysvětlí úplné základy. Pokud bychom tedy chtěli trochu do hloubky, musíme do druhé mise či do volného režimu alias Sandboxu. Musím říci, že tutoriál je zpracován opravdu dobře. Osobně jsem jen občasným hráčem budovatelských strategií a tycoonů, tudíž přílišnými zkušenostmi se stavěním parků nedisponuji. Pokud tedy patříte mezi podobnou skupinu nebo bude Park Beyond vaším prvním titulem tohoto zaměření, nemusíte se obávat, že byste hraní a jednotlivé prvky nepochopili. Hra vás bude v podstatě vést skoro až za ručičku a rozhodně tak nehrozí, že byste nějaký její aspekt nepochopili. Uvidíme, jak tomu nakonec bude v plné verzi, avšak z dojmů to vypadá, že je titul vhodný jak pro veterány tycoonů, tak i pro absolutní nováčky žánru.

Zdroj: Limbic Entertainment

Park Beyond by si zasloužil českou lokalizaci

Na předchozí kapitolu ještě trochu navážu. Park Beyond je jednou z těch her, kterým by se hodila plná česká lokalizace. Přestože je tutoriál a obecně celkové prostředí intuitivní a přátelské, může se stát, že někteří, a zvláště pak neznalí anglického jazyka, budou ve hře i tak trochu tápat. Škoda, že se český distributor nerozhodl českou lokalizaci vytvořit. Psaných slov není v Park Beyond zase takové množství a většina z nich jsou důležité návody, jak hru vlastně hrát. Uvidíme, jak to s českou lokalizací bude po vydání plné verze. Snad se překladu ujme nějaké fanouškovské překladatelské studio, protože Park Beyond by si češtinu opravdu zasloužil.

Zdroj: Limbic Entertainment

Všechno souvisí se vším

Nyní už se zaměříme více do hloubky a řekneme si, jak na mě Park Beyond po hodinách hraní zapůsobil a co nabízí. Jakmile dokončíte všechen potřebný výcvik, vrhnete se na budování vašeho zábavního parku. Zvláště v režimu Sandbox dostanete absolutní volnost a můžete opravdu hojně využít svoji fantazii. Abyste však mohli váš zábavní park vůbec provozovat, bude potřeba myslet na mnoho základních věcí. Nejprve je nutné vytvořit a postavit základní věci, jako jsou cesty k parku a jednotlivým atrakcím, jež máte v plánu do vašeho parku umístit, a sociální zařízení, i takové nutné drobnosti, jakými jsou například odpadkové koše či místa pro odpočinek vašich návštěvníků a zaměstnanců. Je důležité zmínit, že veškeré vaše kroky souvisí se vším. Pokud třeba ve vašem parku špatně rozmístíte zmíněné odpadkové koše, může se stát, že návštěvníci budou veškeré odpadky odhazovat mimo, což se ve výsledku odrazí na čistotě a celkovém hodnocení parku. Pokud jste tedy hledali komplexní budovatelskou strategii, kde budete muset myslet skutečně na vše, Park Beyond vám v tomto ohledu bude vyhovovat. Nedílnou součástí je i personál, který se bude o váš park starat. Najmout musíte zaměstnance z mnoha oborů, od uklízeče až po údržbáře či obsluhu stánků pro občerstvení. Zde je potřeba zmínit, že důležitou součástí je spokojenost nejen zákazníků, ale i vašeho personálu, od čehož se odráží jeho výkonnost. Pokud vaši zaměstnanci nebudou dostatečně uspokojeni, jejich pracovní morálka se samozřejmě sníží, což se opět projeví na celkovém renomé vašeho parku a kvalitě poskytovaných služeb.

Co se pak týče samotné stavby parku, je při vytváření potřeba myslet na to, pro koho je jaká atrakce vlastně určena. Pokud chcete například postavit horskou dráhu určenou výhradně pro děti, je potřeba ji vytvořit tak, aby splňovala různá kritéria. V tomto případě se bavíme především o maximální výšce a rychlosti vaší dráhy. Přizpůsobit by se tomu nicméně měla úměrně i cena vstupného. Už jen z logiky věci by mělo být jasné, že atrakce pro děti s nižšími parametry by měly být levnější než ty pro dospělé. Přímé stavění už pak nechá hra plně v rukách hráče. Můžete si vytvořit zcela přirozené atrakce z reálného světa i úplné šílenosti. Například v úvodním tutoriálu vás Park Beyond naučí, jaké to je, když horskou dráhu zkombinujete s vystřelovacím dělem. Ano, i takové šílenosti si můžete ve hře vytvořit. Park Beyond jakožto správný tycoon samozřejmě obsahuje také různé tabulky, v nichž můžete sledovat vaše finance a jak se vašemu zábavnímu parku vlastně daří.

Zdroj: Limbic Entertainment

Vizuální stránka se povedla

Pozitivně na mě zapůsobila i vizuální a technická stránka. Park Beyond vypadá skoro až úchvatně, což se na první pohled nemusí zdát, zvláště pak v úvodních hodinách, když máte před sebou jen pustou zničenou pláň, kterou musíte přetvořit v nádherný park. Čím více budete stavět atrakce a esteticky vylepšovat váš park, tím více odhalíte potenciál a to, jak je titul po vizuální stránce hezky zpracovaný. Ano, určitě najdeme mnoho hezčích her, avšak na to, že se jedná o tycoon, je vizuál rozhodně nadprůměrný.

Rovněž musím pochválit technickou stránku. Přestože se jednalo v podstatě o technické demo, optimalizace byla na slušné úrovni a zdá se, že Park Beyond bude jednou z těch lépe optimalizovaných her. Nesmírně se těším, až si budu moci zahrát plnou verzi, avšak už i z uzavřené bety mám dobrý pocit a je jasné, že tu máme skvělého konkurenta pro Planet Coaster či RollerCoaster Tycoon. Jestli Park Beyond dokáže tyto zmíněné hry překonat, ukáže zřejmě až plná verze, v níž se, doufejme, odemkne plný potenciál, který tento titul rozhodně má.

Stanislav Hřiba

Hraní se věnuje asi 13 let. Jeho první hry byly Counter-Strike 1.6 a série Hitman. V současnosti hraje hlavně simulátory a závodní hry, ale neodolá občas taky nějaké střílečce nebo kvalitnímu RPG. Nemá rád strategie nebo kontroverzní hry s erotikou. Většinu času hraje na PC, občas zapne i nějakou exkluzivitu na Switchi. Přispíval by rád články a recenzemi právě se závodní či simulátorovou tematikou.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.