Party Animals art

Party Animals – agresivní roztomilost

17. 11. 2023

Některá zvířátka jsou opravdu roztomilá. Roztomilost však může být někdy pěkně agresivní a zákeřná. Party Animals vás zavede do světa roztomilých zvířátek, která spolu bojují v drsných arénách v rámci multiplayerové řežby, kde vyhrává ten nejschopnější jedinec.

zdroj: igdb.com

Roztomilost stranou, teď je čas bojovat!

Party Animals nemá žádný hlubší příběh a v tomto ohledu se jedná o čistě multiplayerovou záležitost, při které se můžete zabavit na dálku (nejen) s přáteli. Můžete tak učinit na rozdělené obrazovce s nečekanou návštěvou nebo jen okusit své dovednosti proti jiným hráčům z celého světa. Samozřejmě nechybí ani možnost si to rozdat proti umělé inteligenci, která umí být někdy opravdu zákeřná a schopná. Hra vzdáleně může připomínat Gang Beasts.

Party Animals sází na roztomilosti herních postav, neboť protagonisty jsou zvířátka, spolu s lidskou škodolibostí a hrátkami s fyzikou. Zvířátek, za která můžete hrát a jejichž podobu si můžete i posléze upravovat, je celá řada. Samozřejmostí jsou pejsci a kočičky, ale třeba i husa, krokodýl nebo žralok.

Samotná hratelnost pak probíhá formou, jaká se objevila například u Fall Guys s prvky floppy brawleru. Jde o plošinovku, kde máte za úkol v různých herních režimech a arénách zůstat jako poslední, případně s ostatními spoluhráči zlikvidovat tým protivníka. Můžete mlátit a kopat vašimi tlapkami (křídly nebo ploutvemi) a využívat k tomu i různé zbraně a předměty. S některými předměty si však můžete také sami ublížit, jako třeba s nunčaky. S těmi lze útočit na ostatní zvířátka, tedy na vaše protivníky, ale můžete se zároveň sami pěkně majznout přes čumák.

Každá z úrovní, nebo herních režimů, chcete-li, je pro maximální počet osmi hráčů. Naleznete zde strukturované týmové úkoly až po last man standing, případně team deathmatch, klasický deathmatch nebo i arény, kde hrajete fotbal s velkým míčem a máte za úkol přehrát soupeře (a k tomu ho trochu proplesknout). I když je hlavním cílem bojovat, ve skutečnosti se spíše snažíte zasáhnout protivníka, protože ruce vašeho zvířecího hrdiny se rozmáchnou stejně neohrabaně, jako by se kolem vás stále měnila gravitace. Pokud však zaútočíte ve správném úhlu, můžete protivníka omráčit a následně jej třeba skopnout z mostu do vody nebo ho jednoduše popadnout a odhodit do pryč z plošiny.

Chaos, chaos a zase chaos, ale je to zábava

Zpočátku budete v Party Animals spíše umírat, posílat do hry přeživším různé předměty a dělat škodolibosti. Je to dáno díky chaosu, který na počátcích může být až velmi frustrující. Každá aréna, ve které budete svádět svůj boj, má svou unikátnost, což přidává body jak k chaosu, tak k zábavné hratelnosti. Když pominu základní herní režimy, které jsem zmínil, jsou zde i opravdu originální prvky, jako třeba Fluffy Redemption, který je závod dvou parních vlaků, přičemž každý tým může do lokomotivy naházet uhlí, aby vlak jel rychleji. Druhou možností pak je šikovně skočit na vlak soupeře a zatáhnout za ruční brzdu, čímž se prakticky obětujete pro vítězství.

Další zajímavou arénou je Hole Lab, ve které je každé kolo náhodně přerušeno gravitační studnou, která vás vcucne do smrtícího pádu a nutí vás chytat těžké předměty, abyste se udrželi na plošině, přičemž samozřejmě bojujete mezi sebou.

K dispozici je také systém zvyšování úrovní a plnění týdenních výzev, za které získáte možnost odemknout různé kosmetické doplňky. S těmi si následně můžete upravit vzhled vašich vybraných hrdinů.

zdroj: igdb.com

Party Animals na první pohled zaujmou

Na první pohled vás titul dozajisté zaujme a bude vás bavit, pokud tedy vydržíte počáteční umírání a neúspěchy. Příjemné grafické zpracování nenabízí moderní high-tech efekty, ale spolu s hratelností a kolísavým neohrabaným pohybem postaviček má určité kouzlo. Souboje a celá hratelnost jsou (snaží se být) založeny na fyzikálních prvcích, což se někdy podaří a někdy prostě ne. Různé herní režimy navíc kolikrát ještě více zviditelní nedostatky těchto soubojů, a to i přesto, že jim ze začátku nebudete přikládat tak velkou váhu. Bohužel v konečném důsledku můžete dojít do stádia, kdy místo zábavy, smíchu a legrace z hraní budete spíše frustrovaní a naštvaní ve stylu „sakra jak, to?!“ nebo „však jsem to mačkal“. S tím je spojeno i pomalé ovládání, které může ještě více utvrdit frustraci z neúspěchu.

zdroj: igdb.com

Celkové pojetí navíc silně stojí na tom, s kým hrajete (tak jako u většiny multiplayerových her), protože jsou zde režimy, kdy jeden z týmu, pokud neví, co dělat, stáhne celý zbytek dolů. A to nenávratně. Oná nápověda, jak byste měli Party Animals hrát, je vlastně již na úvodní obrazovce – tedy nejlépe s kamarády, kteří mají možnost sedět vedle sebe, nebo s partou na discordu, kdy budete hrát bavit se a smát se vlastní nešikovnosti a neohrabanosti. V tomto ohledu funguje Party Animals naprosto perfektně, tedy pokud ke hře přistupujete s uvolněnou náladou a chutí prostě se bavit s kamarády.

Ozvučení je někdy spíše nevýrazné a soustředí se na zvuky, které zvířátka vydávají, když se jako pytle brambor snaží zasáhnout jedno druhé.

Party Animals je hravý a chaotický titul sázející na roztomilost a neohrabanost zvířátek, která spolu bojují v pestrých arénách. Chaos a neohrabanost spolu s pomalým ovládáním však může velmi rychle zábavu a úsměv na rtech změnit v silnou frustraci. Pokud máte možnost hrát s partou kamarádů, je to nicméně pohodová hra na večery plné legrace, chaosu a provádění škodolibostí jeden druhému.

• několik inspirativních konceptů úrovní
  • nezvykle fluorescenční styl
  • divoké spojování úderů do komb působí fantasticky