Residen Evil 4 Remake VR - Cover

První trailer na Resident Evil 4 pro PS VR2 nasazuje vysokou laťku

25. 5. 2023
Zdroj náhledu: Sony

Majitelé PlayStationu 5 už nějaký ten čas žijí v příslibu, že se opěvovaný remake neméně opěvovaného Resident Evilu 4 dočká speciálního módu pro headsety PS VR2, který bude dostupný ve formě bezplatného DLC. Nejnovější prezentace Playstation Showcase sice neprozradila nic víc, než že se na módu stále pracuje, a datum vydání zůstává nejasné, nicméně byl alespoň zveřejněn první teaser trailer s ukázkami přímo ze hraní. Hra v něm vypadá technicky bravurně a kvalitou grafiky se příliš neliší od klasické verze pro ploché obrazovky.

Jelikož drtivá většina her pro virtuální realitu dosud pochází od indie vývojářů, každý AAA titul srovnatelných produkčních kvalit je velmi vítaným zpestřením. Capcom nové díly slavné hororové série staví na svém proprietárním RE Enginu, který je pro podporu VR přímo vyvinutý. V imerzivnější formě si bylo možné zahrát už Resident Evil 7, a to na první generaci headsetu PS VR. V tomto případě nicméně hra byla ještě technicky výrazně osekaná kvůli slabému výkonu konzole PlayStation 4 a chyběla jí podpora plného pohybového ovládání.

Resident Evil 4 pro PS VR2 naštěstí slibuje podobný zážitek jako Resident Evil Village pro stejnou platformu. Ten je jak po stránce grafiky, tak po stránce integrace pohybového ovládání až překvapivě vyspělým titulem. PS VR2 se navíc může pochlubit skvělými pohybovými ovladači Sense, jejichž propracovaná haptická odezva dělá z virtuálního střílení ještě víc vtahující zážitek než u konkurenčních systémů. Nezbývá než doufat, že Capcom ve spolupráci se Sony do vydání VR módu pro Resident Evil 4 vylepší implementaci asynchronní reprojekce, která u Village zatím vede k nepříjemnému rozmazání obrazu při pohybu. Resident Evil 4 si ve velmi zdařilém VR provedení mohou zahrát i majitelé stand-alone headsetů Meta Quest 2 a Meta Quest Pro. Tento exkluzivní titul byl ovšem postavený na základě původní hry z roku 2005.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.