Resident Evil Re:Verse

Resident Evil Re:Verse – když vás baví dělat věci dokola

29. 11. 2022

Spolu s rozšířením Winter´s Expansion do Resident Evil Village vyšla i samostatná multiplayerová hra, Resident Evil Re:Verse. Nedává to sice moc smysl, protože jiný multiplayer z tohoto světa, konkrétně Resident Evil Resistance, byl doslova noční můrou, a ne v dobrém slova smyslu. Resident Evil RE: Verse je však tady, a to pouze se zpožděním rok a půl. Hra by mohla být super, kdyby byla zdarma, takto jsou to upřímně vyhozené peníze, které za ni utratí především srdcaři.

Vyberte si jednu z šesti postav

Celý princip Resident Evil Re:Verse spočívá v tom, že si před každým bojem zvolíte jednu ze šesti postav. Na výběr je Jill Valentine, Claire Redfield, Chris Redfield, Leon S. Kennedy, Ada Wong a HUNK. Nabídka je tedy specifická a udělá radost hlavně znalcům celé série Resident Evil. Každá z volitelných postav má dvě specifické zbraně, dva perky a jednu speciální vlastnost.

Já jsem se osobně na první dobrou zakoukal do mé milované Jill Valentine, která je podle mého oproti ostatním trošku zvýhodněnější. Její zbraně jsou pistole a útočná puška, do toho umí pokládat miny a bodat nožem. Její pasivní schopnost je zvýšený útok při úspěšném uhýbání. Ostatní postavy mají také své výhody. Ada Wong umí střílet z kuše vybuchující šipky, umí kopnout jako Jean Claude van Damme a má pasivní schopnost, že si umí obnovit kus výdrže. HUNK se umí zneviditelnit, ačkoliv mi přišlo, že mě stejně vždycky každý viděl. K tomu má automatickou pušku, která ale občas neuděluje vůbec žádné poškození, za něj rozhodně hrát nedoporučuji.

Když pět minut stačí

Za vydělané herní peníze, které dostáváte po každém boji, si postavy můžete vylepšovat. Vyplatí se tak hrát samozřejmě co nejvíc. To je ale skoro nemožné, protože většina serverů je mrtvých. Navíc jsou pouze čtyři, Asie, Evropa, Severní Amerika a Jižní Amerika. Zápasy se vyhledávají automaticky, jenom stále něco chybí. Jsou to hráči. Strávil jsem více času čekáním než v samotných zápasech, které ale také nejsou žádnou slávou.

V online hrách je standard alespoň několik základních módů – Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag nebo Last Man Standing. Resident Evil Re:Verse nabízí jeden jediný, a to Deathmatch, pouze pro šest hráčů na jednu hru. To není tak špatné, alespoň kdyby celý zápas netrval pouhých pět minut! Poté se vracíte do vyhledávání, a pokud chcete, opakuje se dlouhé čekání na zápas. Doporučím vám vždycky vyhledávat v Severní Americe, čeká se tam nejméně.

Alespoň ten respawn dává smysl

Jediné, co hru může trošku pozvednout během těch pěti minut, je respawn. Nejedná se o nějaké klasické „znovuzrození“, ale proměníte se v jednu z pěti možných variant příšer. Ve kterou se změníte, ovlivňuje jeden faktor, a to kolik fialových ampulek s virem seberete. Máme tu pět příšer, dalo by očekávat pět ampulek, tedy pět vývojů. Není tomu pravda, můžete sebrat maximálně dvě. Pokud neseberete žádnou, proměníte se ve Fat Molded. Pokud seberete alespoň jednu, náhodně vám padne jedna ze dvou možností. Tou první je Jack Baker známý z Resident Evil 7, který běhá s obří motorovkou, a druhou je divná ryba s roztahovací tlamou jménem Hunter z Resident Evil 3. Pokud budete mít štěstí a seberete ampulky dvě, opět jsou tu dvě možnosti – Nemesis z Resident Evil 3 nebo Super Tyrant z Resident Evil 2. Asi vám nemusím říkat, že čím více ampulek máte, tím silnější příšerou se stanete, a silový rozdíl je znatelný.

V závěru zjistíte, že běhat jako proměněná příšera je daleko snazší než se pokoušet hrou projít jako jeden z hrdinů. Proč? Větší damage, rychlejší pohyb, lepší schopnosti a více životů. Prakticky jsem všechny své vítězné hry zahrál tak, že jsem sebral dvě ampule, nechal se zabít a pokusil se o „double pentakill“, tedy o zabití všech protihráčů.

Resident Evil Re:Verse vám nakonec počítá skóre

Největší ironií toho všeho je počítání bodů. Nezáleží na tom, kolikrát jste někoho zabili nebo kolikrát jste umřeli. Počty ovlivňuje mnoho faktorů – kolik protivníků zabijete za sebou, jakou nestvůru zabijete nebo jestli se vám povede pomstít zabitím vašeho vraha. Zdají se vám ty počty divné? Ony skutečně jsou, protože vlastně nedávají smysl. Jednu hru se mi povedlo zabít jedenáct lidí v řadě, a stejně jsem nezvítězil, protože mě zabila příšera, která se mi mstila, a já nezabíjel příšery, ale pouze hráče, protože proč ne. Pokud se vám zdá jedenáct zabití jako málo, ono odstřelit během těch pěti minut a maximálního počtu šesti hráčů všechny, když mají dva životy, je docela úspěch.

Největší podivností jsou mapy. Celý Resident Evil Re:Verse běží na pouhých dvou náhodných mapách, policejní stanici v Raccoon City a sídlu rodiny Bakerových z Resident Evil 7. Obě jsou zatraceně malé, vzhledem k počtu hráčů. Jediné, co hra skutečně nabízí, je obrovská repetitivnost, které se přesytíte jako buchtiček se šodó, když je jíte každý den. Bonusem je, že to velmi dobře vypadá. Grafická stránka je tím jediným povedeným z celé hry, protože jinak Resident Evil Re:Verse nenabízí žádnou přidanou hodnotu. Detaily postav i příšer jsou na velmi vysoké úrovni a především rozlišení map pomáhá k tomu, že se nezaseknete na nějakém úplně zbytečném místě.

Ovládání je prakticky stejné jako v Resident Evil Village, jen s tím, že se postavy neumí přikrčit. To považuji za chybu, protože v tom obrovském tempu, které jednotlivá kola nabízejí, si poklek a schování se za něco postava zaslouží. Jasně, zabránilo se tím sice zbytečnému kempení, ale přesto to hře schází.Hudba je postradatelná, protože většinou slyšíte jenom zvuky příšer nebo svištící kulky. Její absenci považuji za obrovskou škodu. Kdyby do pozadí hrál nějaký heavy metal, asi by to mělo větší úroveň než jenom střílení, hekání a běhání.

Resident Evil Re:Verse je zklamáním, které možná jednou spasí přidání mnoha dalších postav, příšer, lokací nebo hráčů. V rámci ceny a očekávání nám ale hra bohužel nenabízí nic, co bychom odnikud neznali nebo už neviděli jinde. Také není zdarma, což jsou při takové kvalitě doslova peníze vyhozené do vzduchu. Zabaví maximálně na jedno odpoledne, a to pouze v případě, že budete mít s kým hrát. Jediné pozitivum je, že kromě grafické stránky ještě potěší věrné fanoušky série, kteří si díky hře budou moci zahrát za své oblíbené postavy.

• skvělá grafická stránka
  • respawn v podobě příšer
  • návrat oblíbených hrdinů