Ronin – logo

Ronin: Two Souls – cesta samuraje

4. 4. 2021

Ronin: Two Souls bude podle mého názoru hodně spojovaný s titulem Ghost of Tsushima, ze kterého si tvůrci mohli brát inspiraci. Tento titul nám přineslo malý turecký vývojář M11 Studio, pro kterého je Ronin prvním velkým projektem. Než se pustíme do samotné hry, musím zmínit, že je titul v předběžném přístupu a v současné době se jedná pouze o první kapitolu. Druhá kapitola je stále ve vývoji, ale nemáme k ní zatím moc informací.

Příběh určujete vy

Ujmete se role mladého válečníka jménem Kenji, který se chce stát samurajem. Jakým způsobem k tomu dojde, je čistě na vás, protože jakékoliv vaše rozhodnutí má určité dopady na příběh. Proto se musíte bedlivě rozhodovat a dávat pozor, jestli si volíte správná rozhodnutí, která vás přiblíží k vašemu cíli.

Možnost výběru kamery

Titul Ronin: Two Souls můžete hrát ve dvou režimech kamery. Pokud raději hrajete hry z pohledu první osoby, tak vám to hra umožňuje, jen soubojové sekvence budou vždycky brané z profilu. To platí i pro dialogy, které jsou vedeny z vlastního pohledu. Proto jestli budete tento titul hrát z pohledu třetí osoby, počítejte s tím, že vám hra bude neustále přeskakovat mezi dvěma různými kamerami.

Musím uznat, že grafické zpracování prostředí a krajiny není vůbec špatné, a je vidět, že si tvůrci na tom dali opravdu záležet. Jistě jsou tu věci, které by se mohly zlepšit, jako třeba vzhled postav, ale to jsou jen takové malé detaily, co samotnému titulu nijak neuškodí. Ozvučení hry je také docela pěkně provedené.

Ronin – souboj

Ronin: Two Souls má docela rozsáhlou mapu

V samotné hře máte potom mapu, která je rozdělena na několik provincií. Musím říct, že mapa je docela rozsáhlá na to, že se jedná teprve o první kapitolu hry, a těžko říci, jestli se potom s příchodem druhé kapitoly ještě zvětší nebo ne. Na mapě můžete také nalézt známé otazníky, které vám indikují, že se tu nalézá vedlejší quest. Ty samozřejmě můžete získávat i díky rozhovorům s občany různých vesnic či s potulnými tuláky.

Tyto nedostatky nejsou pro hru nijak závažné

Bohužel hra má absenci dabingu. Jen Kenji má dabovaný hlas, ale vedlejší či hlavní postavy jsou zatím tiché. Je mi jasné, že sehnat lidi na dabing je finančně náročná záležitost, hlavně pro malé začínající studio, ale i tak můžu říct, že Kenji je namluvený celkem dobře – jen se nejedná o anglický dabing, nýbrž o rodnou řeč vývojářů.

Bohužel ale na to, jak je svět rozsáhlý, je zároveň prázdný. Nemáte tu žádné vedlejší aktivity, které byste mohli dělat, mimo vesnice nepotkáte žádné obchodníky, vesničany či zvířata – ze zvířat občas zaslechnete jen ptáky. Ronin bohužel má absenci hudebního podkladu, sice jde občas zaslechnout nějaká slabá tónina, ale to se vám poštěstí opravdu jen na pár sekund. Můžeme debatovat o tom, že i zmíněný Ghost of Tsushima neměl žádnou hudbu při vašem prozkoumávání rozsáhlého prostředí, ale zase na druhou stranu měl živý svět, který vás dokázal vtáhnout. Ronin: Two Souls bohužel tuto sílu zatím nemá

Budete velmi často bloudit

Přijaté questy nemají žádnou ikonku, která by vám indikovala směr, proto se připravte, že budete opravdu bloudit po rozsáhlé mapě. Je to docela ku vzteku, protože vedlejší úkoly tady hrají relativně klíčovou roli. Na druhou stranu vás hra nutí prozkoumávat svět a nedohrajete ji tak za pár hodin. Přesto bych tu měl rád možnost si třeba tyto indikátory zapnout či vypnout. Například Ghost of Tsushima neměl indikátor, který vás vedl za ručičku a ukazoval, kam máte jít. Mohli jste se orientovat skrze vítr či pomocí zvuku.

Souboje nejsou zatím moc zábavné

Akční pasáže se skládají ze dvou tlačítek, obrana a útok. Není to ale tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Kenji má ze začátku jeden život, stačí tedy jedno špatné krytí a jste mrtvý. Věřte, že pokud takhle bojujete se čtvrtým nepřítelem v řadě, který vás nakonec porazí jedním úderem, rupnou vám nervy. Kenji má také energii, kterou potřebuje na své krytí a útok. Tyhle mechaniky platí i pro vaše nepřátele, kteří však mají přidanou ještě obranu díky své výzbroji. Tu musíte nejdřív dostat na nulu, abyste jim konečně mohli ubírat životy. Bohužel i souboje jsou bez hudebního podkladu a jen slyšíte skřípání ostří, když někdo z vás vykryje úder.

I přesto, že Ronin: Two Souls má některé nedostatky a prozatím chybějí mechaniky, které by hře dodaly trochu elánu, jedná se o docela zábavnou hru. Vytváříte si tu vlastní příběh, který se vám později přenese do druhé kapitoly, jakmile ji tvůrci vydají, takže buďte pečliví v tom, jaká rozhodnutí uděláte. Upřímně, tento titul vám můžu s klidným vědomím doporučit už jen z toho důvodu, že samotní tvůrci se o titul starají. Hru si můžete v předběžném přístupu koupit na Steamu za 12,49 €.

• grafika
  • krásně zpracované prostředí
  • rozsáhlá mapa