Připouštím, že patřím ke hráčům, co raději vezmou do ruky pořádný samopal, katanu, nebo dokonce motorovou pilu, případně použijí pěsti a masakrují jednoho nepřítele za druhým. Proto se už dlouho netajím tím, že adventury nejsou moje parketa. Totéž platí pro hry vyžadující logické myšlení, jako je kupříkladu Portal. Některé tituly mě však přesvědčily o svých kvalitách, i přestože spadají do žánrů, kterým se vyhýbám. Například takové kultovní hry jako Posel smrti nebo Alone in the Dark. Atmosféra byla prostě nezapomenutelná a příběh, jaký vývojáři vytvořili, byl dechberoucí. Totéž platí pro sérii Syberia od francouzského studia Microïds. Po pěti letech jsme se konečně dočkali zbrusu nového pokračování s názvem Syberia: The World Before, jež vychází 18. března. Cílem této recenze je ukázat, zda se autoři poučili ze svých chyb a zda nový projekt odpovídá kvalitám svých předchůdců.
Není nutné, abyste znali předchozí díly

Kate Walkerová na scéně
Než se však pustíme do samotné recenze hry Syberia: The World Before, chtěl bych vám stručně přiblížit, o čem byla původní trilogie. Tato sekce je určena především hráčům, kteří o sérii nikdy neslyšeli nebo chtějí začít hrát její nový díl. Pokusím se to napsat tak, abych prozradil co nejméně z důležitých zápletek. Ti, kteří už Syberii několikrát odehráli, mohou tuto část přeskočit a pokračovat ve čtení.
Ujmete se role mladé právničky Kate Walkerové. Kate je představena jako vysoká a štíhlá dívka s hnědými vlasy svázanými do culíku. V prvním díle přijíždí do zapadlé francouzské vesnice Valadilene coby právnička, aby dokončila koupi místní továrny na hračky. Kate bohužel rychle zjistí, že majitelka továrny Anna Voralbergová zemřela. To zmaří její plán na jeho zakoupení, ale zároveň má to štěstí, že se dozví, že její bratr Hans Voralberg je stále naživu. Ten však náhle zmizel a nikdo neví kam, proto se vydáte na cestu napříč Evropou, abyste nepolapitelného řemeslníka našli. Jeho životním cílem je dostat se na Syberii, tajemný ostrov v ruské Arktidě, kde údajně stále žijí mamuti. Během dobrodružství však zjistíte, že domnělé hračky nejsou vůbec hračkami, ale automaty – robotické stroje, jež se podobají lidem a které Hans přivedl k životu.