Představte si, že jste herní vývojář, který touží svůj klenot a nejlepší výtvor rozšířit mezi další hráče s cílem nejen vydělat další velký obnos peněz, ale také ukázat své kvality a to, že i několik let starý kousek může stále slavit nové a nové úspěchy. Tento cíl pravděpodobně mělo vývojářské studio Naughty Dog, které se po Uncharted: Legacy of Thieves Collection rozhodlo spolu s Playstationem vydat na počítače také The Last of Us Part I. Jaké však bylo pro mnohé překvapení, když se z očekávané pecky, jež měla sklízet jednu chválu za druhou, vyklubal totální průšvih, který mnozí považují dokonce za nejhorší od dob Cyberpunku 2077. The Last of Us Part I je bezpochyby stále skvělou hrou, ovšem verze pro počítače je jasným důkazem, že i tu nejdokonalejší pecku dokážete lusknutím prstu úplně zprznit. Titul na počítačích nefunguje dobře, a co víc, po testování rozhodně nemáme ten pocit, že by se ledy měly v nejbližší době hnout, a už vůbec ne k lepšímu. Jak tedy The Last of Us Part I na počítačích dopadl, vám ukáže naše dnešní recenze, která se tentokrát asi v příliš pozitivním duchu neponese. Bez ohledu na to, jak moc se povedl konzolový remake, o kterém si více můžete přečíst zde.
Když se remake dostane z konzolí na počítače
Chválíme také implementaci některých funkcí z verze pro Playstation 5. Mezi ně patří například podpora haptické odezvy, k čemuž je však potřeba ovladače DualSense. Dostalo se i na funkci tzv. přístupnosti, jež má za úkol zpřístupnit titul pro absolutní nováčky, kteří třeba tolik akčních adventur nehrají nebo se ve hraní nevyžívají vůbec. Můžete si například zapnout navigačního asistenta pro lepší orientaci ve světě, sníženou všímavost či přesnost vašich nepřátel, kterou zase oceníte především v boji, a nebo alternativní ovládání, v němž si můžete plně nastavit či změnit různé interakce k obrazu svému. Já jsem samozřejmě žádnou z těchto funkcí nevyužil a The Last of Us Part I hrál ve výchozím nastavení.
Zdroj: Playstation
Vizuální stránka je úchvatná a ovládání na klávesnici a myši funguje dobře
Zdroj: Playstation
To by všechno bylo skvělé, kdyby…
Korunu tomu všemu nasadily občasné pády hry, které naštěstí nebyly v mém případě tolik intenzivní, jak jsem se na různých diskuzních fórech dočetl. Přesto jsem se jim úplně nevyhnul a mohu říci, že jak pády, tak i celá optimalizace mi dokázaly výsledný dojem ze hry zkazit. Toto se Naughty Dog a Playstationu opravdu nepovedlo, a i když jsem si už tak nějak zvyknul, že se občas u nějaké hry technická stránka úplně nepovede, v případě The Last of Us Part I to byl jeden z nejhorších zážitků za poslední roky a upřímně si nepamatuji, jakou hru jsem naposledy hrál v tak otřesném technickém stavu. Možná ten Cyberpunk 2077, i když musím uznat, že k němu jsem se dostal až o něco později, když už mnoho věci bylo opraveno. Sečteno podtrženo jsem z PC verze The Last of Us Part I opravdu zklamaný a jde vidět, že i když máte deset let starou hru, která dokáže slavit jeden úspěch za druhým, nemusí to nutně znamenat, že bude úspěšná i po rozšíření na jiné platformy. Určitě si tímto Naughty Dog neudělalo dobrou reklamu a budu jen doufat, že jestli se jim podaří technickou stránku dát nějak do kopy a vyladit titul k nějaké alespoň obstojné kvalitě, vydání druhého dílu bude o něco lépe zvládnutelné.
Zdroj: Playstation