Walking Dead Michonne

The Walking Dead: Michonne  – pouhé ždímání značky

17. 11. 2022
 

První díl The Walking Dead od Telltale Games nastavil laťku hodně vysoko a představil směr, který nebylo jednoduché následovat. Druhý díl se o to hodně pokusil, přesto na ten první navázat nedokázal. Před vydáním třetího dílu The Walking Dead: A New Frontier tak vznikla ještě speciální kapitola s jednou z nejoblíbenějších postav celého seriálu, Michonne. Bohužel to spíš hráče traumatizovalo, než aby je to podpořilo v lásce ke světu nemrtvých.

The Walking Dead: Michonne má překvapivě hlavní postavu Michonne

Milovaná Michonne vychází ze slavné komiksové předlohy, ne z té seriálové, jak si každý myslí. Tento příběh navíc vypráví část, kdy Michonne dočasně opustila Rickovu skupinu a vydala se na chvilku po vlastních cestách, než dorazila zpátky.Bohužel, tato drsňačka, která likviduje své nepřátele pomocí katany, mačety, pistole a bůh ví čeho ještě, v takovém sólo projektu nedokázala uspět. Celý děj je totiž zaměřený na události, které jsou samy o sobě nudné. Michonne skončí ve skupině, která pluje na lodi, chce najít jinou lodní skupinu a skončí v klinči u jiné skupiny.

Postavy jsou zavádějící a bezvýznamné, včetně jejích nových přátel. Je to, jako kdybyste zrecyklovali úplně všechno z předchozích dílů a snažili se to narvat na jedno místo. Prostě to nefunguje. Nevinná rodina, hodní lidé, zabijáci, zloději a nemrtví. To samé stále dokola a v čele toho všeho stojí Michonne.

Té to ale překvapivě svědčí. Zatímco všechno kolem ní je generované přes algoritmus, zaměření na její minulost a na osud jejích dětí je naprosto fantastické a tahá celý příběh. Nevidíte tak jenom tu frajerku, která seká hlavy nemrtvým, ale nyní i rozpolcenou matku, která přišla o to, co nejvíce milovala. Jasně, je to stereotypní, ale je to funkční a zde to fungovalo také.

Zbytek je pořád to samé dokola

Jako kdyby v Telltale Games používali stále Ctrl+C a Ctrl+V. Ono se tam nemění absolutně nic. Celý vizuál působí stejně jako u předchozích dílů, tedy je stále příjemný, sympatický a vidíte všechno, jak máte. Zombíci vypadají skvěle, postavy vypadají dobře, dabing je na perfektní úrovni a hudba je sice nudná, ale aspoň trošku funkční. Je to standard, který si studio samo nastavilo – nic více, nic méně a to je nuda.

Naštěstí je tu ale jedna podstatná věc. Díky tomu, že hrajete za zabijáckou válečnici, která se s ničím nepatlá, strávíte i více času v pořádných quick-time eventech, kdy sice genericky mačkáte Q nebo E, případně kombinaci obojího (což je zvláštní a příjemná změna), ale nyní konečně bojujete a nebojíte se, že každou chvíli můžete umřít na nějaký nesmysl. Především ve srovnání s druhým dílem, kde je mladinká Clementine v bojích spíše neužitečná.

Bonusovou odměnou jsou potom velice kvalitně vypadající animované efekty, které si můžete pořádně užít jako ve správném interaktivním filmu. Sice často trpíte tím, jak stále čekáte, než se bude něco dít, protože je to to samé dokola (mimochodem i v tomto případě většinu dialogů můžete promlčet), ale když je tam nějaká ta akce, vypadá pěkně a funguje velice dobře. Aspoň tedy chvíli.

Nebojte, nezabere vám to moc času

Asi nejvíce iritující je doba hraní. Když nebudete umírat a nepromlčíte celou hru, dohrajete ji za čtyři hodiny, a ani se nezapotíte. Na konci vám tak zbudou jen oči pro pláč, protože je to ztracený čas ve hře, která vás vlastně nijak nebavila.

Je to prosté nastavování nějaké lajny a ždímání celé značky The Walking Dead. Jasně, Michonne má zajímavý charakter, který si svůj prostor zasloužil. Přesto jste stále v horizontu jedné a té samé věci, která se opakuje a jenom vás stojí čas. Díky bohu, že v momentálním případě jsou to jen čtyři hodiny.

The Walking Dead: Michonne je naprosto promrhaný potenciál celého jednoho dílu herní série The Walking Dead od Telltale Games. Kromě toho, že je tam spoustu postav, které vám jenom lezou na nervy, i Michonne, která má na to, aby byla hlavním tahounem celého dílu, vás spíše deptá, než aby vás těšilo za ni všude bojovat. Kdyby hra neměla žádnou akci, jde skutečně o propadák. Nehledě na to, že je to i nejslabší díl z celé herní série světa nemrtvých.

Klady
  • poznáte minulost Michonne
  • akční scény jsou super
Zápory
  • je to jako přes kopírák od starších dílů
  • velké množství zbytečných postav, které ani nepoznáte
  • rozhodnutí tady absolutně nikoho nezajímají a nic neovlivní
  • čiší z toho zbytečnost celého dílu
Platforma PC
  • Datum vydání 23.02.2016
  • 0.0

    Nedoporučujeme

    Patrik Klicman

    Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.