The Walking Dead: The Final Season – vzkříšení po dvou mrtvicích

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zatímco The Walking Dead: Michonne a The Walking Dead: The New Frontier přinesly do řad fanoušků především rozpaky a nechápavost, The Walking Dead: The Final Chapter se objevila jako rytíř na bílém koni a nabídla neuvěřitelně skvostný zážitek. Poslední epizoda totiž přináší nejen slušné zakončení pro oblíbenou Clementine, ale zároveň i zajímavý příběh, dostatek akce a především fantastický vizuál.
Nutno zde od začátku připomenout, že studio Telltale Games bylo během vytváření posledního dílu série uzavřeno, a tak to chvíli vypadalo, že se závěru série nedočkáme. Naštěstí se tu objevily Skybound Games, které nabraly spoustu původních lidí z Telltale a hru dovedly do zdárného konce.

The Walking Dead: The Final Season je skutečně ukončením příběhu

Do příběhu se nyní opět vrací všemi milovaná Clementine. Ta malá dívka, kterou si můžeme pamatovat z předchozích dílů, nyní vyrostla v silnou a obětavou ženu a má jeden jediný cíl. Tím je ochránit malého chlapce Alvina Juniora (AJ), najít s ním domov, v něm přežít celou zombie apokalypsu a případně poznat lidi, které se nebude snažit zabít – prostě najít si klid v duši. Kdo by se také divil, vždyť prakticky dospěla za konce světa, a za to by si trošku klidu rozhodně zasloužila.
Musím uznat, že scenáristé od minulých dílů odvedli pořádný kus práce. V nich jsme se setkávali s častým nelogickým a hloupým jednáním, to najednou jako by skoro celé zmizelo. Všechny postavy fungují racionálně, logicky, dělají všechno, co je nutné, aby vše klapalo, a to i v těch nejdramatičtějších momentech. Vyhneme se tak stupidní hysterii nebo záchvatům ze ztracené minulosti.
Postavy jsou totiž skoro všechny naprosto skvělé. Jasně, ne na všechny si zvyknete nebo s nimi chcete budovat nějaký vztah. Hra vám ale nyní dává dost času a prostoru, abyste mohli celou novou skupinu poznat. To platí i pro jejich povětšinou tragickou minulost a mohu říct, že to bylo naprosto fantastické. Dialogy tak mají najednou hlavu a patu a to je pouze začátek.

Konečně rozhodujete!

Zatímco v předchozích dílech fungovaly volby pouze jako iluze, nyní skutečně rozhodujete a všechny vaše věty se prolínají a posouvají vás nejen v příběhu, ale zároveň budují i silnější a lepší vztahy s ostatními postavami. A to není všechno, Clementine je nyní opatrovnicí malého Alvina Juniora, každá její volba nebo rada je nasávána a v některých chvílích i velice vhodně (či nevhodně) využita proti samotné Clementine.
Nebudu vám lhát, příběh v The Walking Dead: The Final Season je prakticky tím největším tahounem a vzhledem k nynějším možnostem, jak vše hrát, a jak ještě ke všemu může vše dopadnout, je nejlepší pocit si poté poslední kapitolu zahrát znovu a pokusit se udělat konec jinak. Doslova se mnou lomcovaly emoce, když jsem se radoval i chvilku chlapácky brečel s postavami, protože vás to chvilkami sejme. A to nejlepší je, že děj skutečně skončí, až když skončí hra, ne že 30 minut před koncem budete vědět, jak vše dopadne.
S ovladatelností je to ale stále to samé. Jenom nyní, jak Clementine trošku více vyzrála, jsou boje o něco snazší a nemusíte se stále nemrtvým vyhýbat. Jedná se o dynamické souboje, které fungují tak, jak by správně měly. Nejsou přehnané či nelogické, ale prostě lidské, jak by to mělo být. Bonusem jsou nyní i sběratelské předměty, kterými si vybavujete pokoj, v němž s Alvinem žijete. To je taková malá perlička, která vás zabaví, místo abyste stále šli čistě za cílem hru dohrát.

Hudba funguje, dabing precizní

Oproti předchozím dílu se vrací i velice kvalitní ozvučení. Neslyšíme zbytečné kníkání, nemístné křičení nebo tupé vzdychání, ale hudbu skutečně budující napětí nebo perfektní doprovod momentálního okamžiku. Dabing byl v závěrečné epizodě také naprosto parádní, a to včetně nazvučených skučících nemrtvých.
Horší je to s bugy. I dnes se jich ve hře pár naskytne, a to především v soubojích s jednotlivými zombíky. Prakticky máte naučené, že je podrazíte a bodnete, ale občas vašemu nabodnutému nemrtvému zmizí hlava, takže Clementine bodá do prázdna za doprovodu cákající krve a zvuku probodnuté hlavy. Na jednu stranu vtipné, na stranu druhou by bugy už ve hře určitě neměly být.
S dobou hratelnosti se také konečně posouváme kupředu a na celý příběh můžete počítat s minimálně deseti hodinami. Pokud chcete ale zažít co nejvíce možností, klidně si můžete těch hodin užít dvacet a stejně si myslím, že se vám nepovede splnit či posbírat všechno, co hra nabízí. V tomto případě se opět poslední díl nenechal inspirovat těmi dvěma špatnými.
GP uvozovky

Vypadá to, že přechod ke Skybound Games The Walking Dead prospěl víc, než by se mohlo na první dobrou znát. Nejenže jsme se dočkali kvalitní příběhové hry, která i nějakou dobu trvala, ale mohli jsme si užít labutí píseň oblíbené postavy, jejíž derniéra se prostě více než povedla. Clementine tak celou sérii zachránila a my můžeme být rádi, že na The Final Season a celé herní The Walking Dead můžeme nakonec vzpomínat v dobrém.

Klady

silná příběhová linie
velké množství postav
snadná hratelnost
skutečné volby
příjemný hudební podkres
herní doba

Zápory

stále se najdou chyby v optimalizaci
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn