TT Isle of Man 2 - náhledovka

TT Isle of Man 2 – když se dokážete poučit z chyb

5. 12. 2021
Zdroj náhledu: KT Racing

První díl motocyklové závodní série TT Isle of Man: Ride on the Edge od vývojářského studia KT Racing (Kylotonn) obsahoval mnoho nedodělků, kvůli kterým se stal spíše průměrným titulem, který si v naší redakci odnesl šest bodů z deseti. Postavil ovšem velmi dobré základy pro budoucí a snad i kvalitnější sérii. Jestli se to vývojářům skutečně povedlo, si ukážeme na jeho přímém nástupci TT Isle of Man 2, který vyšel o dva roky později, v roce 2020. Již teď mohu říci, že z hraní druhého dílu odcházím s více než pozitivními dojmy. Jak se TT Isle of Man 2 povedl, vám ukáže naše dnešní recenze.

Nejnebezpečnější silnice podruhé

Ve druhém díle opět zavítáme na ostrov Isle of Man (známý také jako Man), který leží v Irském moři mezi Skotskem, Walesem, Anglií a Irskem. Díky charakteru místních silnic se stává velmi vyhledávaným místem všech milovníků rychlosti a tím patří také mezi nejnebezpečnější místa na světě. TT Isle of Man 2 je tedy znovu postavený na oficiálním šampionátu The International Isle of Man Tourist Trophy Race, který se mimochodem každoročně jezdí už od roku 1907. Čiší už z něj tedy trochu historie a pro zajímavost je tento šampionát starší než například nejznámější Mistrovství světa silničních motocyklů (MotoGP), jehož první závod sahá jen do roku 1949. O rok později byla založena také královna motorsportu Formule 1, ale to jen tak na okraj.

Stejně jako v prvním díle, i zde hraje hlavní roli šedesátikilometrový okruh Snaefell Mountain Course a několik dalších tratí, které jsou inspirované nejrůznějšími silnicemi z Anglie nebo Irska. Samotné tratě a prostředí vypadají stejně jako v prvním díle docela dobře a rozhodně musím samotnou vizuální stránku pochválit, i když i zde mohli vývojáři odvést ještě lepší kus práce. Na druhou stranu o žádné fiasko nejde a grafiku bych ve hře označil za takový lepší průměr své doby. Dnes už jsme se samozřejmě zase dostali o nějaký ten kus dál, takže srovnávat vizuál například s Forzou či F1 2021 by nebylo úplně férové. Obecně jsou textury o něco lépe vymodelované, prostředí ještě věrnější a v celkovém součtu se tak TT Isle of Man 2 posunul o kus dál. KT Racing také dokázal skvěle zúročit své zkušenosti z prvního dílu a lepších výsledků si zde všimnete prakticky na každém kroku. Dalším příjemným zjištěním je fakt, že ani při lepší vizuální stránce nikterak netrpí optimalizace a titul bez větších problémů rozjedete i na slabších počítačích.

Značně optimalizován také jízdní model a soupeři

U prvního dílu jsem značně kritizoval jízdní model, který mi přišel v některých ohledech zbytečně přísný. Udržet motorku stabilně na silnici byl velký problém a při každém, byť sebemenším, manévru hráč skončil na zemi. Následnou ztrátu bylo poté většinou velmi těžké dohnat, jelikož obtížnost soupeřů byla na velmi vysoké úrovni. Tato kombinace dělala z TT Isle of Man značně těžkou záležitost, která vyžadovala notnou dávku nervů a trpělivosti.

U druhého dílu ovšem udělali vývojáři z KT Racing malý krok zpět a dokázali značným způsobem jízdní model optimalizovat a vylepšit. Přestože se stále jedná o náročnou hru a k jejímu pochopení je zapotřebí dlouhý trénink, již nehrozí, že byste z vašeho stroje spadli při každém náhlém manévru. Nevysvětlitelné smyky, kvůli kterým jsem první díl i několikrát vypnul, zde už nenajdete, a rozhodně můžu říci, že je jízdní model v TT Isle of Man 2 stále nemilosrdný, ale více férový. Stručně řečeno se mi dvojka hrála o něco lépe. O něco lepší a férovější je také umělá inteligence, která rovněž v prvním díle nijak neoslnila a jejíž chyby většinou hráči způsobovaly nemalé problémy. Bohužel nevylepšené zůstaly animace pádu, které stejně jako v prvním TT Isle of Man nepůsobí vůbec realisticky a některé scény vypadají spíše vtipně. Doufejme, že v budoucnu dokáží vývojáři optimalizovat i tento aspekt, jelikož nerealistické animace trochu kazí celkový dojem z vylepšené fyziky. Samozřejmě jen za předpokladu, že KT Racing plánuje další pokračování série. Oficiálně zatím žádné oznámeno nebylo, ale osobně předpokládám, že se ho v budoucnu jistě dočkáme.

I kariéra doznala změn, multiplayer opět zeje prázdnotou

Kariérní režim v TT Isle of Man 2 taktéž vychází ze svého předchůdce. V kalendáři máte rozmístěné jednotlivé závody, přičemž vaším úkolem je dostat se do hlavní prestižní soutěže na ostrov Man na onen dlouhatánský šedesátikilometrový okruh. K tomu samozřejmě potřebujete určitý počet bodů a umístit se v dostačujícím pořadí pro kvalifikaci. Jednotlivé závody však prošly malými úpravami. Již není možné si, na rozdíl od prvního dílu, v nastavení vybrat obtížnost protivníků, hra vám ji nově určí sama a jednotlivé závody se zde dělí do tří typů obtížnosti.

Dalším vylepšením je tolik očekávaná možnost úpravy vaší motorky. Konečně můžeme našemu stroji dodat nový dech pomocí lepšího motoru, zavěšení, výfuku či převodovky. Novinku v kariéře také tvoří tzv. perky, kdy si za určitý počet bodů, jež získáváte kromě peněz také ze závodů, můžete zvolit rychlejší opravu vaší motorky, lepší inženýry a tak dále. A poslední změnou ve druhém díle je Challenge mode, který vám nabízí otevřený svět, kde si můžete dělat, co chcete, nebo se vrhnout na plnění různých výzev, za které získáváte medaile. Je to velmi pestré zpříjemnění a také ideální hřiště na trénování vašich skillů, nutno ovšem dodat, že otevřená mapa není nikterak velká, ale i tak se v ní bez sebemenších pochybností vyblbne úplně každý.

Také výčet režimů a typů závodů je vesměs podobný předchozímu dílu. Čekají nás závody na určitý počet kol, sprinty z bodu A do bodu B a jízda na čas, kdy je vaším úkolem pokořit trať co nejrychleji. Kromě kariéry si můžeme také navolit libovolný závod a nebo si v TT Isle of Man 2 zahrát multiplayer. Opět ale za předpokladu dostatečného počtu kamarádů, jelikož připojit se k nějakému otevřenému online eventu je takřka nemožné a stejně jako v prvním díle ani zde hru pro více hráčů skoro nikdo nehraje.

TT Isle of Man 2 je bezpochyby ve všem lepší, než byl jeho předchůdce. Vývojáři ze studia KT Racing dokázali značným způsobem vyladit jízdní model a v mnoha ohledech i vylepšit kariérní režim. Stále má však série několik nedostatků, které výsledný dojem trochu kazí. I přes to se jedná o skvělou hru, jež by neměla chybět v knihovně žádného hráče závodních simulátorů.

• upravený jízdní model
  • obohacená kariéra
  • průměrné, avšak obstojné vizuální zpracování