TT Isle of Man - motorka

TT Isle of Man – dobrý základ pro budoucí (snad) úspěšnou sérii

1. 12. 2021
Zdroj náhledu: KT Racing

Motocyklové videohry byly donedávna velkou zálibou italského vývojářského studia Milestone. Ti mají na starosti především licencované série MotoGP, MXGP nebo také námi recenzovaný Monster Energy Supercross. Milestone se ovšem nespoléhal jen na oficiální šampionáty a vytvořil rovněž svoji sérii Ride. Ze všech výše zmíněných sérií se postupem času staly kvalitní kousky, které se dnes nemusí svojí kvalitou stydět vedle automobilových titulů větších studií. Se stejnou vizí se do virtuálního motocyklového světa vydalo také studio KT Racing (Kylotoon) a spolu s vydavatelem Bigben Interactive, dnes již známým jako Nacon, vydalo svou prvotinu TT Isle of Man – Ride on the Edge. Jak už to tak ovšem u prvních pokusů obvykle bývá, vše nedopadne úplně nejlíp a při snaze vytvořit co nejkvalitnější titul vývojářům často ujede ruka. To se bohužel v některých ohledech stalo i u motocyklové novinky studia, TT Isle of Man. Více vám řekne naše dnešní recenze.

Nejnebezpečnější silnice na světě

Každý fanoušek motorek bez pochyby zná ostrov Isle of Man (známý také jako Man), který leží v Irském moři mezi Skotskem, Walesem, Anglií a Irskem. Jeho rozloha činí 572 km2. Díky charakteru zdejších silnic a neomezené předepsané rychlosti mimo obec se stal ostrov velmi atraktivním a vyhledávaným místem nejen pro motorkáře, ale pro všechny, kdo milují extrémně vysoké rychlosti bez nějakých zábran. V Isle of Man se mimo jiné točil také oblíbený a celosvětově známý motoristický pořad Top Gear. Kromě toho se zde také každoročně koná motocyklový závod The International Isle of Man Tourist Trophy Race, ve zkratce Isle of Man TT, na nějž se právě zaměřuje i dnes recenzovaná hra od studia KT Racing. Tento motocyklový silniční závod, dlouhý přibližně 60 km, obsahuje celkem 219 zatáček. S rychlostí, která se zde pohybuje kolem 210 km/h, obdržel TT Trophy Race přezdívku nejnebezpečnější závod na světě. Okruh si za celou svou historii vyžádal již téměř 250 obětí. Ve hře TT Isle of Man však tento závod můžeme vyzkoušet v bezpečí našich počítačů a kromě projížďky kompletního šedesáti kilometrového okruhu nám vývojáři do hry přidali ještě dalších cca devět tratí, takže se nemusíme bát, že by celý režim kariéry závisel jen na zmíněném velmi dlouhém okruhu, u něhož projetí jednoho kola trvá kolem 45 minut.

Další tratě vycházejí rovněž ze silnic ve Skotsku, Irsku nebo Anglii a konkrétně v TT Isle of Man nenalezneme žádné ze známých závodních okruhů typu Silverstone apod., což svým způsobem dělá tento titul malinko výjimečný oproti konkurenci. Osobně musím říci, že mě zasazení do běžných silnic bavilo o něco více, přece jen klasických závodních tratí jsem již svým způsobem, jakožto fanoušek závodních simulací, malinko přejeden. Dále musím zmínit na rok 2018 obstojné vizuální zpracování, které sice již v té době nikterak nevyčnívalo a jednoduše řečeno, v té době bylo mnoho vzhlednějších závodních her, které se mi líbily o něco více, včetně takového Project Cars 2, jež je dokonce o jeden rok starší. Na druhou stranu nemohu říci, že by se mi grafika v TT Isle of Man nelíbila, a i obstojné zpracování na mě udělalo vesměs dobrý dojem.

Zdroj: KT Racing

Pády na denním pořádku

Co se vozového parku týče, ve hře nalezneme přibližně 35 licencovaných závodních motorek třídy Supersport a Superbike, přičemž nechybí nejikoničtější značky, jako je Honda, Kawasaki nebo Yamaha, ale i spousta dalších, méně známých. Každý stroj se na závodní dráze chová trošičku jinak a každému hráči sedne něco jiného. Ze začátku si samozřejmě musíte vystačit se slabšími stroji, ty silnější si postupem času odemknete za vydělané peníze ze závodů. Co je trochu škoda, že jednotlivé stroje mají předem dané specifikace a není možné si je po stránce výkonnosti nijak upravovat. U každé z motorek máte navíc vyobrazeno, který konkrétní závodník s daným strojem závodil. Tímto krokem se k dostáváme k samotné hratelnosti, a co si budeme povídat, ta není na první pokus úplně ideální. Jde vidět že vývojáři z KT Racing nemají s motocyklovými hrami tolik zkušeností. Motorky se na závodní dráze chovají až moc nervózně, a i když je titul na ovládání prezentován jako náročný, podle mého názoru to s realističností vývojáři trochu přepískli a zůstat na dráze představuje i pro zkušeného hráče velkou výzvu. Často za vaší nehodou bude stát nevyladěná umělá inteligence, jež nemá problém vejít do vaší závodní dráhy, a také zdejší jízdní model, kdy vaše motorka často končí ve smyku, a to i při opravdu drobné korekci. Smyk samozřejmě v 99 % končí pádem a pád v TT Isle of Man obvykle představuje prohraný závod, jelikož ztrátu, kterou naberete, už jen těžko stihnete dohnat.

Abyste mě nechápali špatně, na jízdní model v TT Isle of Man si dokážete zvyknout, avšak nad některými pády, které se občas stanou i z nevysvětlitelného důvodu, budete jen bezmocně kroutit hlavou. Pevně doufám, že KT Racing v dalším díle ubere trochu plynu a vyladí jízdní model tak, aby byl nemilosrdný, ale zároveň hráče nefrustroval. Zde se to totiž podle mého názoru opravdu nepovedlo. Po vizuální stránce by potřebovala zásadní změnu i animace pádu, která v současnosti působí hodně komicky a rozhodně není nikterak realistická.

Zdroj: KT Racing

Singleplayer i multiplayer

Kariérní režim je ve hře zpracovaný poměrně jednoduše. Prakticky si jen pomocí kalendáře sestavujete závody a za vydělané peníze v pozdějších fázích kupujete lepší stroje. Bohužel mi tu chybí některé funkce, jako je správa týmu, výše zmiňované vylepšování motorky či nějaká detailní úprava vašeho závodníka. Kromě samotné kariéry tu samozřejmě nechybí i klasický Quick Race, pomocí kterého si můžete vybrat libovolný závod s libovolným strojem, a také Time Attack, což je jízda na čas. V TT Isle of Man se nezapomnělo ani na hru pro více hráčů, i když i ta je poměrně základní. V podobě dvou až tří položek si jen vyfiltrujete, jakou třídou chcete závodit, jakou chcete trať a případně i jaký styl závodu chcete podniknout. Online stránka je ovšem po třech letech mrtvá a jedinou možností, jak si multiplayer vyzkoušet, je pozvat do lobby vaše kamarády.

Zdroj: KT Racing

První díl TT Isle of Man od studia KT Racing je spíše technickým demem s dobrým položeným základem pro budoucí eventuální úspěšnou sérii. Uvidíme, kam se po stránce kvality posune další díl, avšak dnes recenzovaná jednička spadá kvůli průměrné grafice a někdy divně se chovajícímu jízdnímu modelu pouze do lepšího průměru. Rozhodně bych ale tuto sérii nezatracoval a počkal bych, kam se kvalitou posune další díl.

• trošku jiná motocyklová hra, než jsme zvyklí
  • zasazení do nádherného ostrova Man
  • slušný počet závodních motorek