Pomsta Kirké – úvodka rozhovoru

„Vydání hry na Steamu byla velká zkušenost,“ popisuje Sicco, autor české hry Pomsta Kirké

2. 11. 2021
Zdroj náhledu: TF Runner

Pomsta Kirké je vytvořena na motivy Homérovy básně Ilias a Odyssea. Za touto erotickou adventurou stojí české herní studio TF Runner. Rozhodli jsme se proto vyzpovídat autora hry, který přijal naše pozvání.

Dobrý den, děkujeme, že jste přijal naši žádost o rozhovor. Mohl byste se na úvod čtenářům krátce představit?

Zdravím všechny hráče. Jmenuji se Honza – Sicco a jsem scénárista a programátor. Před dávnými věky, v roce 2003, jsem byl game leaderem realtime strategické hry Legenda. Tu jsme stvořili a krabicově vydali pod křídly DXT Computers.

Ale po vydání Legendy jsem vyhořel. Investor mě psychicky vyždímal a já jsem si tenkrát přísahal, že už nikdy nebudu tvořit počítačové hry. Nikdy!

Na Steamu se nedávno objevila Vaše nejnovější hra s názvem Pomsta Kirké. Mohl byste nám ji ve stručnosti vykreslit? Kolik lidí se účastnilo vývoje? A pro představu, jaké finanční prostředky bylo nutné vynaložit, aby takováto indie hra mohla být vydána?

Když člověk něco rád dělal, musí se k tomu vrátit. I to vyhoření jednou přejde. A tak jsem asi po deseti letech začal tvořit nový game engine z třetího pohledu. Nevěděl jsem, zda to bude strategie, nebo RPG. Ale chtěl jsem dělat hru, kterou by se mi líbilo hrát. Původně jsem game engine tvořil sám ve volném čase, spíš pro sebe. Nestálo mě to peníze.

Ale po nějaké době jsem si musel ujasnit, jaká hra z toho vlastně bude. Uvědomil jsem si, že podvědomě cílím na fantasy, spíše dospělé prostředí. Zprvu jsem nechtěl dělat vyloženě erotickou hru, ale chtěl jsem se odlišit od všeho, čeho se velké herní společnosti bojí. Takže abych se RPG hrou, která má souboje, inventář, kouzla, alchymii, vymezil, napadlo mě udělat fantasy erotickou hru. A protože fantasy je nejen svět mečů, ale taky svět kouzel, a třeba i proměn, zasadil jsem hru do světa erotických proměn – transformací.

Poté jsem napsal příběh a začal pravidelně vydávat hru „TF Runner“, jejíž součástí byl i příběh „Pomsta Kirké“, na komunitním financování Patreon. Poznal jsem další a další lidi. Grafiky, překladatele, testery – nynější spolupracovníky.

Pomsta Kirké je Vaší první hrou vydanou na Steamu. Proč na této platformě nejsou také další Vaše kousky?

„Pomsta Kirké“ je hotový (uzavřený) příběh. Proto jsme se rozhodli tento příběh oddělit od hry „TF Runner“ a vydat ho na Steamu samostatně, abychom zjistili, jak vydání funguje.

V současnosti komunitní financování Patreon přispívá na vývoj hry „TF Runneru“. Na Patreonu vychází koncem každého měsíce nová verze hry „TF Runner“. Je to náročné, ale přináší to finance, které můžeme investovat do dalšího vývoje. Pro naše hry je tedy životně důležité komunitní financování. Prodej na Steamu je vystaven jen na slevách, kde dobrých čísel dosahují pouze větší projekty.

Plánujete vydat na Steamu i jiné hry?

Vydání hry na Steamu byla velká zkušenost. Steam je pro začínající vydavatele pěkný labyrint, plný pravidel, formulářů, příkazů, zákazů. Trvalo nám celé prázdniny, než jsme se tím prokousali. Ale asi ano, časem plánujeme vydat i další hry.

Kdy jste poprvé přišel s myšlenkou vytvořit vlastní hru? A ještě k tomu spojení erotiky a fantasy?

Osobně jsem hry začal tvořit už v 90. letech. Dospíval jsem v úžasné době prvních PCček, prvních herních časopisů, Excalibur, Score. To byla velká doba obzvláště pro české hráče.

Erotika se k tvorbě hry připojila až v době, kdy jsem se chtěl vymezit jiným herním společnostem. Velkým herním producentům nevadí hektolitr krve a utržená noha, ale bojí se ukázat bradavku, nebo třeba spodní prádlo. Chtěl jsem jít jinou cestou.

Vraťme se ještě zpátky k Pomstě Kirké. Jak se zrodil nápad vytvořit hru inspirovanou Homérovými básněmi Ilias a Odyssea?

Když bylo rozhodnuto, že „TF Runner“ bude transformační hra, kde hrdina bude proti své vůli proměněn a hráč bude hrát příběh jeho proměny, jako jedna z možností mě napadla Homérova Odyssea, příběh s Kirké. Ostatně starořecké pověsti jsou plné proměn. Ale protože si vážím antického hrdiny, nechtěl jsem Odyssea prznit, vymyslel jsem si vlastního hrdinu a z Homérova díla si vypůjčil pouze čarodějku Kirké, která proměnila Odysseovy muže v prasata a která Odyssea přinutila, aby s ní celý rok na ostrově žil. Co na ostrově Odysseus rok dělal, Homér nepíše. Myslím, že Homér by se této hře asi divil.

Na kterou hru ze své tvorby jste nejvíce hrdý? Případně existuje nějaká, kterou jste raději nezveřejnil, protože se Vám nezdála dost dobrá?

Jsem rád, že každou hru, kterou jsme publikovali, hráči hráli, ať už na Steamu, nebo jako freeware, Nestydím se za žádnou vydanou hru. Ono když se vydaná hra nepovede a nemá dobrý ohlas, je reakce od hráčů jediná možnost, jak vývojář zjistí, že něco dělá blbě. To je důležitý!

Pokud by čtenáře zaujala Vaše práce, mohou Vás někde sledovat? Máte něco, o co byste se chtěl na závěr podělit?

Na www.tfrunner.com najdete hru „TF Runner“ a v ní další příběhy. Asi nejoblíbenější je příběh „Touha amazonek“, kde je hrdina amazonkami zajat a v zajetí se pomalu mění v ženu – amazonku. Další příběh je „Trestanecká kolonie 41“, je to sci-fi příběh, kde je odsouzený hrdina omylem umístěn na planetě, v ženské trestanecké kolonii.

Děkuji za rozhovor a děkuji i všem hráčům.

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.