Po přibližně třech měsících jsme se dočkali vydání dalšího, v pořadí již dvanáctého rozšíření do české hry American Truck Simulator (ATS), již má pod palcem české studio SCS Software. Po Montaně, která si od nás odnesla krásných osm bodů z deseti, zde máme Texas, což je největší stát v USA. S našimi tahači se tak vydáme na prozatím největší a nejrozsáhlejší prozkoumávání v rámci American Truck Simulator. Jak se vývojářům podařilo s největším americkým státem popasovat a zda se jedná o to nejlepší, co jsme ve hře ATS mohli vidět, nám ukáže dnešní recenze.
Colorado je totiž pro mě stále tím nejlepším státem, co SCS Software do American Truck Simulator vydalo, a to dost možná i v rámci evropského kolegy. Tam je ovšem momentálně o nové rozšíření velká nouze, vzhledem k pozastavenému vývoji DLC Heart of Russia. Tuto oblast, vzhledem k aktuálním okolnostem, nebude SCS Software prozatím do ETS2 vydávat, a tak zřejmě nezbyde nic jiného než si počkat na novinku v podobě West Balkans, která byla nedávno oficiálně oznámena.
Velký, větší, největší
Texas vás praští do očí
Za zmínku stojí i samotné prostředí státu, které je v každé části trochu jiné. Krajina se bude při vašich cestách často střídat a ze sušších částí se velmi rychle dostanete do nějaké té zelenější. Většinu státu pak tvoří roviny – kopců či kopcovitých terénů zde až tak moc nenajdete, na rozdíl třeba od Montany či Wyomingu. Rovněž tu není zastoupen žádný z národních parků či hlubokých lesů, jimiž jste mohli projíždět v předchozích státech. Teď ale ještě na samotný začátek. Co vás rozhodně praští do tváře, je hranice mezi Texasem a ostatními státy, především těmi staršími. Svým způsobem totiž ani nemusíte pátrat na mapě, kdy onu hranici státu přejedete. Hra vám to svou stylizací řekne sama. Ano, tím se opět dostáváme k problému, kterým je známý především Euro Truck Simulator 2, a to proč se vlastně SCS Software rozhodlo pro úpravu původních map. Rozdíl mezi starou mapou, především v podobě Nového Mexika, a Texasem je obrovský a občas budete mít pocit, jako byste se ocitli v nějaké jiné, lepší hře. Konkrétně mě po průjezdu hranicí zaujaly mosty, jejichž vizuál je o něco jiný než v ostatních státech. Dále to byly i různě rozeseté budovy a další menší drobnosti, jež toho ve výsledku udělají hodně. Neřekl bych ale, že se jedná jen o specifika daného státu, rozdíl v texturách i detailech je u Texasu prostě jiný, a to napříč všemi aspekty, od stromů až po zmíněné budovy či mosty. Například na jihu Texasu budete velmi často narážet na palmy, zatímco severnější a střední část na vás dýchne svou otevřeností.
Co mě také na novém státě zaujalo, jsou skály, které najdete rozmístěny podél silnic a dálnic. Tím jsme se tak trochu vrátili do Colorada, ačkoliv jejich intenzita není až taková, jako byla právě v Coloradu. I tak se jedná o parádní prvek, který vás při cestách rozhodně zaujme. Díky tomu se American Truck Simulator: Texas dostává do velmi těsného boje s Coloradem, momentálně u mě nejlepším státem, jelikož tento aspekt na mě před lety udělal velký dojem. I dálnice jsou trochu jinak stylizované a po celou dobu jízdy vás budou svým zpracováním uchvacovat. Při průzkumu prostředí můžete nově využívat i jedné novinky a tou je lovení vzácných fotografií. To funguje tak, že v Galerii máte zamčené různé obrázky, které se vám po vyfocení odemknou. Většinou se jedná o různá místa rozesetá po mapě, která to však v Texasu jsou, nebudu sdělovat a nechám pátrání čistě na vás.