ATS Texas - vesmírné středisko

American Truck Simulator: Texas – Houstone, máme problém!

1. 12. 2022
 

Po přibližně třech měsících jsme se dočkali vydání dalšího, v pořadí již dvanáctého rozšíření do české hry American Truck Simulator (ATS), již má pod palcem české studio SCS Software. Po Montaně, která si od nás odnesla krásných osm bodů z deseti, zde máme Texas, což je největší stát v USA. S našimi tahači se tak vydáme na prozatím největší a nejrozsáhlejší prozkoumávání v rámci American Truck Simulator. Jak se vývojářům podařilo s největším americkým státem popasovat a zda se jedná o to nejlepší, co jsme ve hře ATS mohli vidět, nám ukáže dnešní recenze.

Colorado je totiž pro mě stále tím nejlepším státem, co SCS Software do American Truck Simulator vydalo, a to dost možná i v rámci evropského kolegy. Tam je ovšem momentálně o nové rozšíření velká nouze, vzhledem k pozastavenému vývoji DLC Heart of Russia. Tuto oblast, vzhledem k aktuálním okolnostem, nebude SCS Software prozatím do ETS2 vydávat, a tak zřejmě nezbyde nic jiného než si počkat na novinku v podobě West Balkans, která byla nedávno oficiálně oznámena.

Velký, větší, největší

Jak už jsme zmiňovali, Texas je největším státem ve Spojených státech amerických, což drasticky poznáte i v samotné hře. Rozšíření American Truck Simulator: Texas obsahuje celkem 29 měst, což je mimochodem o 8 více než v Kalifornii. Prakticky tak na stůl dostáváte podobnou rozlohu mapy, jako byla při vydání v roce 2016, kdy byla dostupná pouze Kalifornie s 21 městy a Nevada s 10 městy. Rozsáhlosti nového DLC odpovídá i jeho cenovka, která se z běžných 11,99 euro vyšplhala na 17,99 euro, tedy totožně jako u map pro ETS2. Nemusíte se však bát, že by si SCS Software cenovku u Texasu nastřelilo. Vyšší hodnota je velmi dobře vykompenzována obsahem, který vám na několik desítek hodin rozhodně vydrží.Mezi městy najdete jak ta velká, včetně Dallasu, Austinu či Houstonu, tak i několik menších. Rozhodně příjemné je, že po docela liduprázdné Montaně a Wyomingu budete znovu projíždět rozsáhlými aglomeracemi, jako byl například Portland v Oregonu. Hlavní město Dallas je skutečně obrovské a při projíždění na vás dýchne opravdový městský život. Ačkoliv byla menší města v Montaně i Wyomingu povedená, přece jen už mi projíždění velkými městy značně chybělo, což mi nyní skvěle vykompenzoval právě Dallas a pár dalších. Za mě jde tedy o vítanou změna a pro ATS je to jedině dobře.

Texas vás praští do očí

Za zmínku stojí i samotné prostředí státu, které je v každé části trochu jiné. Krajina se bude při vašich cestách často střídat a ze sušších částí se velmi rychle dostanete do nějaké té zelenější. Většinu státu pak tvoří roviny – kopců či kopcovitých terénů zde až tak moc nenajdete, na rozdíl třeba od Montany či Wyomingu. Rovněž tu není zastoupen žádný z národních parků či hlubokých lesů, jimiž jste mohli projíždět v předchozích státech. Teď ale ještě na samotný začátek. Co vás rozhodně praští do tváře, je hranice mezi Texasem a ostatními státy, především těmi staršími. Svým způsobem totiž ani nemusíte pátrat na mapě, kdy onu hranici státu přejedete. Hra vám to svou stylizací řekne sama. Ano, tím se opět dostáváme k problému, kterým je známý především Euro Truck Simulator 2, a to proč se vlastně SCS Software rozhodlo pro úpravu původních map. Rozdíl mezi starou mapou, především v podobě Nového Mexika, a Texasem je obrovský a občas budete mít pocit, jako byste se ocitli v nějaké jiné, lepší hře. Konkrétně mě po průjezdu hranicí zaujaly mosty, jejichž vizuál je o něco jiný než v ostatních státech. Dále to byly i různě rozeseté budovy a další menší drobnosti, jež toho ve výsledku udělají hodně. Neřekl bych ale, že se jedná jen o specifika daného státu, rozdíl v texturách i detailech je u Texasu prostě jiný, a to napříč všemi aspekty, od stromů až po zmíněné budovy či mosty. Například na jihu Texasu budete velmi často narážet na palmy, zatímco severnější a střední část na vás dýchne svou otevřeností.

Co mě také na novém státě zaujalo, jsou skály, které najdete rozmístěny podél silnic a dálnic. Tím jsme se tak trochu vrátili do Colorada, ačkoliv jejich intenzita není až taková, jako byla právě v Coloradu. I tak se jedná o parádní prvek, který vás při cestách rozhodně zaujme. Díky tomu se American Truck Simulator: Texas dostává do velmi těsného boje s Coloradem, momentálně u mě nejlepším státem, jelikož tento aspekt na mě před lety udělal velký dojem. I dálnice jsou trochu jinak stylizované a po celou dobu jízdy vás budou svým zpracováním uchvacovat. Při průzkumu prostředí můžete nově využívat i jedné novinky a tou je lovení vzácných fotografií. To funguje tak, že v Galerii máte zamčené různé obrázky, které se vám po vyfocení odemknou. Většinou se jedná o různá místa rozesetá po mapě, která to však v Texasu jsou, nebudu sdělovat a nechám pátrání čistě na vás.

Vesmírný průmysl je pro Texas stěžejní, ve hře ovšem nevyužitý

„Houstone, máme problém.“ Tak zní jedna z nejznámějších hlášek, kterou proslavil film Apollo 13 v čele s Tomem Hanksem. Stejnou hlášku si můžete říci i v rozšíření Texas pro hru American Truck Simulator. Ten je totiž zaměřen také na vesmírný průmysl, který je, troufnu si říci, pro tuto oblast stěžejní. Ve městě Houston je nové umístěna firma Spacebay (v realitě známá jako SpaceX). Z této firmy budete dostávat, resp. měli byste dostávat, zakázky, které úzce s vesmírem souvisí. To ale úplně tak pravda není. Kromě běžných nákladů, jako jsou prázdné palety či jiné věci pro údržbu, budete totiž přepravovat pouze vesmírný kontejner, o němž bych řekl, že asi s vesmírem nějak úzce souvisí. Osobně bych čekal spíše přepravu nějakého raketoplánu, skafandrů či podobných věcí, které by s ním měly přece jenom více společného. V současném stavu bohužel musím toto odvětví označit spíše za nevyužité. Potenciál tam ovšem rozhodně je, tak doufejme, že v některé z nadcházejících aktualizací dostaneme více obsahu.Dalším významným odvětvím je zemědělský průmysl a pěstování vína, tudíž se můžete těšit i na nové firmy, které mají za cíl napodobovat zemědělství. Z běžných věcí už zmíníme jen 60 benzínových pump a 30 odpočívadel, což je úctyhodné číslo. Také tato místa jsou specificky stylizovaná – to je sice u SCS Software už roky tak nějak samozřejmostí, ale za zmínku to rozhodně stojí.

Oklahoma zřejmě napovídá, kam se SCS Software vydá dál

Krátce po vydání American Truck Simulator: Texas oznámilo studio další DLC a tím je Oklahoma, která leží na severu od Texasu. Nechci samozřejmě za nikoho mluvit či něco předpovídat, ale počítám, že tím nám vývojáři dosti napověděli, kam se v nejbližších měsících a letech vydají s ATSkem dál. Po Oklahomě očekávám, že se dále podíváme do Kansasu, Nebrasky, Jižní Dakoty a Severní Dakoty. Možná je škoda, že se vícero států nespojí do jednoho DLC – Oklahoma přece jen není co do rozlohy tak rozsáhlá a například spojení s Kansasem by bylo mnohem zajímavější. Uvidíme však, jaká bude realita, a jestli se skutečně do nějakého ze zmíněných států vydáme, ukáže až čas. Tím jsme se dostali na závěr naší recenze rozšíření American Truck Simulator: Texas a nyní si pojďme udělit závěrečnou známku.

Také podvanácté vývojáři z českého studia SCS Software dokázali, že je práce s kamiony neustále baví, a snaží se hráčům přinést co možná nejlepší kvalitu namísto kvantity. Opět vytvořili nádherné DLC, které se u mě dokázalo rovnat i dosud nejlepšímu Coloradu. Asi není potřeba nějak dalekosáhle popisovat plusy a minusy. Pro zaryté fanoušky a majitele předchozích rozšíření je koupě jasná, a pokud jste náhodou ten typ, co vlastní například jen Nové Mexiko, rozhodně do Texasu investujte. Dostane se vám totiž zcela odlišného prostředí, které mnohdy působí, jako byste se ocitli v úplně jiné hře. Navíc studio vydalo i několik balíčků, jejichž koupí si svoji sbírku států můžete doplnit za výhodnější cenu. Co možná musím trochu zkritizovat, je nevyužitý potenciál vesmírného průmyslu, v němž mohlo být na výběr o něco více specifických zakázek. I přesto si American Truck Simulator: Texas odnáší krásných osm a půl bodu z deseti.

Klady
  • i přes rozlohu státu neutrpěla jeho kvalita
  • nádherně zpracované okolí silnic a dálnic
  • po čase se vracíme do velkých měst, jako byl Portland
  • specificky zpracované benzínky a odpočívadla vypadají skvěle
Zápory
  • nevyužitý potenciál vesmírného průmyslu
  • pro někoho může být nemilým překvapením cenovka
Platforma PC
  • Datum vydání 15.11.2022
  • 0.0

    Doporučujeme

    Stanislav Hřiba

    Hraní se věnuje asi 13 let. Jeho první hry byly Counter-Strike 1.6 a série Hitman. V současnosti hraje hlavně simulátory a závodní hry, ale neodolá občas taky nějaké střílečce nebo kvalitnímu RPG. Nemá rád strategie nebo kontroverzní hry s erotikou. Většinu času hraje na PC, občas zapne i nějakou exkluzivitu na Switchi. Přispíval by rád články a recenzemi právě se závodní či simulátorovou tematikou.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.