Assassin's Creed Mirage se konečně objevil na konferenci Ubisoft Forward. Demo nám představilo hlavní postavu Basima v parádní akci. Zatímco Basim předvádí známé triky asasínského řemesla, máme možnost vidět některé jeho nové schopnosti… no, jedna z nich se mi trochu příčí.
Klip začíná rychlým zabitím, po němž následuje úhybný manévr, při kterém Basim uchopí dřevěnou konstrukci a strhne ji, aby vytvořil bariéru mezi sebou a svými pronásledovateli, což rozhodně vypadá dobře. Dočkáme se také kradmé akce, kdy se Basim nenápadně pohybuje mezi květinami a nepřátele likviduje uspávací foukačkou nebo používá svého věrného ptáka Enkidu k průzkumu okolí. Jsou to zkrátka mechaniky, které známe ze série Assassin's Creed.
Mirage však představil dovednost, díky níž jsem měl pocit, že sleduji předělanou verzi Middle-earth: Shadow of Mordor.Mám na mysli schopnost, při níž jste vyslali Celebrimbora, aby zabil více cílů najednou. Ve hře Middle-earth: Shadow of Mordor nebo Shadow of War to fungovalo výborně, vzhledem k tomu, že to byl duch. V Basimově pojetí v Assassin's Creed Mirage to ovšem působí divně. Když vývojáři mluvili o návratu ke kořenům, doufal jsem, že upustí od fantasy výkvětů, jenže to se nestalo. Hrdina se ve videu doslova dematerializuje a zjevuje se jako duch před každým ze tří nepřátel, aby je zneškodnil.
Tato dovednost se jmenuje Assassin's Focus a podle vývojářů bude její použití omezené, aby se nedala používat nepřetržitě. Ve videu s rozborem hraní vývojáři vysvětlují: „není to něco, co můžete libovolně nasadit. Basim bude muset provádět kradmé dovednosti, aby si naplnil ukazatel Assassin's Focus a mohl tuto schopnost používat“.