DwarfHeim – trpasličí království

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: IGDB.com
DwarfHeim přináší nový pohled na žánr RTS, kde tři hráči spravují různé prvky trpasličího království. Je to skutečně strategie plná shromažďování zdrojů, správy vašich válečníků, farmaření, těžby a budování a vylepšování různých struktur. Tato hra je přesně to, co vy a vaši přátelé hledáte, pokud všichni máte rádi RTS, ale každý má jiné priority při hraní. Jeden se zajímá o organizaci, další rád navrhuje a staví a poslední rád bojuje a ničí nepřátelské základny. Každý z těchto tří hráčů má jiné úkoly a používá jiné jednotky a budovy, což má za následek zcela odlišnou hratelnost, založenou na kooperaci.

Hratelnost

Ve hře převezmete jednu roli a plně se na ni soustředíte. To znamená, že musíte efektivně komunikovat se svým týmem, protože každá část je svázána s ostatními. Například válečník nemůže fungovat, pokud nemá dostatek zdrojů na vytvoření dalších bojovníků, takže horník a stavitel musí sbírat jídlo, dřevo, minerály a poskytovat všechny potřebné suroviny. Tutorialy by mohly být o něco přehlednější, aby lépe vysvětlil, jak hrát. Tolik her vám dnes pomáhá a to je něco, co tu může být více zakomponované. Existují některé základní problémy, které ovlivňují všechny tři třídy, jako jsou chybné systémy hledání cest, kolize a průměrné uživatelské rozhraní. Často se mé jednotky teleportují z místa na místo, nepřátelé útočí při pohybu nebo útočí na dálku při boji zblízka. Ani utrácení zdrojů není plně vyvážené. Kámen je na začátek příliš drahý a na konci budete mít všeho přebytek. Věci, na které se můžete těšit v této hře, jsou režim pro jednoho hráče a potenciálně kooperativní kampaň, přežívání vln trollů nebo prostě jen skákání do sandboxu a testování herních funkcí nebo budování trpasličího království. Nejoblíbenějším herním režimem hry je Conquest, tedy PvP 3v3, kde musíte porazit druhý tým. Hra se hraje na dvou vrstvách mapy, což může způsobit pár zajímavých i otravných situací. Pokud vy a váš tým víte, co dělat a jak spolupracovat, žádná jiná RTS to v čistě online zábavě nepřekoná. Hratelnost můžete otestovat proti AI, když si budete připravovat strategie se svými přáteli proti mnoha vyzyvatelům. Pokud můžete, udělejte si čas a zahrajte si sólo, abyste se naučili a pochopili všechny tři role a to, a jak se k sobě hodí v hodnocených zápasech. Hrajte buď jako válečník, stavitel, nebo horník. Zjistěte, jaká role vám nejlépe vyhovuje – zda je to válečník, který je stále ostražitý, horník neustále postupující nebo stavitel neustále expandující. Nebo jste jedním z mála profesionálů, kteří umí všechno a naplní jakoukoli skupinu tím, co potřebují. Další obsah této hry je neustále na cestě a je to všechno vzrušující.
Zdroj: Merge Games

Herní role

Ve DwarfHeim si budete muset ještě před zahájením hry vybrat herní roli, kterou budete v nadcházejícím zápase zastávat. Jsou tři a všechny se hrají velmi odlišným způsobem. Jako stavitel stavíte různé stavby, které jsou zásadní pro výcvik vojáků, univerzitu používanou k výzkumu, pivnici k léčení okolních jednotek, stavíte zdi a vše ostatní, co je obvykle součástí RTS her. Také musíte kácet stromy, obhospodařovat půdu a obecně musíte shromáždit mnoho zdrojů. Válečník evidentně trénuje a ovládá armádu frakce, abyste mohli bojovat s trolly a jinými monstry, které se potulují po mapě, ale také útočit na nepřátelské základny nebo bránit ty vaše. Ovládáte také hlavního hrdinu, pomocí něhož získáte některé speciální a jedinečné schopnosti, které dokáží ovlivnit bitvu. Na druhé straně horník, který nikdy nespatří světlo světa, je pověřen konstrukcí různých složitých zařízení. Ta jsou užitečná pro rafinaci různých rud, které lze nalézt hluboko pod zemí. Proces těžby je neuvěřitelně uspokojující a velmi složitý. Jak jsem již řekl, všechny tři role se hrají zcela odlišným způsobem. Stavitel je o efektivitě načasování, řízení zdrojů a budování obrany. Hráč, který zastává roli válečníka, musí mít místo toho strategičtější přístup, a to jak při výcviku jednotek, tak při zacházení s nimi. Pokud vidíte, že váš protivník trénuje hodně obrněných jednotek, bylo by nejlepší mít na své straně několik jednotek, které jsou efektivní proti těm obrněným. Role horníka je ta, která se mi líbila asi nejvíce – je podobná jako ve hře Factorio, kde musíte automatizovat proces těžby. To zahrnuje tavení rud a jejich kombinování za účelem vytvoření ingotů nebo vzácnějších materiálů, které lze použít k budování pokročilých struktur nebo k výcviku pokročilejších jednotek. Tato konkrétní volba vytvoření tří odlišných herních stylů může být trochu problematická, zvláště pokud tuto hru hrajete s náhodnými cizími lidmi. Prvním a nejzřejmějším problémem je, že nemáte žádnou kontrolu mimo svou roli. Pokud něco potřebujete od svého stavitele jako válečník, ale on vám to neposkytne, no tak to není úplně příjemné. Druhým problémem je, že ne všechny role jsou stejně zábavné.

Zdroj: Merge Games

Herní světy

Ve hře se hraje ve dvou samostatných úrovních. Jednou je místo nad zemí, na kterém staví stavitel a kde jednotky bojují proti minionům a mezi sebou, a druhou je podsvětí, hlubinné doly, z nichž horník získává vzácné suroviny. Tato dualita světů znamená, že vojenské akce lze provádět na obou úrovních, což umožňuje například záludné přepady na úzkých chodbách dolů. To ale také znamená, že obrana musí být připravena pro obě úrovně. Stavění zdí kolem vašeho města je skvělé, ale když nebudete bránit své horníky níže, ztratíte hru, protože nebudete moct sbírat důležité zdroje, pokud bude vaše důlní zařízení zničeno. Zajímavá věc na mapě však nespočívá pouze ve dvou úrovních. Jsou zde totiž ještě tábory monster a runové oltáře. Poslední jmenovaný je speciálním druhem stavby, který se rodí v přesných bodech každé mapy. Frakce mohou o tyto body bojovat a ovládat je. Odměna je docela důležitá – kolem oltáře máte lepší vidění, a navíc dostanete globální efekt, který se může pohybovat od zvýšení poškození až po rychlejší produkci.
Zdroj: Merge Games
GP uvozovky

Celkově vzato má DwarfHeim velký potenciál. Na základě opravdu skvělé základní myšlenky je to titul, který dokáže oživit žánr RTS. Hra je v současné době zábavná – pokud si uděláte čas a naučíte se ji, budete hrát buď PvP s přáteli, nebo sólo survival PvE. Při hraní můžete vy a vaší přátelé strávit ve hře stovky hodin.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Daniel Korda.

Klady

conquest je skvělá zábava, když máte tým, který ví, co dělá
velmi unikátní ve srovnání s jinými RTS hrami
komunita, která vám pomůže naučit se hru

Zápory

není jednoduché se naučit herní mechaniky
AI není dokonalá
občasné bugy
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn