Fast & Furious: Spy Racers - náhledovka

Fast & Furious: Spy Racers Rise of Sh1ft3r – závodní hra pro děti

26. 2. 2022

Fast & Furious: Spy Racers je původní animovaný seriál z dílen Netflixu, který vypráví příběh o Tonym Torettovi. Toho najme vládní agentura za účelem infiltrace elitní závodní ligy, pod kterou se ve skutečnosti skrývá zločinecká organizace Sh1ft3r, jejímž úkolem je ovládnout svět. Na motivy tohoto seriálu vyšla nedávno i oficiální videohra s názvem Fast & Furious: Spy Racers Rise of Sh1ft3r, která si z jeho seriálového kolegy snaží brát to nejlepší. Vaším úkolem je v závodním turnaji od vod Pacifiku až po Saharskou poušť porazit právě kriminální organizaci Sh1ft3r a tím tak překazit jejich nekalé plány. Jak se titul vlastně hraje a zda se tato hra na motivy animovaného seriálu z univerza Rychle a zběsile povedla, nám ukáže dnešní recenze.

Hurá za volant!

Fast & Furious: Spy Racers Rise of Sh1ft3r je multiplatformní závodní hra, která vyšla 5. listopadu minulého roku pro platformy PC, Playstation 4/5, Xbox One, Series X/S a Nintendo Switch. V naší redakci jsme testovali kopii určenou pro počítače a hned z úvodu musím konstatovat, že v některých ohledech na mě udělal titul veskrze negativní dojem. Asi tím největším šokem v prvních minutách byla nemožnost jakýmkoliv způsobem změnit ovládání.

Hra má pevně dané klávesy, a jak už to tak z mé zkušenosti bývá, pro závodní hry ne úplně ideálně. Osobně jsem zvyklý v případě klávesnice ovládat hru na šipkách a třeba ruční brzdu si umístit na mezerník a pro nitro zvolit klávesu Ctrl. Tuto možnost vám hra bohužel nenabídne, a pokud se rozhodnete Fast & Furious: Spy Racers Rise of Sh1ft3r ovládat na klávesnici, jako já, zvykejte si na kombinaci kláves WSAD a, v případě různých boostů, tlačítek H, J, K, L. Alespoň ta ruční brzda je standardně umístěna na mezerníku. Zmíněná kombinace pro mě nebyla moc pohodlná, což se v některých ohledech zásadním způsobem projevilo i na samotné hratelnosti a celkovém zážitku. Pokud si tedy chcete užít hraní o něco více, připojte ke svému počítači raději ovladač.

Zábavné závodění, ale nevyužitý potenciál

Co se herních režimů týče, tím hlavním je tzv. Spy Championship, který se dělí na celkem pět kapitol a sedmnáct závodů. V každé kapitole, vyjma páté, si zazávodíte na čtyřech tratích a úkol je vždy stejný, dojet do cíle jako první. Co na mě působí trochu negativně, je jen jeden a ten samý typ závodu pořád dokola. Najdeme zde pouze okruhové závody, jež se dělí na tři kola. Bohužel mi tu chybí například sprint nebo tzv. eliminační závody, v nichž by každé kolo vypadl jeden soupeř umístěný na posledním místě. Přitom díky vesměs arkádovému pojetí je Fast & Furious: Spy Racers Rise of Sh1ft3r pro tento typ závodu jako dělaný. Celková herní doba hlavního režimu navíc činí pouze čtyři hodinky, což v podstatě znamená jen jedno pochmurné odpoledne strávené u počítače či konzole.

Abych však nebyl pouze negativista, samotné závodění je zábavné a v některých ohledech jej můžeme přirovnat například i k sérii Mario Kart. Kromě samotného umístění totiž můžete pomocí různých bonusů vaše soupeře zbržďovat, nebo naopak vyvinout vyšší rychlost k jejich předjetí. Totéž ale mohou udělat oni vám, a tak se velmi jednoduše stane, že se z prvního místa rázem dostanete na to poslední. Jedná se o velmi skvělý aspekt, jakým klasické závodění ještě více oživit, proto i škoda absence dalších režimů, zábava mohla být díky nim ještě větší. Vše ale naštěstí funguje skvěle, spolehlivě, a nebýt výše zmíněného krkolomného ovládání na klávesnici, samotný herní zážitek jsem mohl ohodnotit na jedničku s hvězdičkou.

Dále jsem načrtl, že hlavní kampaň lze dohrát za pouhé čtyři hodiny, ale je to skutečně špatně? Fast & Furious: Spy Racers Rise of Sh1ft3r obsahuje celkem sedmnáct závodů, přičemž důležité je zmínit, že na sedmnácti rozličných tratích, což znamená, že každý závodní okruh projedete jenom jednou. Ačkoliv se tedy může zdát, že uvedená herní doba je krátká, je to vesměs kvůli tomu, že se žádná závodní trať ve hře vícekrát neopakuje. Na druhou stranu se titul prodává za odvážných čtyřicet euro, tudíž bohatší kampaň by si tato herní adaptace Rychle a zběsile rozhodně zasloužila. Například více herních režimů, o kterých jsem rovněž mluvil výše. Sečteno podtrženo, je sice hezké, že se žádný závodní okruh ve hře neopakuje, ale za čtyřicet euro je obsahu zatraceně málo a za tuto hodnotu bych čekal o trochu více.

A co ostatní herní režimy?

Spy Championship je dále doplněn o režim Quick Race, který nabízí širokou škálu volitelných možností pro libovolný závod, jako je počet kol nebo soupeřů. Tento herní režim nikterak nevybočuje z řady jiných podobně laděných her, tudíž si myslím, že jej není potřeba nějak dalekosáhle popisovat.

Fast & Furious: Spy Racers Rise of Sh1ft3r také obsahuje hru pro více hráčů, kterou můžete hrát buď v split screenu, nebo online. Bohužel, online režim netrpí nikterak závratnou aktivitou a za celou dobu mého marného zkoušení jsem se k žádné relaci nebyl schopen připojit, a ani se žádný další hráč nepřipojil k mé vytvořené. Jediným možným režimem pro více hráčů tak zůstává pouze split screen neboli rozdělená obrazovka. Je to ovšem rozhodně škoda, jelikož hrát tento titul i v online multiplayeru by mohla být neskutečná zábava.

Vizuální stránka nenadchne, ale naštěstí ani neurazí

Na závěr recenze, jak už u mě bývá zvykem, se trošku rozpovídám také o vizuální stránce a celkovém technickém stavu hry. Samotný vizuál působí veskrze průměrným dojmem a nemohu říci, že bych z něho měl špatný pocit. Je sice pravdou, že v dnešní době už za podobnou cenovku najdeme o něco hezčí tituly, na druhou stranu je Fast & Furious: Spy Racers Rise of Sh1ft3r určen spíše těm menším hráčům, kteří grafiku asi nebudou nijak moc řešit. A i kdyby náhodou řešili, zklamáni z ní taktéž nebudou.

Vše je to totiž vynahrazeno velmi skvělou optimalizací, která ani jednou za celou dobu hraní nezklamala, a po této stránce mohu vývojáře jednoznačně pochválit.

• pro děti je hra jako dělaná
  • zábavná hratelnost