Jotunnslayer Hordes of Hel - Hella

Jotunnslayer: Horde of Hel – porazte pekelné hordy z devíti světů

8. 9. 2025
Zdroj náhledu: Games Farm

Svět videoher neustále hledá nové způsoby, jak přetvořit ověřené žánry a nabídnout hráčům svěží zážitek. V posledních letech se obrovské popularity dočkal subžánr horde-survivor roguelike her kde je cílem přežít neustále přibývající vlny nepřátel a stát se neporazitelným válečníkem. Jedním z nejnovějších přírůstků do této rodiny je titul Jotunnslayer: Hordes of Hel od slovenského studia Games Farm ve spolupráci s českým ARTillery. Ten se pokouší dobýt srdce fanoušků temné severské mytologie a adrenalinových soubojů. Ponořme se společně do hlubin Helheimu a podívejme se, co tato pekelná jízda nabízí.

Staňte se legendárními Jotunnslayery

Jotunnslayer: Hordes of Hel se prezentuje jako strhující roguelike horde-survivor titul zasazený do temných říší severské mytologie. Jste vrženi do zdánlivě beznadějné situace, kde musíte čelit nekonečným vlnám mytických protivníků a bojovat o své přežití. Cílem je získat požehnání starověkých vikingských božstev, prozkoumat nepřátelské světy a postavit se mocným bossům, abyste se nakonec stali božskými válečníky – legendárními Jotunnslayery.

Od prvního pohledu tato hra láká na špičkovou grafiku a slibuje adrenalinem nabité bitvy. Ještě by snesl dávku doladění a vylepšení, ale nabízí solidní základ pro poutavý herní zážitek. Kombinuje v sobě rychlou akci s roguelike prvky a meta-progresí, což dává každému průchodu jedinečný náboj.

Něco málo o vývojářích

Za vývojem Jotunnslayer: Hordes of Hel stojí dvě zkušená studia ze střední Evropy. Hlavním tahounem je slovenské studio Games Farm, které je na herní scéně již poměrně dlouho a má za sebou řadu projektů napříč žánry. Jsou známí například díky sérii akčních leteckých simulátorů Air Conflicts, akční RPG Vikings: Wolves of Midgard (která sdílí severské téma) nebo survival hororu Coma 2: Vows of Silence.

Spolupráce s českým studiem ARTillery (známým spíše z mobilního segmentu, ale s ambicemi na PC trhu) by mohla této hře dodat potřebnou svěžest a technickou zdatnost. Pro obě studia je žánr horde-survivor roguelike poměrně novým polem působnosti. Zkušenosti s akčními RPG a detailním světem severské mytologie z Vikings: Wolves of Midgard by však pro Jotunnslayer měly být obrovským přínosem, zejména co se týče atmosféry a designu nepřátel.

Cesta prokletých hrdinů

Příběh Jotunnslayer: Hordes of Hel je, jak už to u většiny roguelike her bývá, spíše pozadím pro akci než komplexní narativní linií. V severské mytologii je Helheim říší mrtvých, ve které vládne bohyně Hel, dcera Lokiho. Je to místo chladné, ponuré a bezútěšné, kam odcházejí duše těch, kteří zemřeli bez slávy na bojišti, nebo ti, kteří se dopustili nečestných činů.

Titul vás staví do role prokletých hrdinů, kteří se snaží projít zkouškou bohů. Zdá se, že tito hrdinové z nějakého důvodu skončili v Helheimu. Nyní však mají jedinečnou šanci na vykoupení. Stačí, když se probijí skrze nesčetné hordy mytických protivníků. Jejich úkolem je odolat náporu, překonat překážky a porazit finálního bosse v každé oblasti. Díky tomu se stanou vyvolenými Jotunnslayery – těmi, kteří jsou schopni porazit i samotné obry Jötunny. Je to klasická premisa „bojuj o své přežití a získej nesmrtelnost“, která v kontextu drsné severské mytologie funguje skvěle a nabízí dostatečnou motivaci pro nekonečné bitvy.

Zdroj: Games Farm

Božské synergie

Jedním z klíčových prvků, který má Jotunnslayer: Horde of Hel odlišit od konkurence, je rozmanitý seznam postav, z nichž každá je vybavena jedinečnými dovednostmi, schopnostmi a zbraněmi. To je naprosto zásadní pro znovuhratelnost a strategickou hloubku. Můžete si tak vybrat z různých archetypů, ať už preferujete rychlé kontaktní bojovníky, ničení nepřátel na dálku lukem či využíváte raději magické útoky.

Jednotlivé postavy začínají s unikátní startovací zbraní a sadou schopností, které ovlivňují její základní herní styl. Během průchodu pak sbírají božská požehnání, která fungují jako pasivní vylepšení či aktivní dovednosti. Systém mixování a kombinování těchto schopností a požehnání vám umožňuje experimentovat s různými herními styly a vytvářet synergické buildy. Například bojovník s mečem může získat bleskové útoky od Thora, zatímco lučištník může využít mrazivé schopnosti od Skadi ke zpomalení nepřátel. Tato variabilita je srdcem žánru a její dobré provedení je klíčové pro dlouhodobou zábavu.

Jotunnslayer Hordes of Hel - boss

Cesta k zesílení

Progresivní systémy jsou páteří každého roguelike titulu a Jotunnslayer: Horde of Hel se drží osvědčených receptů, zároveň však slibuje dostatek prostoru pro vlastní inovace. Titul přináší dva hlavní typy progrese.

Progrese v rámci jednoho průchodu (In-Run Progression)

Během každého pokusu o přežití získáváte zkušenostní body za poražené nepřátele. S každou úrovní si pak můžete vybrat z náhodného výběru božských požehnání a vylepšení. Tato vylepšení jsou dočasná a platí pouze pro aktuální běh. Může jít o zvýšení poškození, rychlosti útoku, životů, speciální útoky nebo defenzivní bonusy. Klíčem je vybírat synergie, které doplňují styl zvolené postavy a aktuální situaci.

Meta-Progrese (Permanentní vylepšení mezi průchody)

Toto je systém, který umožňuje všem hráčům odblokovat trvalé perky, nové dovednosti, zbraně nebo bonusy, které platí napříč všemi budoucími průchody. I když selžete v boji proti hordám, shromážděné zdroje lze investovat do trvalých vylepšení mimo hru. To vás motivuje k neustálému hraní, i když se vám zrovna nedaří, protože se pokaždé stanete o něco silnějšími. Tento systém zpřístupňuje nové schopnosti a možnosti přizpůsobení herního stylu, čímž se zvyšuje vaše šance na přežití v budoucích pokusech.

Zdroj: Games Farm

Adrenalin a taktika

Jotunnslayer: Hordes of Hel je ukázkovým příkladem horde-survivor roguelike žánru, který se vyznačuje několika klíčovými mechanikami.

Základní herní smyčka spočívá v odrážení zdánlivě nekonečných vln nepřátel. Tyto vlny se postupně ztěžují, přináší nové typy nepřátel s unikátními útoky a schopnostmi. Někdy se objeví i elitní nepřátelé, kteří jsou odolnější a mnohem nebezpečnější. Titul využívá izometrickou perspektivu a ovládání postavy. Klíčem k přežití není jen útok, ale i neustálý pohyb, uhýbání před útoky a správné poziční hraní. Efektivní kiting (odlákávání) a využívání prostředí je často rozdílem mezi vaším vítězstvím nebo porážkou. Poražení nepřátelé po sobě zanechávají zkušenostní orby, které sbíráte k postupu na další úroveň (level). S každou úrovní se otevírá možnost vybrat si jedno ze tří nebo čtyř náhodných vylepšení, jak bylo popsáno výše v progresním systému. To vás nutí k rychlému rozhodování a přizpůsobování buildů v reálném čase.

Kromě pouhého přežití titul nabízí i různé cíle misí, které obohacují každý průchod a přidávají vám peníze na vylepšení. Mohou to být úkoly jako sbírání předmětů, aktivace runových kamenů nebo obrana konkrétní oblasti. Tyto cíle často kulminují v boji proti mini-bossům nebo náročnějším skupinám nepřátel. Jak už jsem zmínila výše, jednotlivé světy mají svého finálního bosse. Tito bossové jsou navrženi tak, aby byli výzvou a vyžadovali specifické taktiky. Smrt je permanentní. Jakmile padnete, musíte začít znovu od začátku. Nicméně díky meta-progresi se každým pokusem učíte a stáváte se silnějšími. To vytváří návykovou smyčku, kde se snažíte překonat svůj poslední nejlepší výkon.

Atmosféra Helheimu

Jedním z nejvíce inzerovaných prvků Jotunnslayer: Hordes of Hel je špičková grafika. A skutečně, na první pohled titul vypadá vizuálně působivě. Detailní modely postav, bohatě zpracované prostředí a výrazné efekty kouzel a útoků přispívají k celkové atmosféře temné severské mytologie.

Design nepřátel se drží mytických hrozeb. Setkáte se tak s různými typy nemrtvých, démonických stvoření, Heliných psů, draugrů a dalších hrůz, které obývají podsvětí. Animace jsou plynulé a útoky mají zřetelný dopad, což je klíčové pro pocit uspokojení z boje. Grafické efekty pro božské schopnosti a speciální útoky vypadají velkolepě.

Zdroj: Games Farm

Kde Jotunnslayer stojí?

Jotunnslayer: Hordes of Hel vstupuje na přeplněné pole horde-survivor roguelike her, kde vládne několik etablovaných titulů. Nejzřetelnější srovnání by mohla být s tituly jako Vampire Survivors, Brotato či Hades. Jotunnslayer se snaží odlišit především svou špičkovou grafikou a propracovaným severským světem. Zatímco mnoho konkurentů se spoléhá na pixelart nebo jednodušší vizuální styl, Jotunnslayer sází na detailní 3D modely a efekty. To by mu mohlo pomoct oslovit hráče, kteří hledají vizuálně atraktivnější zážitek, aniž by obětovali návykovou hratelnost žánru. Dále se zdá, že klade větší důraz na aktivní boj s bossy a plnění misí, což je odklon od pasivnějšího přežívání u některých konkurentů.

Jotunnslayer: Hordes of Hel vstupuje na Steam s velkými ambicemi. Na papíře má vše, co by měl kvalitní horde-survivor roguelike mít – poutavé zasazení do severské mytologie, rozmanité postavy s unikátními schopnostmi, propracovanou in-run a meta-progresí, adrenalinové boje s vlnami nepřátel a výzvy v podobě silných bossů. Pro fanoušky žánru roguelike akčních her a severské mytologie, kteří hledají vizuálně působivý a dynamický zážitek, je Jotunnslayer: Hordes of Hel určitě titul, který stojí za to sledovat. Pokud Games Farm a ARTillery dokážou naplnit svůj potenciál a udržet vysokou kvalitu, máme před sebou skvělý přírůstek do rodiny horde-survivor her, který nás na dlouhé hodiny uvězní mezi pekelnými hordami Helheimu. Stát se Jotunnslayerem nebude snadné, ale cesta za tím bude vzrušující.

Klady
  • nekonečné a zábavné sestavy buildů
  • skvělé zpracování severské mytologie
  • rychlé a uspokojující soubojové mechaniky
  • vysoce kvalitní grafika, detailní modely a prostředí
  • příjemná cena
Zápory
  • zatím omezený obsah
  • časové pauzy mezi úkoly zpomalují rychlý postup
  • během boss fightů je scéna trošku vizuálně zahlcená a někdy nepřehledná
  • nerovnováha schopností (některé příliš silné a jiné naopak slabé)
Platforma PC
  • Datum vydání 21.01.2025
  • 0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Hratelnost

    Petra Svobodová

    Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.