Knight vs. Giant The Broken Excalibur - úvodka

Knight vs Giant: The Broken Excalibur – legenda rytířů znovu ožívá

10. 2. 2024
Zdroj náhledu: IGDB.com

Příběhů rytířů Kulatého stolu není nikdy dost. Rogue-lite her (Neon Echo, The Hand of Merlin) není nikdy dost. A 2.5D titulů (Blasphemous 2) snad také ne. Víte, co se ale stane, když se tyto tři předchozí věty spojí dohromady? Vznikne recenze na Knight vs Giant: The Broken Excalibur od Gambir Studio s vydavatelem PQube. Pojďme se na další dobrodružství krále Artuše podívat blíž.

Pamatujete si legendu?

Všichni rytíři krále Artuše měli vždy jasný cíl, najít Svatý grál. K tomu jim pomáhá známý čaroděj Merlin, jenž se postaral o to, aby se právě Artuš stal onou žijící legendou. Jenomže touha po pokladu může přivést zkázu. Hledání artefaktu vypustilo Obra nicoty a ten by pobil všechny rytíře, zničil Kamelot a málem i celý svět. Naštěstí je tu onen slavný mág, který vyslovil zaklínadlo, aby Obra zahnal zpět do astrální dimenze. Bohužel, kouzlo vyšlo jen napůl a čaroděj přivedl do nové dimenze celé království.

Nyní přišla na řadu volba, kterého z rytířů oživit. Kdo dokáže porazit tři kolosální aspekty Obra nicoty, přičemž jeden je silnější než druhý? Lancelot, Gawain, Percival, Bors, Galahad, Bedivere, Tristan, či samotný král Artuš? Merlin dlouho neváhal přivedl zpět krále Artuše s jeho zlomeným mečem Excaliburem a započal další legendu Kamelotu a jednoho krále, který se může pokusit zachránit v novém magickém světě vše, co zbývá.

Řeknu to rovnou a na plnou pusu. Miluju rytíře Kulatého stolu i jejich příběhy a tento je skvěle upraven a podán. Jeden hrdina, hromady nepřátel, jeden cíl, jedna fantazie. Narativně nemám absolutně co vyčíst, přece jen jsem vybudoval z nalezených pokladů znovu celý Kamelot!

Knight vs Giant: The Broken Excalibur je nekonečný cyklus dělání věcí dokola

Jak už napovídá žánr titulu rogue-lite, musíte se obrnit před neustálým opakováním. Na začátku Merlin představí Artušovi problém a ukáže mu bránu do zeleného lesa Brochalant. Tam začne každé jeho dobrodružství s tím, že na něj bude čekat hromada nepřátel, které bude muset porazit. Jak to ale král zvládne se svým zlomeným Excaliburem?

Pomohou mu duše jeho zemřelých rytířů. Jakmile najdete skulpturu rytíře, při zpětném návratu na Kamelot můžete vystavit jeho sochu, čímž obnovíte jeho duši a získáte možnost používat i jeho meč. Rytířů je sedm, a jak je objevujete postupně, získáváte samozřejmě sedm různých druhů schopností. Můžete si tak vždy vybrat styl, který vám bude vyhovovat, ale pozor, vždy jen jeden. Chcete sekat mocným těžkým mečem, mít dalekonosné seky, nebo bodat jako včela? Je to jen na vás.

Během každého průchodu naleznete v jednotlivých částech sochy a můžete z nich získat dočasné bonusy, pasivní schopnosti, jako je více životů, nebo speciální požehnání v podobě speciálních útoků. Titul těchto vylepšení nabízí hromady, a ačkoliv jsou většinou věcí náhody, vždy budete mít na výběr ze tří, takže si svůj styl opět budete moci přizpůsobovat. Knight vs Giant: The Broken Excalibur jde v tomto případě hráči velmi na ruku. Nejenže se nebudete tolik nudit, protože než se dostanete k Obrovi nicoty, bude vám to trvat kolem čtyřiceti her, ale vzhledem k možnostem se hra pomaleji okoukává. Otravný je vlastně jen začátek každého jednotlivého průběhu, kde znovu tvoříte svůj skill tree.

Pár lokací a hromada příšerek s obry

Jak jsem zmínil na začátku, Obr nicoty se skládá ze tří částí, tedy tří megabossů. V lokacích ale musíte porážet i menší bosse. V každém světě, tedy lese, poušti a sopkách, se utkáte vždy s jedním z nich. Jakmile jej porazíte, získáte bonusy a především herní měnu, pomocí níž můžete postupně obnovovat zničený Kamelot.

Vybudujte na něm znovu loveckou chatu a získávejte další peníze za plnění zakázek. Kovář u kovadliny zase vylepší meče vašich rytířů, květinářka daruje pasivní dovednosti. Klenotník vám může vyrobit pasivní artefakt s příjemným bonusem do každého začátku. Hra se tím více otevírá a dává další a lepší bonusy.

Co musím pochválit, jsou příšerky. Je jich obrovská hromada a vy bojujete se všemi. Jejich rozmanitost je skvělá, každá má totiž unikátní schopnosti. Ohniví dráčci útočí na dálku, pouštní brouci jsou zase pod zemí nesmrtelní a balvany se rozpadají na menší a menší, čímž na vás mohou znovu útočit. Nejlepší jsou ale souboje s bossy. Každý z nich je výzva a je jedno, jestli jej porazíte jednou, nebo desetkrát. Jeho pohyby se sice nezmění, ale váš set schopností je vždy jiný.

Každé kolo se jednou dotočí

Ačkoliv se celou recenzi snažím neustálé opakování jednotlivých misí obhájit, je to ten největší škraloup na jinak parádně plynulém průběhu. Bohužel, i křeček v kolečku jednou doběhne, aby nabral dech a mohl se do něj vrátit. V tomto případě vy však jako křeček už nechcete kolečko, ale proběhnout si nějaký labyrint. Tedy vyzkoušet jinou hru. Knight vs Giant: The Broken Excalibur jste si už ohráli a vytěžili z něj maximum. Připomnělo mi to tímto způsobem Dealer´s Life 2, kde mě po třiceti hodinách dělání stále toho samého hra prostě přešla. Přesto opět řeknu něco pozitivního, trvalo to sakra třicet hodin!

Graficky nemám absolutně co vytknout. Titul je jednoduchý, krásný, barevný, rozmanitý a vsadil na nádhernou animaci, v níž nic nechybí. Do detailů nakreslené postavičky, nepřátelé, Kamelot, vše vypadá parádně. Se zvukem je to trošku ošemetnější. V době psaní recenze byli nadabováni pouze Artuš a Merlin, což mi vzhledem k množství vedlejších postav trošku vadí. Přesto tyto hlavní dvě a vypravěč byli velmi dobří. Hudba jako taková ve mně bohužel vůbec neevokovala rytíře Kulatého stolu, ale spíše nabubřelou napínavou fantasy sci-fi ságu. To mi ke středověkému rytíři máchajícímu mečem nejde.

Knight vs Giant: The Broken Excalibur je pro mě velmi milé překvapení. Krásná 2.5D rogue-lite hra má jasně nalajnovaný příběh, jenž se velmi pěkně rozvíjí. Hlavním nedostatkem je dělání neustále toho samého, a ačkoliv se tvůrci snaží tento nešvar obejít různými způsoby, na ten strop se nakonec přece jen narazí. Každopádně máte-li rádi tento druh her, je tu zábava na desítky hodin a já vám garantuji, že vás jen tak nepřejde.

• rozmanitost hry
  • krásné animace
  • další příběh rytířů Kulatého stolu