Bývaly doby, kdy nejčastějším tématem euroher bylo obchodování ve Středomoří nebo stavění nějakého středověkého města. Díky těm odvážnějším autorům mohli hráči obchodovat v Karibiku nebo stavět nějakou starověkou strukturu. S rozmachem deskových her však nastala renesance i v oblasti témat, která v nich najdeme. A tak můžeme unášet neviňátka, krávy a princezny v Jak se trollí princezny, kolonizovat vesmír coby hyperinteligentní včely ve Včelínu nebo fotit zvířata v Africe v Divoké Serengeti. A další titul s velmi originálním tématem a názvem Koruna z popela si pro nás právě chystá vydavatelství TLAMA games.
Koruna z popela (v originále coby Crown of Ash) vznikla díky úspěšné crowdfundingové kampani na platformě Kickstarter. Hra byla vytvořena Richardem Lawtonem pod křídly jeho vlastního studia Card Noir. Podporovatele na Kickstarteru zaujala svojí vysoce stylizovanou a nekonvenční vizuální stránkou, za kterou stojí dvojice debutujících ilustrátorů Vadim Mishin a Rafael Nobre. Koruna z popela je určena pro 1–4 hráče od 14 let, kteří si budou muset na jednu herní partii vyhradit 60–120 minut.
Titul využívá velice populárního mechanismu umisťování dělníků, je však zasazen do zcela unikátního prostředí. Ocitnete se totiž ve světě, jehož král proti sobě poštval jednotlivé barony, a výsledná válka dohnala zemi k naprostému úpadku. Král poté všechny barony dobrovolně nechal uspat na sto let, během kterých měl zemi obnovit. To se však nestalo, a navíc baronům zapomněl zmínit, že jejich stoletý spánek rozhodně nebude poklidný. Vy se stanete jedním z těchto baronů, kteří se po století stráveném v pekelném světě nočních můr a agónie probouzí a vytáhnou do boje. S nedostatkem bojovníků si poradíte originálně – zkrátka oživíte padlé z první války.
Koruna z popela by na naše herní stoly měla jako svěží vítr z pekla vtrhnout již v průběhu června. Vypadá opravdu nevšedně a vysoce tematicky, tak snad zvládne tým debutujících autorů všechna očekávání naplnit.
Zdroj: TLAMA games