Catie in MeowmeowLand – pan bublina

Marek Hlavatý popisuje, jak si u hráčů vede adventura Catie in MeowmeowLand

22. 4. 2022
 

Catie in MeowmeowLand se po několikaletém vývoji konečně ke konci března ukázala světu. Tato roztomilá klikací adventura pochází z dílny slovenského studia ARTillery. V rozhovoru se vedoucí týmu, Marek Hlavatý, rozpovídal o tom, jak na tom z jeho pohledu je slovenský průmysl, ale také o tom, jak si u hráčů vede hra samotná.

Dobrý den, děkujeme, že jste přijali naši žádost o rozhovor. Mohli byste na úvod našim čtenářům krátce Vaši hru Catie in MeowmeowLand představit?

Catie je point-and-click adventura zasazená do podivného světa koček. Není to příliš logická adventura, je spíš ulítlá, bizarní, surreální. Hráč si má užít objevování podivného světa za králičí norou.

Kdo jako první přišel s nápadem vytvořit zrovna kočičí říši? Plánovali jste již od začátku čerpat inspiraci z Alenky v říši divů, nebo to tak vyplynulo ze situace?

Idea vznikla v mé hlavě a ano, od počátku to byla aluze na Alenku, je to má oblíbená kniha.

Jak dlouho jste na hře pracovali a kolik se na její tvorbě podílelo lidí?

Tvůrčí tým zahrnoval šest lidí a dělali jsme na hře celkem téměř šest let, i když je nutno říci, že dva roky se pauzovalo kvůli nedostatku financí.

Zdroj: Catie in MeowmeowLand/Facebook

Jak je těžké vyvíjet hry v menším týmu? Je to naopak výhoda, či nikoliv?

Vše má plusy a minusy. Výhodou malého týmu je, že si všichni udržují dobrý přehled o projektu a pro manažera to pak není taková práce. Nevýhodou je omezená produkční kapacita. Catie je téměř interaktivní animovaný film a byli bychom bývali chtěli mít ve hře těch animací ještě víc, ale malý tým to prostě neumožňoval. Na to, že to odanimovala naše animátorka Gordana Šrámeková v podstatě sama, je to stejně produkční nadstandard.

Setkali jste se během tvorby s nějakým problémem? Případně, co bylo na hře nejtěžší, ať už z hlediska vývoje či marketingu?

Nejhorší problém bylo exportování animací z animačního programu, který animátorka používala, do Unity Engine. To bylo někdy celkem peklo a po dobu celého vývoje jsme byli všichni obětí špatné volby animačního softu na začátku vývoje. Jak vidíte svou budoucnost?

Zůstanete u podobných typů her, jako je Catie in MeowmeowLand, nebo se naopak rozhodnete využít své nabyté zkušenosti a vrhnout se na ambicióznější projekty?

Budeme teď dělat něco jiného, kdysi jsme pracovali na browserové MMO strategii / RPG Niborea a teď se k ní plánujeme vracet a udělat dvojku. Pokud jde o Catie, tam záleží na prodejích a případných nabídkách, v budoucnu bychom rádi dělali pokračování, protože tu hru máme rádi a vidíme tam i potenciál.

Jak vnímáte ohlasy po vydání hry? Je něco, co byste udělali jinak, kdybyste se mohli vrátit v čase?

Pocity jsou smíšené. Na jedné straně profesionální recenzenti hru hodnotí kolem 7/10, plus minus. Na druhé straně ti hráči, na které jsme hru mířili, jsou podstatně více nadšeni. Na GOG máme v tomto momentě 4,2/5 čili 8,4/10. Hra je silně žánrová a je pro lidi, co mají rádi Neverhood, Samorost, Machinarium, Gobliiins, což samozřejmě není každý. Kdybychom se vrátili v čase, šli bychom ale dělat jinou hru, upřímně… něco s větším komerčním potenciálem, surreální adventury jsou opravdu hodně niche (okrajový, pozn. red.) žánr.

Zdroj: Catie in MeowmeowLand/Facebook

Naše oblíbená otázka, avšak neoblíbená u tvůrců: Kolik kopií se podařilo do dnešního dne prodat a v jakých zemích je hra nejpopulárnější?

Máme teď údaje jenom ze Steamu a tam je to něco přes 500 kusů, což je zklamání i při našich nevelkých očekáváních. Je nutno říci, že toto je typ hry, co má dlouhý ocas a bude se pomalu prodávat ještě léta, nicméně takhle se studio uživit nedá. Nejvíc prodejů je v USA a Německu.

Plánujete hru rozšířit také na další platformy?

Hra vyšla na PC, Mac, XBOX a PS a vyjde za pár dní i na Switch. Bylo by fajn vydat ji i na mobilní zařízení, ale stávající prodeje asi nebudou příliš přesvědčivé pro potenciální vydavatele.

Jak vnímáte slovenský herní průmysl?

Jakou malou, živou scénu, která čeká na nějaký větší úspěch. Máme tady ale úspěšné firmy v oboru free-to-play a pak máme nějaké ty emigranty, co dělají úspěchy spíš v českém herním průmyslu.

Kdyby čtenáře zaujala Vaše práce, mohou Vás někde sledovat? Máte něco, o co byste se chtěli na závěr podělit?

Catie in Meowmeowland najdou na FB a Twitteru, a jestli mají rádi ulítlé hry, tak ať Catie zkusí nebo o ní dají vědět svým známým se sklonem k bizáru. Jinak snad jenom hezký den všem.

Nikola Erlebachová

Indie a RPG hry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na starých žlutých kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také pro starší tituly, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.